Stotterende Break

Gestart door yannickvw, 15 februari 2018, 10:22:13 AM

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

yannickvw

Bedankt voor de reacties...

Heb nu eens de decoder gewisseld met die uit een andere loc...en jawel nu rijdt mijn Break wel.

Mijn euro valt nu: ik heb nog een andere loc die ik niet deftig rijdende krijg: en jawel daar steekt dezelfde decoder in!

Het gaat om dit type: ik geloof een Esu?

https://imgur.com/a/yzlhz

Dus nu zal ik moeten gaan zoeken waarom mijn Piko Smartcontrol niet werkt ifm deze decoders. Ik zal ook eens mijn beste duits en de link van Alberke bekijken.

bellejt

ziet er geen esu uit.Kan je een foto van beide zijden plaatsen ? Denk eerder aan een uhlenbrol

bekie

Op de foto is duidelijk in het midden te lezen ESU.
Onderaan LPS en versie V10 of V1.0
 

bellejt

V10 = 1.0 van 2014.Een oude decoder dus die gemaakt is door esu maar met de opgelegde begrenzing van de fabrikant van het materiaal. En dit houd dus de risico's in dat je die niet goed kan benaderen of dat parameters verschillend zijn.Helaas maar waar.

OlivierV

Dat is een lokpilot standard, de opvolger van de lokpilot basic. Deze zijn inderdaad begrensd in de hoeveelheid stroom die ze kunnen leveren. Je bent beter af met een volwaardige lokpilot 4 voor dit treinstel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Klaas Zondervan

Citaat van: OlivierV op 15 februari 2018, 18:36:05 PM
Deze zijn inderdaad begrensd in de hoeveelheid stroom die ze kunnen leveren.
Dan blijft toch de vraag waarom het op een andere centrale wel gaat. Is de spanning op je baan misschien extreem hoog of juist extreem laag?

yannickvw

Ik heb deze decoders ook geprobeerd op mijn Vitrains 16 en roco HLD 53, toch ook al modellen van voor 2014 dus daar zouden die decoders zeker op moeten werken. Telkens ik even de loc kantel en wanneer vervolgens de twee wielen de sporen terug raken schiet deze in gang en 2cm later valt hij stil. Voorts is mijn 'baan' een simpele dubbele ovaal zonder toeters of bellen en andere verbruikers en de spanning is deze standaard vd Smart Control. Zou in 1 of andere CV iets veranderen soelaas kunnen bieden?

krispy

Ik heb in der tijd ook veel problemen gehad met die break (was wel sound versie ) na veel aanpassingen zoals volledig herbekabelen , betere stroomafname op meer wielen , een powerpack geïnstalleerd enz is hij eindelijk redelijk in orde geraakt tijd nog steeds niet zoals een standaard lok maar kan er door .
Al vindt ik dat zeer spijtig  voor een stel van die prijsklasse , zou eigenlijk niet mogen .ik vindt mij in der tijd wel een beetje bekocht zoveel geld uitgeven en dan daarna zelf alles moeten aanpassen om het een beetje deftig rijdend te krijgen, gelukkig ben ik handig en geduldig zodat ik zelf naar een oplossing heb gezocht al vervalt dan de garantie ( maar had al eentje gaan omwisselen  voor een met problemen 😬)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Thommy

Citaat van: krispy op 15 februari 2018, 21:08:19 PM
Al vindt ik dat zeer spijtig  voor een stel van die prijsklasse , zou eigenlijk niet mogen .ik vindt mij in der tijd wel een beetje bekocht zoveel geld uitgeven en dan daarna zelf alles moeten aanpassen

Dat heb ik al jaren gehoord. En is ook de enige reden waarom ik die, hoe graag ik de bordeaux wil, niet heb.

Maar ik ben ook wel geïnteresseerd waarom die oude niet goed marcheren
Greetz

Thommy

doomslu

Kris, misschien was het voldoende geweest om de decoder te vervangen?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Helaas niet, Luc.
Bij mij staat de break in de vitrine en ik rij er niet meer mee.
Het geeft zoveel frustraties te weten dat je zoveel betaald hebt voor een stel dat slecht rijdt.
De decoder is vervangen maar hij blijft slecht rijden.
Ik heb nog niet de zin gehad om deze volledig open te gooien en aan te passen.
Gelukkig is er een andere leveranciers die wel goed werkende treinstellen levert  ::).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

755philippe

Koen dat klopt, maar de break zit niet in zijn programma voor dit jaar tenzij dit misschien de verrassing is die hij momenteel nog niet prijsgeeft.
Met de Olaerts break heb ik ook problemen gehad. Normaal zou een stel van deze prijsklassa perfekt moeten rijden maar als ik zo overal hoor zijn hier veel problemen mee.
Mvg

755philippe

Koen

Nooit te oud om te leren

krispy

Citaat van: doomslu op 15 februari 2018, 22:00:36 PM
Kris, misschien was het voldoende geweest om de decoder te vervangen?  :-\
Neen Luc, daar zat het probleem niet , decoder deed het perfect in andere loks  en met een andere in het stel was juist dezelfde miserie

Hier lag het werkelijk aan de kwaliteit van het geheel , die er enorm is op vooruit gegaan door  men aanpassingen
Bvb , draaddikte van de stroomafnemers en naar overal in het stel  iets vergroot ipv die zeer super dunne die erin zaten , deed al wonderen ,maar nog niet ok , extra stroomafnemers op wielen  (op alle bakken ), powerpack bij geplaatst

Nu is alles min of meer ok , maar toch nog verre van bvb de deserio van de concurentie waar men voor ongeveer dezelfde prijs toch iets heel anders krijgt

Spijtig om te moeten zeggen maar de firma van de break zal eens dringend naar hun kwaliteit moeten gaan kijken en niet meer teren op hoe het vroeger was , maar meegaan met de nieuwe trends waar kwaliteit toch een hoog vaandel is
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m