Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Lima HO 806

Gestart door Rangeerduivel, 02 februari 2018, 17:49:31 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 februari 2018, 20:24:46 PM
Ondanks men mij gisteren wou doen geloven

Ja peter, ik weet dat je met "men" mij bedoelt maar zoiets zijn misverstanden die kunnen ontstaan bij onduidelijke communicatie.
Feit is dat jij het had over de echte en ik over de Lima versie.
De echte bordeaux-kleurige heeft idd een stuurrijtuig met 1e klas afdeling met de gekende gele streep.
De echte grijze ook, met een oranje streep net tegen de dakrand.
De Lima bordeaux- versie heeft ook die gele band, maar de grijze van Lima heeft die roze band tegen de dakrand niet,
dus geen 1e klas afdeling.

;)

Thommy

Maar de ombouw met de PB stukken is ook nen serieus werkje. Er was hier iemand die daarmee bezig was.
Greetz

Thommy

doomslu

Rudy, het gaat 'm niet over de strepen of kleuren. De Lima heeft langs beide kanten een stuurstandrijtuig 2e klas. Bij eerste klas zijn vensters en deuren anders. Het ganse eerste klas rijtuig vande Lima is verkeerd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Bij mijn weten heeft er ooit een kleinserie producent in Wallonie (Charleroi ??)  o.a.kappen gemaakt voor voor de eerste klasse stuurstandrijtuig, en dit zowel in bordeaux als in grijs/oranje.
Had ook nog andere leuke dingen. Misschien heeft iemand nog zo'n kap liggen die hij niet gebruikt
Met vriendelijke groeten
Peter

ACFI

Op de spoorse zolder wordt naast de kit van Paul Bellon, verwezen naar een epoxy kit van Parsifal, ongeverfd.

http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new1.php?type=AM#AM%2075

ACFI.

Peter

Ja, dat is de kap.
Hij verkocht die naast de ruwe kap ook ineens geschildert.
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Zijn die nog te vinden/bestellen?
Greetz

Thommy

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

PaulC

Citaat van: Thommy op 07 februari 2018, 12:28:14 PM
Zijn die nog te vinden/bestellen?

Misschien nog te vinden op tweedehandssites of beurzen. Bestellen zal niet meer kunnen, ik dacht dat Parsifal eind vorige eeuw gestopt is met de activiteiten.

Paul

Michiel

MTE in Blankebergen had eerste klasse kappen voor de Lima stellen '75. Maar hun site is al geruime tijd uit de ether, en ze zijn onzichtbaar geworden. Geen idee of ze nog actief zijn, en of men er nog iets kan kopen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)