Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Loconet

Gestart door MARKLINRIJDER, 21 augustus 2006, 11:20:11 AM

MARKLINRIJDER

Hoi,

Kan iemand me eens wat meer uitleg geven over de verschillende zaken i.v.m. loconet.  Heb reeds op de site van Hans de Loof gekeken maar kan er nog kop nog staart aankrijgen.
Hoe werkt stroomdedectie bij 3 rail over loconet?
Wat is Locbuffer, LocoIO, Locoservo?
Waarvoor dienen Driver Modules e.d.
Momenteel doe ik aan terugmeding via S88bus maar zou volgens sommigen beter werken met loconet.
Afwachtend op jullie mening en uitleg.

Goovaerts David

INFO

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Hoi,

Kan iemand me eens wat meer uitleg geven over de verschillende zaken i.v.m. loconet.  Heb reeds op de site van Hans de Loof gekeken maar kan er nog kop nog staart aankrijgen.


LocoNet kun je vergelijken met USB. Het is een Netwerk aansluiting waarbij je online dingen in kan pluggen en uit kan pluggen. Alles heeft een eigen adres en meld zich aan of af bij de Centrale.

citaat:

Hoe werkt stroomdedectie bij 3 rail over loconet?



Stroomdetectie bij 3-Rail?

citaat:

Wat is Locbuffer, LocoIO, Locoservo?
Waarvoor dienen Driver Modules e.d.



LocoBuffer is een Interface die verbinding maakt met het locoNet en een computer, serieel of via USB.

LocoIO is een universele voor wissel, motoren, verlichting terugmelding.

LocoServo, is voor Servo aansturing.
citaat:

Momenteel doe ik aan terugmeding via S88bus maar zou volgens sommigen beter werken met loconet.
Afwachtend op jullie mening en uitleg.

Goovaerts David



LocoNet terugmelding werkt storingsvrij en is betrouwbaarder en beter dan de seriele S88. LocoNet terugmelder hebben een eigen adres, dus een eigen bereik en kunnen op elke plaats op het netwerk(locoNet) worden aangesloten, dus geen vaste volgorde meer.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Hoi,

Kan iemand me eens wat meer uitleg geven over de verschillende zaken i.v.m. loconet.  Heb reeds op de site van Hans de Loof gekeken maar kan er nog kop nog staart aankrijgen.
Hoe werkt stroomdedectie bij 3 rail over loconet?
Wat is Locbuffer, LocoIO, Locoservo?
Waarvoor dienen Driver Modules e.d.
Momenteel doe ik aan terugmeding via S88bus maar zou volgens sommigen beter werken met loconet.
Afwachtend op jullie mening en uitleg.

Goovaerts David





Het CS heeft ook een gesloten vorm van loconet.

Alleen Marklin gebruikt terminals en 9 polige kabels met 9 polige stekker. De databus zoals Marklin het noemt kan maximaal 100 meter lang worden.

MARKLINRIJDER

Wat heb ik nu eigenlijk nodig om te kunnen starten met terugmelding over loconet i.p.v. S88
Centrale (IB) is daar op voorzien.
LocoBuffer
LocoNet terugmelder voor 3-Rail want ik zag sat er verschillende waren.
De locobuffer sluit ik dus aan op de IB, de Terugmelder op de Locobuffer en de terugmelding op de rail sluit ik aan op deze Locobuffer i.p.v. de S88?

David

INFO

Bij een Intellibox heb je geen LocoBuffer nodig, de Intellibox heeft al een computeraansluiting. Deze kun je benaderen als een Loconet centrale met de juiste software.

De LocoNet bezetmelder, vervanger voor de S88 is de 63350 van Uhlenbrock. Dus alles wat je nodig hebt is de 63350.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
Geplaatst door Davy

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Hoi,

Kan iemand me eens wat meer uitleg geven over de verschillende zaken i.v.m. loconet.  Heb reeds op de site van Hans de Loof gekeken maar kan er nog kop nog staart aankrijgen.
Hoe werkt stroomdedectie bij 3 rail over loconet?
Wat is Locbuffer, LocoIO, Locoservo?
Waarvoor dienen Driver Modules e.d.
Momenteel doe ik aan terugmeding via S88bus maar zou volgens sommigen beter werken met loconet.
Afwachtend op jullie mening en uitleg.

