Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Spelling

Gestart door Alberke, 29 januari 2018, 18:58:02 PM

Alberke

Ik schilder
Jij schildert
Hij schildert
Schilder ik? Schilder jij? Schildert hij?
Ik heb geschilderd.
Trucje: verleng het: het zijn geschilderde dingen.

Toch niet moeilijk hé mensen?
En zal het u worst wezen, doe het dan toch goed voor de mensen die het moeten lezen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

krispy

Mooi ,maar sorry , ik stoor mij tegenwoordig veel meer aan  het haantjes gedrag hier op het forum en het elkaars afbreken dan de spellingsfouten .

De verdraagzaamheid is tegenwoordig nogal ver zoek , denk dat men best daar eens werk van maakt en als dit terug vlotjes loopt kan men zich met de rest bezig houden

Sorry maar dat moest me even van de lever

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Alberke

Citaat van: krispy op 29 januari 2018, 19:04:58 PM
Mooi ,maar sorry , ik stoor mij tegenwoordig veel meer aan  het haantjes gedrag hier op het forum en het elkaars afbreken dan de spellingsfouten .

De verdraagzaamheid is tegenwoordig nogal ver zoek , denk dat men best daar eens werk van maakt en als dit terug vlotjes loopt kan men zich met de rest bezig houden

Sorry maar dat moest me even van de lever
;
Helemaal mee eens..
Gevoelige tenen zijn een teken des tijds vrees ik, natuurlijk weet je nooit waarmee je iemand beledigt; daarom kan je je best bij gevestigde waarden houden, zoals spelling dus.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

het iz de vaut  van de ottomaatiese  speelingsjekkers op de  smaartfeuns en kjompoeters
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

efl045

Maar Alberke toch, je gelooft het waarschijnlijk niet maar verschooten is met kleine letter  ;)
Citaat van: Alberke op 29 januari 2018, 16:57:54 PM
Hou het stil, niet voortvertellen, maar ik zou eens informeren bij  Verschooten  ;)
http://www.verschooten.be/
En wat is er nu nog erger dan iemands naam verkeerd spellen  :D

Alberke

Citaat van: efl045 op 29 januari 2018, 19:24:55 PM
Maar Alberke toch, je gelooft het waarschijnlijk niet maar verschooten is met kleine letter  ;)
Citaat van: Alberke op 29 januari 2018, 16:57:54 PM
Hou het stil, niet voortvertellen, maar ik zou eens informeren bij  Verschooten  ;)
http://www.verschooten.be/
En wat is er nu nog erger dan iemands naam verkeerd spellen  :D
Je verwart de naam met het werkwoord!
Bijvoorbeeld: '"Ik ben verschoten dat ze die hadden bij Verschooten"
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

efl045

Ik kan mij voorstellen dat jij verschoten bent dat het Herman verschooten is en niet Verschooten zoals jij schrijft  :D

Havoc

Ik erger me tegenwoordig aan het forum. Ben iets anders aan het zoeken waar wat minder oogkleppen zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Ik heb hier tog al veel beigeleert de laatste teit!
Niet derekt over modelspoor, maar tog...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Andress24

Het is met de spelling zoals met de elementaire regels van beleefdheid en fatsoen: velen laten ze vaak aan de deur van de digitale wereld staan. Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben die af en toe fronst!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Alberke

Citaat van: Andress24 op 29 januari 2018, 21:57:24 PM
Het is met de spelling zoals met de elementaire regels van beleefdheid en fatsoen: velen laten ze vaak aan de deur van de digitale wereld staan. Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben die af en toe fronst!
Juist!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

Citaat van: Andress24 op 29 januari 2018, 21:57:24 PM
Het is met de spelling zoals met de elementaire regels van beleefdheid en fatsoen: velen laten ze vaak aan de deur van de digitale wereld staan. Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben die af en toe fronst!
Klopt als een zwerende vinger.  ;)

En nog iets: een lok is een bosje haren. Een loc is de afkorting van locomotief.

En nu gaan slapen. Morgen les 2.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Hugo,
Dit draadje slaat vermoedelijk op één of andere opmerking?  Ik kan niet volgen...  Een link waar het op slaat?




Spelling...  Ik betrap me er steeds vaker op dat ik fouten schrijf.  Beroepshalve laat ik mijn teksten steeds vaker nalezen op 'kemels' en op mijn telefoon staat die (verdoemde) autocorrectie UIT!  Meer miserie dan wat anders met die outokoreksie  :D




Citaat van: doomslu op 29 januari 2018, 22:42:41 PM
...En nog iets: een lok is een bosje haren...

In mijn jonge jaren en een bosje haar...  Slaapwel  ;)

Groetjes, Peter


philippe_007

En wat is de reactie als iemand de stelling van Pythagoras niet meer kent, leerstof van 2de middelbaar dus door praktisch iedereen gezien.
Dan zwijg ik over een integraal of goniometrische oefeningen correct oplossen...
Dus voor deze die steeds zagen over spellingfouten, ik hoop deze ook de wiskundige-, mechanica- of elektrische regels perfect kennen...  En als iedereen alles weet en kan, dan kunnen we alle fora's opdoeken, niemand hoeft het nog te lezen we weten alles.

Dus zie je een spellingfout,  dan je eventueel de persoon op attent maken, maar vergeet niet dat als jij dan met bijvoorbeeld een elektrische vraag komt je ook als antwoord kan krijgen, DIT IS PARATE KENNIS....

Andress24

Citaat van: doomslu op 29 januari 2018, 22:42:41 PM


En nog iets: een lok is een bosje haren. Een loc is de afkorting van locomotief.


Tja, dat is sinds de progressieve spelling nooit meer goed gekomen...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper