Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

loc verlichting digitaal ombouw marklin

Gestart door lucien, 20 augustus 2006, 22:47:16 PM

lucien

Hallo,Bij digitaalombouw mag de verlichting niet aan de massa liggen.Hoe kan dit best opgelost worden ?
Mvg
Luc

INFO

Bij digital ombouw mag de verlichting gewoon aan de massa liggen, soms zal de verlichting dan licht flikkeren, sommige vinden dat storend en sluiten dan de verlichting ander aan. Door deze te isoleren van de lokmassa en deze aan te sluiten op een speciale retourleiding van de decoder. Niet alle decoders hebben deze retourleiding en ben je dus aangewezen op de lokmassa. Dus geen enkel probleem meerdere mogelijkheden.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

lucien

citaat:
Geplaatst door INFO

Bij digital ombouw mag de verlichting gewoon aan de massa liggen, soms zal de verlichting dan licht flikkeren, sommige vinden dat storend en sluiten dan de verlichting ander aan. Door deze te isoleren van de lokmassa en deze aan te sluiten op een speciale retourleiding van de decoder. Niet alle decoders hebben deze retourleiding en ben je dus aangewezen op de lokmassa. Dus geen enkel probleem meerdere mogelijkheden.

Akkoord maar dit wil ik juist verhinderen.De oude fittingen hebben een massa aansluiting en dat wil ik veranderen
Mvg
Luc

JoVer

Voor de fittingen die aan de aarding liggen zijn er bij M?rklin speciale ge?soleerde fittingen te verkrijgen. Moet uiteraard niet van M?rklin komen, als je een ge?soleerde (kunststof?) fitting gebruikt is dat OK. Je hebt daar van 2 aansluitdraden: 1 voor de functieuitgang "licht" en ??n voor de uitgang "massa" van de decoder.

lucien

Dank u wel JoVer.Ga uw tip zeker toepassen wanneer ik zo een geisoleerde fitting gevonden heb.
Mvg
Luc

INFO

Deze onderdelen zijn gewoon te bestellen bij uw Marklin verdeler.
Steekfitting 60 41 80
Steeklampje 61 00 80

Alleen de waarheid ligt in het midden.