Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nürnberg 2018

Gestart door doomslu, 31 januari 2018, 23:26:38 PM

Svendw

Mocht piko wat kleine aanpasingen doen (andere grill onder bestuurderscabine en panto's omdraaien) zouden we al een goedkopere reeks 18-2 hebben! Iemand in Duffel is daarmee begonnen, maarja..

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Brossel

Citaat van: doomslu op 04 februari 2018, 10:06:13 AM
Er komt wel 'iets' Belgisch, de reeks 76. Maar daar worden de Belgische liefhebbers niet echt warm van denk ik.

Ikke... als Nederlandse liefhebber van het Belgisch spoor... wel hoor!  ;)

De reeks 76 reed nog best wel leuke diensten in België; niet alleen de werktreinen op de HSL lijnen en de projecten rond Brussel... maar ook het halen van ballast in Quenast bijvoorbeeld was een mooie dienst voor deze diesels. En laten we vooral ook de inzet in de Antwerpse haven niet vergeten.

Dus ik ben wel blij dat Piko dit voor de Nederlandse markt ontwikkelde model ook in Belgische uitvoeringen gaat leveren.

Mvgr, Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Sicco op 04 februari 2018, 11:54:27 AM
Het enige wat ik hoop is dat de Belgische zaakvertegenwoordiger zich wat opener gaat opstellen dan tot nu toe.
ik ken die, mag toch zeggen dat hij 100% geeft,ik botste al eens met een door mij ingenomen standpunt,maar ja verschillende meningen mogen/moeten er zijn. die grijpt elke kans aan, maar ja modeltreinen is ook een economisch gegeven zodoende dient hij ook mee te gaan met degene die er geld instopt/uithaalt! ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Svendw op 04 februari 2018, 14:46:16 PM
Iemand in Duffel is daarmee begonnen, maar
daarmee niet alleen aan......

Davy

Hey Luc,
Heb je iets nieuws gezien bij NME?
Die hebben toch al mooie wagens gemaakt zoals de blauwe VTG's enz

doomslu

Citaat van: Davy op 04 februari 2018, 15:52:14 PM
Hey Luc,
Heb je iets nieuws gezien bij NME?
Die hebben toch al mooie wagens gemaakt zoals de blauwe VTG's enz
Geen nieuwe wagens te zien daar.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Denk dat het tijd is dat Luc rust heeft, straks draai hij helemaal door...
en t'is dan nog niet gedaan, heeft dan nog werk om alles in vorm te gieten voor ons lijfblad...pfff
Veel respect...

doomslu

Citaat van: loebaske op 04 februari 2018, 20:25:40 PM

Denk dat het tijd is dat Luc rust heeft, straks draai hij helemaal door...
en t'is dan nog niet gedaan, heeft dan nog werk om alles in vorm te gieten voor ons lijfblad...pfff
Veel respect...
Ik ben al m'n foto's aan 't uploaden. Het schrijfwerk is voor de volgende dagen.

Morgen is de 'vakantie' gedaan... weer aan 't werk. En ik vrees dat er wat ligt te wachten :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Davy

Citaat van: oli 11/01 op 05 februari 2018, 10:08:54 AM
1300 photos Nürnberg

http://stammtisch3rails.blogspot.be/

Op één van de foto's bij LSmodels staat een 18² locnr.1801 in de vitrine :)

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Michiel

NMBS Pwgs-41 bagagewagen 19943 (oorlogschadevergoedingsgevalletje?), zie ook (en zoek op "Pwgs-41"):

http://www.tassignon.be/trains/documentation/revue.php?souscat=102&origcat=En%20Lignes%20(PFT)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Brossel

Citaat van: Davy op 05 februari 2018, 20:38:33 PM
Op één van de foto's bij LSmodels staat een 18² locnr.1801 in de vitrine :)

Enkele jaren terug heeft LSModels deze 1801 uitgegeven als speciaal model voor NMBS personeel...

Het zal dus zeer waarschijnlijk niet als regulier model opnieuw worden uitgebracht!
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

marc goovaerts

Tenzij ze nog eens willen verdienen op de investeringen die ze toen gemaakt hebben...