Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nürnberg 2018

Gestart door doomslu, 31 januari 2018, 23:26:38 PM

755philippe

#15
Als je in de kataloog van Faller betreffende de containerterminal het volgende leest kan hij volgens mij containers ergens oppikken, transporteren en op een welbepaalde plaats stapelen of bergen. Zal natuurlijk enkel gaan als hij voorzien is van de uitbreidingsset.

CiteerContainer und Wechselaufbauten aufnimmt und
an der Zielposition platziert. Geeignet für die Darstellung von Transportprozessen an Eisenbahnterminals und Flusshäfen mit Anlieferungen,
die auch straßenseitig erfolgen können.

Mvg

755philippe

Svendw

Ik vind enkel prijskaartje van het model, niet van de motorisatie.. wel heel erg nieuwsgierig!

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Jurgen

En de M2's van Märklin? Is daar al nieuws van?

Hoe enthousiast zijn ze?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Svendw op 03 februari 2018, 13:00:00 PM
Ik vind enkel prijskaartje van het model, niet van de motorisatie.. wel heel erg nieuwsgierig!

Groet Sven
Ze zijn duidelijk nog zo ver niet. De kraan komt pas tegen 't einde van het jaar (als 't al lukt...), de motorisering zal voor later zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: Jurgen op 03 februari 2018, 14:11:38 PM
En de M2's van Märklin? Is daar al nieuws van?

Hoe enthousiast zijn ze?
De man die we spraken zag het helemaal zitten, maar wat is zijn gewicht bij Märklin? Daar heb ik het raden naar. We wachten af.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Colin

Geen foto's bij LS Models?
Ik ben op zoek naar informatie over de nieuwe rijtuigen SBB Bpm en Apm EC.
Alvast bedankt.

loebaske


Luc, als het gaat over de containerkraan maakt het me niet uit als het tegen eind dit jaar is, als die er maar kan uitgebracht worden, nu Heljan nergens meer te koop is...

ceuleer

De heljan is een metalen kant en klaar product, de faller is een bouwkit, waarschijnlijk vooral gemaakt uit kunstof.
En hoeveel functies ze gaat krijgen met het extra pakket, motor en bediening, zullen we waarschijnlijk pas volgend jaar weten.
En als je de terminal aankoopt en bouwt, is de motor dan later nog in te bouwen zonder de terminal te beschadigen wanneer je deze terug demonteert ?
Een heljan is nog wel te vinden, maar de prijzen zijn te zot.
Op ebay gaan ze gemakkelijk over de 1000 euro.
Op Eurospoor 2017 stond er één te koop bij Marnan, 2dehands, en in welke staat de terminal was, dat zie je natuurlijk pas wanneer je ze thuis gaat gebruiken.
Geweldig zag ze er niet uit vond ik, de prijs was 600 euro. Daar had je 10 jaar geleden een nieuwe voor.
Nu staan er op ebay 2 te koop, de ene vragen ze 1799 euro voor, de andere wordt nog op geboden, en zit nu bijna aan 800 euro.
Maar die gaat nog serieus stijgen denk ik, want deze ziet er echt nog als nieuw uit, en er is een extra grondplaat bij, dus 2 keer zo veel plaats om de terminal te bewegen.

Peter

Citeeris de motor dan later nog in te bouwen zonder de terminal te beschadigen wanneer je deze terug demonteert

Bij alle bouwdozen die ik van Faller gebouwd heb, waarin een motor zit is, is deze steeds te monteren en  te demonteren nadat het gebouw reeds in elkaar staat.
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Luc , nog geen nieuws bij piko over een eventuele opvolger van de 73/82 ? Gezien de vele mogelijkheden om nog een 83,84,85,92 te maken op basis van de eerdere uitgebrachte 73/82 had ik gehoopt dat er al iets ging aangekondigd worden ( liefst een 84 maar de rest mag ook wel  ) :D

doomslu

Ik denk dat ze bij Piko wat rustiger geworden zijn en niet zo snel iets echt nieuws Belgisch gaan aankondigen.
Ik heb zo het gevoel dat ze liever een Duitser maken die 100 keer meer verkoopt dan een Belg. Let wel ik schrijf "gevoel". Ik heb geen concrete aanwijzing hiervoor, maar hoorde dat tussen de regels.

Er komt wel 'iets' Belgisch, de reeks 76. Maar daar worden de Belgische liefhebbers niet echt warm van denk ik.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Het spijtige is dat Piko een paar jaar geleden een 77 op de markt heeft gebracht die eigenlijk geen 77 is maar een model dat er wat op lijkt.
Het wordt hoog tijd dat daar eens een fatsoenlijk model (de Mehano is niet echt slecht maar je vind geen onderdelen) van op de markt komt.
Van Biervliet ???
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Citaat van: doomslu op 04 februari 2018, 10:06:13 AM
Ik denk dat ze bij Piko wat rustiger geworden zijn en niet zo snel iets echt nieuws Belgisch gaan aankondigen.
Ik heb zo het gevoel dat ze liever een Duitser maken die 100 keer meer verkoopt dan een Belg. Let wel ik schrijf "gevoel". Ik heb geen concrete aanwijzing hiervoor, maar hoorde dat tussen de regels.

Er komt wel 'iets' Belgisch, de reeks 76. Maar daar worden de Belgische liefhebbers niet echt warm van denk ik.
Bedankt voor de info Luc  ;) we zijn in ieder geval al goed verwend geweest van piko met hun zeer mooie modellen wat natuurlijk doet verlangen naar meer  :D  misschien volgende jaar ...

Sicco

Citaat van: doomslu op 04 februari 2018, 10:06:13 AM
Ik denk dat ze bij Piko wat rustiger geworden zijn en niet zo snel iets echt nieuws Belgisch gaan aankondigen.
Ik heb zo het gevoel dat ze liever een Duitser maken die 100 keer meer verkoopt dan een Belg. Let wel ik schrijf "gevoel". Ik heb geen concrete aanwijzing hiervoor, maar hoorde dat tussen de regels.

Er komt wel 'iets' Belgisch, de reeks 76. Maar daar worden de Belgische liefhebbers niet echt warm van denk ik.

Nou ja laten we realistisch zijn, de Belgische markt is te klein om elke twee jaar een volledige nieuwontwikkeling te verwachten. En laten we eerst eens rustig wachten tot men klaar is met de huidige modellen en dat is nog zeker niet zo. Het enige wat ik hoop is dat de Belgische zaakvertegenwoordiger zich wat opener gaat opstellen dan tot nu toe.

GDE

Inderdaad Sicco , ze kunnen nog een tijdje verder met nummervarianten of andere schilderingen . Zoals deze bv https://flic.kr/p/nX1nGM    :D Wat natuurlijk op mijn verlanglijstje staat  ;D als ik het goed voor heb brengen ze bij piko om de 3 a 4 maanden toch een nummervariant of andere schildering van een belgisch model wat eigenlijk al mooi is