3-weg wissel in Ecos Command Station

Gestart door jama, 31 januari 2018, 16:14:54 PM

jama

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb al meteen jullie hulp nodig.

Kan iemand mij vertellen hoe je een 3-weg wissel configureert in de Ecos Command Station ?

THX !

Jan

dani

ik zou zeggen "als 2 gewone wissels na elkaar" ...  Uiteindelijk is een 3weg wissel  een compositie van 2 enkelvoudige wissels  (fysisch).

Maar bij het nakijken van de manuel  (pg  24 in de engelstalige)   staat het mooi uitgelegd.   Hfst  13.2     Setting Accessory Parameters


Het antwoord is meestal al wel ergen geschreven, wat dan weer leidt tot de onvermijdelijke   "RTFM".

(en daarmee wil ik niet bot, onbeleefd of grof zijn.)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

755philippe

#2
Hallo jan,
Is eigenlijk niet zo moeilijk. Je gebruikt in de instellingen het symbool van de drie-wegwissel. Vervolgens geef je hem het adres dat overeenstemt met het dekoder-adres. Aangezien een drie-wegwissel met 2 adressen werkt gebruik je het LAAGSTE adres. De ecos weet dat er bij een 3-wegwissel nog een 2de adres moet komen maar dit moet je niet ingeven. Bij het ingeven van een volgende wissel mag je een adres overslaan.
Voorbeeld : je 3wegwissel heeft adres 11. Je geeft in de ecos adres 11 in bij de configuratie. Volgende wissel die je vervolgens ingeeft heeft adres 13. Adres 12 moet je niet ingeven want de ecos weet dit ALS je het symbool van de 3-wegwissel hebt gebruikt natuurlijk. Gebruik je een ander symbool dan werkt het niet. Bij het selekteren van de wissel zul je zien dat je zowel links als rechts kunt bedienen om zo de rijrichting te bepalen.
Hopelijk kun je hiermee verder.
Mvg

755philippe :)

jama

Super bedankt. Meteen getest en het werkt prima !