Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Meer mods nodig

Gestart door Nonkelronnie, 20 augustus 2006, 16:20:33 PM

erik de noorman

Ik begrijp de vraag naar meer moderators niet goed. Naar mijn inziens zijn hier de laatste tijd toch geen dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen. Wanneer een pittige discusie (zonder onbeleefdheden en op de man spelen uiteraard) of sommige dingen in vraag stellen niet meer kunnen op een forum dan heeft het ook geen bestaans redenen.
Of een discusie nu eenmaal of meerder malen is gebeurd speelt geen rol er word steeds wel iets nieuw uitgeleerd.

Erik

INFO

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door INFO
Als je nu echt onenigheid op een forum wil hebben, dan moet je een discussie als deze beginnen.


Ik snap niet wat de opmerking dat het soms wat uit de hand loopt, omdat (zoals enkelen al zeiden) het zelfmodereren heel wat minder is dan pakweg 10maanden geleden, nu kan ge?nterpreteerd worden als een poging om onenigheid te zaaien


Ik vind het jammer dat je dat niet door hebt dat je met het openen van dit onderwerp onrust zaait en daarmee een oeverloze discussie.
Gewoon de moderator zijn werk laten doen, en niet zelf als moderator optreden. Als het uit de hand loopt dan mail je de moderator, en die kan beslissen of er ingegrepen moet worden. En dat stel je dus niet in het openbaar ter discussie.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Havoc

Neen, dat hoeft helemaal niet! Wat hier gevraagd wordt is geen moderator, maar een censor. En dat kunnen we missen.

Als er eens iets "uit de hand loopt", dan is dat geen ramp. Kennelijk vinden de 2 kanten dat even leuk, anders duurt dat niet. En ik heb veel liever dat er 2 voluit achter hun standpunt staan en af en toe eens in de clinch gaan, dan zo'n sfeertje waar iedereen niks durft zeggen uit schrik.

Trouwens, als het dan "overloos gezwets" moet tegengaan, dan zouden we beter eens de rubriek "huidig nummer" afschaffen. Want zeg nu eerlijk, wat is de waarde van eerst 3 pagina's gezaag van "ik heb mijn nummer nog niet" gevolgd door 2 pagina's "het is toegekomen" en dan nog 2-3 pagina's "hoe mooi". Wat is daarvan het nut?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Wat we nodig hebben is iemand die het onoverzichtelijk geworden kluwen van dit forum eens onder handen neemt.

Ik bedoel dus, dat men niet 5 maal over hetzelfde begint in verschillende draadjes en verschillende subfora. Een beginneling kan al eens een foutje maken, zelfs een gevorderde kan dat nog doen.

We hebben iemand nodig die een fout geplaatst draadje op de juiste plaats neerplant en dat ook aan de auteur meld. Meer moeten we niet hebben.


citaat:
Geplaatst door Havoc
Trouwens, als het dan "overloos gezwets" moet tegengaan, dan zouden we beter eens de rubriek "huidig nummer" afschaffen. Want zeg nu eerlijk, wat is de waarde van eerst 3 pagina's gezaag van "ik heb mijn nummer nog niet" gevolgd door 2 pagina's "het is toegekomen" en dan nog 2-3 pagina's "hoe mooi". Wat is daarvan het nut?


Dat is een goede opmerking. Daar zit iets in en ik heb daar ook al eens over nagedacht. Ik heb ook ooit eens gevraagd waarom al die topics blijvend moesten zijn. Het antwoord was "dan blijven de nummers in volgorde".
Ik heb mij daar toen bij neergelegd, maar nu zitten we op de eerste pag alleen nog maar met blijvende topics, waardoor de andere ergens op pag zoveel te zoeken zijn. Dat is ook geen oplossing h?.
Maar dat is alleen maar mijn gedacht h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Eigenlijk voor oeverloos gezwets dienen bepaalde onderdelen van het forum. Ik vind dat daar op zich niets tegen is, net zomin als dat men er foto's plaats van zijn rijdend materiaal van wat iedereen ook zelf heeft of zaken als wat was uw laatste aankoop. Als er mensen intresse in hebben wie zijn wij om ertegen te zijn. liefst blijven bepaalde onderdelen van het forum gevrijwaard van deze zaken. Dat mensen op foutieve plaatsen schrijven daar kan niets ergs aan zijn. gewoon op de juiste plaats zetten, een opmerking daaroverop de oude plaats van het item en het is vergeven. Erger is die 30 blz met leden die hier nog nooit iets over een onderwerp geschreven heeft. Ik weet het sommigen lezen alleen, maar daarvoor moet je niet ingeschreven zijn. En zwaar discussieren, iemand schreef dar ze daar plezier in hebben, dat is ook zo voor iedereen die daar aan deelneemt en ja soms loopt zoiets een beetje over de scheef, maar dat heb je met mensen die standvastig zijn. Daar moet je ook respect voor hebben en na zulk een discussie moeten we samen aan de toog een pint gaan pakken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters
Een discussie afsluiten doe je niet zomaar, soms kan uit een op het eerste gezicht eindeloos welles-nietes nog wel een knap resultaat groeien. Te snel afsluiten kan voor gemiste kansen zorgen.



