Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Meer mods nodig

Gestart door Nonkelronnie, 20 augustus 2006, 16:20:33 PM

ysbeer

Jakkes wat een rot manier van praten wordt hier nu toegepast

Wat is dat nu toch voor onzin dat we allemaal het zelfde moeten denken

Krijg je van analoog rijden een enge ziekte
Nee doch laat dan de gene die analoog willen rijden dat doen.
Respecteer ze en zeur niet over wat het wel of niet kost.
Dat gaat je niks aan.

Krijg je van digitaal rijden een enge ziekte
Nee doch laat dan de gene die digitaal willen rijden dat doen.
Respecteer ze en zeur niet over wat het wel of niet kost.
Dat gaat je niks aan

laten we a.u.b stoppen met dit soort discussie waar in niemand te overtuigen is,of kans ziet de ander te overtuigen.
maar niks weg halen van reactie
Geen censuur van dingen die ons niet zo uitkomen

wim ysbeer

Brunel

We hebben allemaal dezelfde enge ziekte h

modelbaanHO

Is er een dokter in de zaal ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

DelticPower

citaat:
Is er een dokter in de zaal ?


Liever een psychiater.[:D][:D]

Jan

martintje

Och, ik vind het juist een vermakelijke discussie [:D] ik kom weer ff helemaal tot rust door dit te lezen in mijn koffie pauze.
Dus niets censureren of extra modderen, gewoon zo laten, ook dit dient een doel, welk weet ik niet, maar is het zo erg dat altijd alles een doel moet hebben ?
Dus ruzi?n jullie lekker verder, ik vermaak me er kostelijk mee [:)]
Mvg Marty

janjozef

Ik maak nooit ruzie, ik maak mij nooit kwaad in onbelangrijke zaken, en dit zijn onbelangrijke zaken. Alleen ik amuseer mij kostelijk. zeker als ik dan mensen woorden zie gebruiken waarbij ze zichzelf tegenspreken, of voor zichzelf woorden uit andere hun teksten zie schappen die duidelijk voor hen te simpel zijn. Dat is natuurlijk de manier om een ander zijn woorden te verdraaien en zo uw eigen gelijk te benadrukken.

Jan

P.S. voor hen die het nodig heeft als er in bovenstaande tekst woorden zijn die ze niet begrijpen vraag gerust. Alleen in Mechelen gaan we een pint drinken.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

citaat:
Geplaatst door janjozef

zichzelf tegenspreken, of voor zichzelf woorden uit andere hun teksten zie schappen die duidelijk voor hen te simpel zijn. Dat is natuurlijk de manier om een ander zijn woorden te verdraaien en zo uw eigen gelijk te benadrukken.

Jan

P.S. voor hen die het nodig heeft als er in bovenstaande tekst woorden zijn die ze niet begrijpen vraag gerust. Alleen in Mechelen gaan we een pint drinken.




Jan ik beloof je dat ik nooit woorden van jou zal schappen.
Als jij dan ook geen woorden van mij schapt.[:D][:D]

wim ysbeer[:0]

martintje

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door janjozef

zichzelf tegenspreken, of voor zichzelf woorden uit andere hun teksten zie schappen die duidelijk voor hen te simpel zijn. Dat is natuurlijk de manier om een ander zijn woorden te verdraaien en zo uw eigen gelijk te benadrukken.

Jan

P.S. voor hen die het nodig heeft als er in bovenstaande tekst woorden zijn die ze niet begrijpen vraag gerust. Alleen in Mechelen gaan we een pint drinken.




Jan ik beloof je dat ik nooit woorden van jou zal schappen.
Als jij dan ook geen woorden van mij schapt.[:D][:D]

wim ysbeer[:0]




Dat vind ik nou schappelijk [^]
Mvg Marty

rgp

Dag,

Wim (Ysbeer) ik vind je poetische inzending prachtig, maar laat dan gewoon de digital-fans ophouden met te claimen dat alles beter is en de analoogrijders voor oude infantiele mannetjes uit te maken [^]

Tot 15 jaar geleden kenden we enkel analoog.  Mijn standpunt is wat brengt digitaal meer en wat is de (meer)kost voor die eventuele meerwaarde.  toch niet moeilijk, alhoewel.  Wat al zeer snel gaat de opsomming over in een emotionele preek, waarbij kostprijs van geen tel meer is.

Tot nu toe, moet ik alleen vaststellen dat:

digitaal een meerwaarde heeft, maar dat tegelijkertijd de meerkost zeer groot is.

Roland

Havoc

citaat:
Alleen in Mechelen gaan we een pint drinken


Een idee voor Mechelen: een boksring op de stand van MSM! De ultieme wedstrijden "2 vs 3", "analoog vs digitaal", "landschap vs rijden" etc. Succes gegarandeerd...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steven86

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Wim (Ysbeer) ik vind je poetische inzending prachtig, maar laat dan gewoon de digital-fans ophouden met te claimen dat alles beter is en de analoogrijders voor oude infantiele mannetjes uit te maken [^]

Tot 15 jaar geleden kenden we enkel analoog.  Mijn standpunt is wat brengt digitaal meer en wat is de (meer)kost voor die eventuele meerwaarde.  toch niet moeilijk, alhoewel.  Wat al zeer snel gaat de opsomming over in een emotionele preek, waarbij kostprijs van geen tel meer is.

Tot nu toe, moet ik alleen vaststellen dat:

digitaal een meerwaarde heeft, maar dat tegelijkertijd de meerkost zeer groot is.

Roland



Ik amuseer me eveneens kostelijk. Ik vind je standpunt al even po?tisch.

citaat:
toch niet moeilijk, alhoewel

Het is helemaal geen moeilijke vraag. Het antwoord is: de meerkost is NUL.

Jan zijn oproep voor echte argumenten en bewijsvoering gisteren (ander draadje) indachtig moet ik er immers op wijzen dat meerwaarde en meerkost totaal onverzoenbare begrippen zijn.

Meerwaarde werd gedefinieerd door Marx en staat voor de toegevoegde waarde die een arbeider cre?ert met zijn werk maar nooit betaald krijgt door de kapitalist. Per definitie kost meerwaarde een kapitalist dus NUL.
Om het even concreet naar modelspoortermen te vertalen. Men neme een loc geproduceerd in China. De meerwaarde is het verschil in prijs tussen wat wij betalen voor die loc 'Made in China' en wat de producent betaalt aan de Chinese arbeiders om zo'n loc te produceren.
Vermits de definitie van meerwaarde nu net is dat de arbeider NIET betaald wordt, is de meerkost ervan NUL (nada, niente) voor de producent.

Samenvattend:
Als ik een analoge loc koop, is mijn meerkost NUL want ik ben niet de arbeider die hem heeft geproduceerd. Ik ben de consument.
Als ik een digitale loc koop, is mijn meerkost NUL want ik ben niet de arbeider die hem heeft geproduceerd. Ik ben de consument.

Over echte argumenten gesproken. [:D]

Misschien moeten we ter verschoning inderdaad toch nog vermelden dat sommigen het concept van meerwaarde van Marx wel degelijk als 'emotioneel gepreek' hebben afgedaan.
Heb je toch ergens nog gelijk. [:D]

Laat ik me nu net meer en meer amuseren zie. Prachtig draadje.

ysbeer

Wel ja MARX er ook nog bij.
Die reed paard,en dat is analoog.

wim ysbeer

rgp

Dag,

Wim, als je laatste deel als ironisch of sarcastisch is bedoeld, ben je geslaagd,  anders moet ik alleen vaststellen wanneer een analoogrijder naar wat kan digitaal meer en wat kost dat meer, men er niet in slaagt een rationeel antwoord te geven.

Als dit waar (en alleen in dit geval) is digitaal een van de mooiste ingepakte luchtkastelen die men aan de modelspoorders heeft verkocht.

PS: mijn baan is getekend en heb tot nu toe (op papier) gekozen voor een analoge besturing met uitzondering van de sporen van het hoofdstation en depot die zowel analoog als digitaal kunnen gestuurd worden.

Roland

Steven86

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Wel ja MARX er ook nog bij.
Die reed paard,en dat is analoog.

wim ysbeer


Wie meerwaarde aanhaalt en oproept tot echte argumenten en bewijsvoering vraagt, haalt per definitie Marx erbij want hij heeft het concept gedefinieerd. Dat erkent iedereen behalve jij dus.

De rest is puur ontwijking van echte argumenten [:)]

Jurgen

Ik heb dit onderwerp nu even niet meer gevolgd en nu kan ik niet meer volgen.

Ik snap niet hoe jullie hier van "Meer mods nodig" naar rationele antwoorden en Marx en meerkost enzo kunnen gaan.
Is dit nu zoiets als van een mug een olifant maken ofzo? [}:)]

Maar zoals ik reeds zei, ik kan niet meer volgen, dus ga ik snel even de thalys nemen om jullie bij te benen. [:p][:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.