Goovaerts David





Het CS heeft ook een gesloten vorm van loconet.

Alleen Marklin gebruikt terminals en 9 polige kabels met 9 polige stekker. De databus zoals Marklin het noemt kan maximaal 100 meter lang worden.




Davy, je krijgt het toch iedere keer weer voor elkaar, om bij een onderwerp waarbij Marklin of Marklin Systems niet bij betrokken is dat toch er weer iedere keer tussen te wurmen. Je antwoord slaat echter als een penis op een slagroomtaart. Stop hier nu gewoon mee met het vervuilen van de draadjes met je Marklin verknipping.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Waarom het hele Marklin Systems is op loconet gebaseerd.

Steven86

citaat:
Geplaatst door Davy

Waarom het hele Marklin Systems is op loconet gebaseerd.



Omdat de vraag ging over Loconet en niet over M?rklin Systems.

n/a

Oke je hebt gelijk. [:D]

Steven86

citaat:
Geplaatst door Davy

Oke je hebt gelijk. [:D]

[:D] fijn, zelfmodereren [:)]

MARKLINRIJDER

Als ik het goed begrijp leg je ??n leiding (5 draden) van module naar module.  Je plugt gewoon de terugmelder in sluit ze aan en ze werken.
Natuurlijk ga je de terugmelders eerst configureren met een poortnr.: of iets dergelijks.  Als ik het systeem al verder ga bekijken.  Kan je alle toepassingen van Uhlenbrock inpluggen op het systeem.  Daisy, Lissy, Fred, LocoNet display, ... op dezelfde leiding.  Dus eigenlijk een soort van ringleiding.  Kan je dan ook de digitale stroom mee doorvoeren?

Veel vragen met hoogst waarschijnlijk een zeer kort antwoord?

Prachtig systeem lijkt het mij.
Ik denk dat ik verkocht ben.

Weet ook iemand of het compatibel is met KOPLOPER?

David

INFO

Je kunt op de 6 aderige leiding dus geen 5 maar dus 6 alles aansluiten. Niet rechtstreeks de digitale stroom, maar wel de boosters kunnen via het loconet worden aangesloten, uiteraard de daarvoor bestemde boosters.

Koploper is compatible met de Intellibox, deze kan gewoon via het P50X protocol via de RS232C worden aangestuurd. De Intellibox zorgt intern voor de juiste vertaling, zoals hij dat nu ook doet voor de lokdecoders en wisseldecoder als deze verschillende digitale formaten hebben. Alleen zijn er nu wat beperkingen wat betreft de adressen reeks, die is alleen beschikbaar in de range van de S88. Dus maximaal 31 S88 modules dus 496 contacten. Anders 2048.
Via het LocoNet zal de Intellibox sneller en betrouwbaarder werken, via de computer.

Het zou nog mooier of beter zijn als Koploper ook LocoNet ondersteund, maar Paul ziet daar vooralsnog geen voordelen in.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

MARKLINRIJDER

Bedankt,

Ik ben verkocht.[:)]  Je hoort me hier zeker nog over.

David[:

ERVIN

citaat:
Geplaatst door INFO
. Je antwoord slaat echter als een penis op een slagroomtaart.




[:D][:D][:D]Dit vindt ik een goeie,had ik nog niet gehoord.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Dus eigenlijk een soort van ringleiding.

Het hoeft geen ring te zijn, en eigenlijk is het handiger om er geen echte ring van te maken.

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Kan je dan ook de digitale stroom mee doorvoeren?

Niet echt de digitale stroom. Maar de twee buitenste aders zijn bedoeld om het digitale signaal van de centrale naar de boosters te brengen.