Als iemand vraagt "Ik ga met modelspoor beginnen, koop ik best 3-rail of 2-rail?", dan kunnen daar idd nuttige dingen gezegd worden.
Maar die zinloze 3-rail vs 2-rail discussies hebben echt wel geen toegevoegde waarde aan het gesprek.
Iemand schreef "Lees dit dan niet als je die discussie niet wilt lezen" maar ik hoop op dat moment nog altijd op nuttige informatie over de grond van het onderwerp, nl of die beginner in zijn situatie voor 3-rail of 2-rail wil kiezen

Kunnen die "3-rail vs 2-rail" zwanzers geen apart topic openen? Dan weet ik dat ik daarvan niets nuttigs moet verwachten, en dan lees ik dat ook niet meer.
Misschien nog een apart topic "analoog vs digitaal" en dan kunnen lezers die hieraan niet willen deelnemen zich daar volledig buiten houden

En schiet me nu maar weer af. Ik lanceer ook maar voorstellen/idee?n om de kwaliteit te kunnen verbeteren ee
Sommigen klagen steen en been en dan als ik eens de vinger op de wonde leg, doen ze alsof er nix aan de hand is. Op zijn minst gezegd heel vreemd.

janjozef

citaat:
koop ik best 3-rail of 2-rail?",

en  
citaat:
zinloze 3-rail vs 2-rail discussies hebben echt wel geen toegevoegde

en
citaat:
Kunnen die "3-rail vs 2-rail" zwanzers geen apart topic openen


Dit was een aparte topic over beginnen met 2-rail of 3-rail

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie
Kunnen die "3-rail vs 2-rail" zwanzers geen apart topic openen? Dan weet ik dat ik daarvan niets nuttigs moet verwachten, en dan lees ik dat ook niet meer.
Sommigen klagen steen en been en dan als ik eens de vinger op de wonde leg, doen ze alsof er nix aan de hand is. Op zijn minst gezegd heel vreemd.




Nogal een grote broek aan .als je zeg niets nuttigs meer te verwachten.
Weet je alles al??????
Ja sommigen klagen waar over,vaak over van alles en nog wat,en allemaal met een andere oplossing.
Je legt de vinger niet op de wond,eenvoudig om dat er geen eens luidende wond is.Wat je bepleit is censuur en dan ook nog in de stijl van wat ik (of enkele andere)gezeur vind moet weg.
Zo en alleen zo,en ook door deze discussie verpesten wij dit forum.
Als mensen die nooit of niet makkelijk of met de angst dat hun onderwerp niet goed genoeg of al eens aan de orde is geweest deze censuur opmerken zullen ze als hazen de vlucht nemen.
Als jullie van mij een stukje weg stuffen dan brom ik wel,maar zo is niet iedereen.Mening een denkt ik ben zeker te dom,ik haak wel af.

wim ysbeer

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door ysbeer
Nogal een grote broek aan .als je zeg niets nuttigs meer te verwachten.
Weet je alles al??????


Ik weet nog geen duizendste over wat er allemaal te weten is.
Maar van boodschappen a la "Mijn merk kan X wagonnetjes trekken" of "Mijn merk is beter dan jouw merk" leer ik niets bij, nee.
Jij wel?

citaat:

Wat je bepleit is censuur en dan ook nog in de stijl van wat ik (of enkele andere)gezeur vind moet weg.


[:(!]

Ik heb mijn zeg gedaan, en daar hou ik het bij

citaat:
Zo en alleen zo,en ook door deze discussie verpesten wij dit forum.

[V]

INFO

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door ysbeer
Nogal een grote broek aan .als je zeg niets nuttigs meer te verwachten.
Weet je alles al??????


Ik weet nog geen duizendste over wat er allemaal te weten is.
Maar van boodschappen a la "Mijn merk kan X wagonnetjes trekken" of "Mijn merk is beter dan jouw merk" leer ik niets bij, nee.
Jij wel?



Nokkelronnie, (of wie je ook echt mag zijn)

Dan is het voor jouw toch heel eenvoudig, als je niet gediend bent van dit soort berichten. Lees dan simpelweg geen berichten geplaatst door Davy.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

Ik heb mijn zeg gedaan, en daar hou ik het bij




Oke als jij dat beloofd dan sluit ik mij daar graag bij aan en ik hoop velen met mij.

wim ysbeer

rixke rail

't Zal wat worden, al die mods met hun vespakes op dit forum ! [;)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

n/a


Enkele maanden terug bestond er nog een groot modelbaan forum (iets met Benelux of zo iets).Daar hebben de mods zoveel  verwijderd en gedeeltes van bijdragen geveegd dat nu het gehele forum geveegd is. [:0]

Mvg

Flip

rgp

Dag,

Als items als oeverloos gezwets worden genoteerd zoals 2-rail versus 3-rail of analoog versus digitaal dan komt dat misschien omdat de discussie nooit ten gronde is gevoerd met het luisteren naar de argumenten van de anderen (2rail-3rail)

Wat analoog verus digitaal aanbelangt geldt in feite hetzelfde:  analoog heeft zijn kunnen bewezen en zijn beperkingen.  Alleen blijft men digitaal als het grenzeloos systeem beschouwen.  Een kosten baten analyse is nog nooit gemaakt.  Men houdt het bij digitaal op de lichten branden constant, hij kan fluiten en zijn panto's op en neer laten gaan, en verder ?  Wie kan op dit forum beweren bij machte te zijn om het digitale medium op een duidelijke en objectieve manier uitleggen ?  Wie kan een bloksysteem uitleggen zonder het baanplan eerst te moeten aanpassen ?
Ik kijk naar wat het gehele plaatje kost,en wat de gekende mogelijkheden zijn.

Roland

Havoc

citaat:
't Zal wat worden, al die mods met hun vespakes op dit forum !


[:D] Zegt wel genoeg over uw leeftijd...[;)] Ik kan ervan meespreken, want kan volgen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.