Sggrss in België?

Gestart door BD1701, 03 februari 2018, 18:41:47 PM

BD1701

Beste mede forumgenoten, ik vraag mij al een tijdje af of er hier in België ook wagons van het type Sggrss rondrijden of niet? Aangezien ACME de wagons nu aan het uitbrengen zijn zou ik dat graag even weten. Bv. de rode variant van DB-Cargo of Railion, enz... zijn deze wagons te zien in België? Foto's van deze wagons in België zijn dus eveneens meer dan welkom.

Alvast bedankt voor de info.
 

Davy

Zijn het deze dat je bedoeld, ik weet niet zeker waar deze wagens zijn ingeschreven. Foto is genomen in Hasselt


sggrss 80ft containerwagen  Hasselt, 21.05.2016
by davy vanmolle, on Flickr

BD1701

Ja Davy het is inderdaad deze wagon dat ik bedoel. Je hebt daar ook rode varianten van zoals die nu uitgebracht worden door ACME, dus mijn vraag is welke van deze wagons rijden hier allemaal in België?
 

OMC

Ik heb er in mijn wagon database nog enkele gevonden die misschien interessant kunnen zijn:


Tsjechische Sggrrs (33 54 4975 767-3 CZ-TSSC), zitten regelmatig in de MSC treinen van Crossrail.


Duitse WASCOSA-Sggrrs (37 80 4975 544-0 D-RBSAF), zat in een trein van Railtraxx komende van Rheinhausen.


Sggrrs van het Nederlandse RailReLease (37 84 4950 540-1 NL-RRL), zat in een trein van Crossrail komende van Ludwigshafen.

Als ik nog eens ga fotograferen zal ik erop proberen te letten.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

loco

De Sggrss '80 van de DB zoals ACME ze gaat uitbrengen heb ik hier nog niet gezien, wat niet wil zeggen dat ze hier niet zouden rijden.
Wel heb ik de uitvoering van de CZ-TSSC (donkergrijs) en van D-AAE (lichtgrijs) hier al meerdere keren tegengekomen in de Waaslandhaven.

BD1701

Is er ondertussen al iemand die de rode variant van DB Schenker gespot heeft hier in Belgie. Want er rijden hier tegenwoordig heel veel verschillende wagons in belgie rond.
 

C.B.

Nee , ik heb ze tot hiertoe nog niet gezien.
Tenzij dat ze in de "Duisburg" trein 41538/41539 zitten.
Groetjes.
Claudio.

BD1701

Heeft er eigenlijk iemand een idee als de blauwe sggmrss containerwagons van Rurtalbahn hier in Belgie komen?

Wat de rode betreft vind ik die ook best mooi. Ik vermoed dat ze misschien in de toekomst hier naar Belgie zullen komen.
Alvast bedankt voor de info.
 

kdlf

Rode DB varianten komen tot Gent Zeehaven met de 'China Express'  (Trein 42522)

Vanmorgen zijn bijvoorbeeld 31 80 4950 4216, 31 80 4950 4737 en 31 80 4950 3861 toegekomen.
Kristof

BD1701

Beste Kristof, alvast bedankt voor de info. Zo zie je maar dat er tegenwoordig veel variaties zijn hier in België. Je hebt er toevallig geen foto's van?