Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Spelling

Gestart door Alberke, 29 januari 2018, 18:58:02 PM

Herwig

#75
Just uit den blauwe trein vanuit Florence en 't zit er al tegen,  tussen Germaine en Urbanie ...
( aan Michiel:  ga je die schattige  "stukjes"   ooit apart uitgeven,  geillustreerd ? )

efl045

Citaat van: Michiel op 30 januari 2018, 20:25:42 PM
FrAnky, jij mAg door nAAr de volgende ronde! (tien, er blijft een letter plAkken)  ;D
Die hoofdletter A zie ik direct, 'k heb ooit (tegen mijn goesting) in Antwerpen gewerkt ;-)

Michiel

@Herwig (...beter van niet. Het zijn vluchtige reflecties, en haal je ze uit context, verliezen ze hun betekenis... en zó goed zijn ze nu ook weer niet; literair noch kunstzinnig. )  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: dieselfreak op 30 januari 2018, 17:45:03 PM
Ik ga geen namen noemen maar waar ik mij vooral aan erger op dit forum zijn mensen die 'men' schrijven terwijl ze 'mijn' bedoelen. ;D
Nog een klassieker, vooral in Nederland: hun waar hen wordt bedoeld.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

Hun waar hen (of zij) wordt bedoeld is typisch Amsterdams. Niet heel Nederland over één kam scheren.  ;D

dani

we zullen dat  "is"   "ff"  moeten  bekijken of  dat "et"  wel "dr" de beugel kan...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

En as et niet door de beugel ken, dan make me gewoon de beugel een beetje groter.

raf

#82
"As" gebruiken jullie ook verkeerd .
Ik woon in As dus ???? het moet "als" zijn .
Als ik iets post is het niet altijd met een toetsenbord en dan zitten er fouten in .
De reden is dat L&H te vroeg naar de kloten gegaan is om dit mooie stukje software alsnog te vervolledigen.
Zet ik de hoofd letters en lees tekens aan dan word het helemaal een rommeltje .
Gr Raf.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Als we het over oneigenlijk woordgebruik hebben: het woordje "vet" in de betekenis van "mooi, knap, geweldig, ongelooflijk...".
Ja, het komt uit het noorden, maar het geraakt hier ook al ingeburgerd, bijvoorbeeld op muziekzenders die eens "modern" willen doen.
Een vette locomotief moet ik zeker niet hebben!  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Andress24

Ik vrees dat vet ondertussen al ingehaald is door "super". Je moet er maar eens op letten - ik heb soms de indruk dat er geen andere bijwoorden meer bestaan!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

dani

Citaat van: raf op 31 januari 2018, 12:16:17 PM
"As" gebruiken jullie ook verkeerd .
Ik woon in As dus ???? het moet "als" zijn .
Als ik iets post is het niet altijd met een toetsenbord en dan zitten er fouten in .
De reden is dat L&H te vroeg naar de kloten gegaan is om dit mooie stukje software alsnog te vervolledigen.
Zet ik de hoofd letters en lees tekens aan dan word het helemaal een rommeltje .
Gr Raf.

Dit is nochthans een pareltje van een post, inclusief leestekens en hoofdletters en een aardrijkskundige en taal tip !    :) :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

HET IS DUIDELIJK WEER PRUIMENTIJD ....   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

pruimen stond nu en al eerder zonder spellingsfout geschreven https://www.taaltelefoon.be/spelfout-spellingfout-spellingsfout

Alberke

Als je een verouderde spellingcorrector hebt (  ;) ), dan ben je gesjareld natuurlijk!
En waarom is het pruimentijd, kersentijd, perentijd maar wel appeltijd?
En pannenkoek ? Die bak je toch in één pan?
Dan moet het ook kersetijd en pruimetijd zijn!
Bij deze vergeef ik alle dergelijke fouten, alleen dt fouten niet, die zijn onvergeeflijk.  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

#89
Citaat van: Alberke op 31 januari 2018, 15:53:15 PM
Als je een verouderde spellingcorrector hebt (  ;) ), dan ben je gesjareld natuurlijk!
En waarom is het pruimentijd, kersentijd, perentijd maar wel appeltijd?
En pannenkoek ? Die bak je toch in één pan?
Dan moet het ook kersetijd en pruimetijd zijn!
Bij deze vergeef ik alle dergelijke fouten, alleen dt fouten niet, die zijn onvergeeflijk.  ;D

Ja Hugo, maar voor al het hierboven genoemde hoort wel een t
namelijk de t van  appetijt!!! ;D

;)