Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Meer mods nodig

Gestart door Nonkelronnie, 20 augustus 2006, 16:20:33 PM

Nonkelronnie

Met de recente uitspattingen van enkele leden, de vorige soortgelijke feiten liggen amper enkele maanden achter ons, rijst bij mij toch de vraag of er niet wat meer mods zouden mogen komen.
Tony en Nico hebben het heel druk, akkoord, maar er zijn sommigen die dagelijks het forum (meermaals) bezoeken, en een goeie reputatie hebben onder de forum-leden.
Waarom geen 2 leden die hieraan voldoen mod maken?

Zo kunnen oeverloze, soms brute, discussies snel in de kiem gesmoord worden, daar zij geen goede reclame zijn voor beginners en toevallige bezoekers. Zij die dit willen kunnen altijd dergelijke discussie voortzetten via mail of MSN of whatever ...
Ik zie er het forum alleen maar op vooruitgaan.

Jullie mening?

mark7758

Ik heb begrip voor je standpunt. Je heb gelijk.
Maar als de mensen eens wat minder brutaal zijn en wat minder fel reageren is het misschien niet eens nodig.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Ik heb daar ook al aan gedacht. Het zelfmodererende is een klein beetje verdwenen denk ik.

Langs de andere kant, wat gaan die extra mods dan doen h?. Het maakt niet veel uit wie er zegt dat men moet ophouden met iets h?.

Een laatste optie is bannen van het forum, maar zoals we nu bezig zijn gaat er niet veel volk meer overblijven dan. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb daar ook al aan gedacht. Het zelfmodererende is een klein beetje verdwenen denk ik.

Langs de andere kant, wat gaan die extra mods dan doen h?. Het maakt niet veel uit wie er zegt dat men moet ophouden met iets h?.

Een laatste optie is bannen van het forum, maar zoals we nu bezig zijn gaat er niet veel volk meer overblijven dan. [:D]


Mods kunnen elk topic dat uit de hand loopt onmiddelijk sluiten.
Aan een ban wil ik nog niet denken

citaat:
Geplaatst door mark7758
Maar als de mensen eens wat minder brutaal zijn en wat minder fel reageren is het misschien niet eens nodig.


Dat zou idd het beste zijn, maar sommigen hebben het daar zeer moeilijk mee

the_gold

hey , vroeger was ik mod op een van de bekenste forums van belgie nu is dat al gestegen naar admin , maar door mijn leeftijd ben ik nog niet ervaren genoeg om hier als mod te werken denk ik [;)]

ysbeer

Maken we nu niet zelf het probleem.
Ik vind ruw en bot gedrag niet kunnen,maar eens elkaar op de hak nemen of een beetje uitdagen wanneer iemand een wat afwijkend standpunt heeft .
Dat moet toch kunnen.
speel op het onderwerp,nooit op de man.
Wanneer wij bij elkaar zouden zitten dan zou waarschijnlijk exact het zelfde gezegd worden met woorden,en niemand zou er zich aan storen.
Nu het op papier gaat moet elk woord gewogen worden,elke reactie moet honderd procent op het onderwerp gericht zijn,anders maken we volgens enkele geen goede indruk.
Is dat werkelijk zo,ik ken duitse forums waar het zo toegaat elke niet terzake zijnde uitlating wordt promt verwijderd,iedereen zegt Sie(u) tegen elkaar met zet eronder met hoogachting.
nou voor mij hoeft dat niet,zo formeel.
Persoonlijk rommel ik wel eens met davy,maar dat betekend helemaal niet dat ik ook maar iets van ruzie met hem heb,absoluut niet.
Soms vraagt(nee smeekt)een onderwerp er gewoon om als twee partijen zonder ook maar een millimeter toe te geven elkaar proberen te overtuigen,dat er wat luchtiger over wordt gedaan.
Moet elke ook maar iets bezijde het onderwerp zijnde opmerking dan maar per mail.
Zou het dan toch niet een saai forum worden,en daar loopt men ook weg.

graag eens de mening van wat nieuwkommers.

wim ysbeer


janjozef

Welke uitspattingen het punt gaat altijd over hetzelfde Marklinrijders voelen zich geviseerd denken dat aangezien marklin enkel digitaal verkoopt dat zaligmakend is en enkele waaronder ikzelf vinden dat dat enkel getuigd van een ongelooflijke arogantie en reageren gewoon. het feit dat mensen die zich in zulk een discussie mengen hier ook nog eens komen over klagen vind ik wel zeer typerend.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wimmeke

Discutie zijn er om gevoerd te worden ; problemen zijn er om opgelost te worden !
We zijn allemaal volwassen mensen met gezond verstand en zolang we dit ten volle benutten zouden er geen problemen mogen (kunnen) ontstaan wanneer er over iets gesproken (geschreven) wordt ,want ik denk dat het dikwijls erger is dat een zaak niet tenvolle wordt afgehandeld !!!!!!!![:)]

rgp

Dag,

Modereren betekent blijkbaar: iedereen laten vertellen wat hij wilt, hem zeker niet tegenspreken (ze zouden eens gefrustreerd kunnen geraken) en daar door soms de meest dwaze beweringen door modelbouwers ?? de wereld in sturen.

Gevolg: de kwaliteit van dit forum duikt naar beneden, de betrwouwbaarheid van de berichten valt weg en de kans dat je iets leert is nul.

Men zou beter naar echte modelbouwers luisteren zoals een Gerolf Peeters, een Rochevalien, een Sven, ...

Arm Vlaanderen.

Roland

ysbeer

Inderdaad iedereen zou hier moeten kunnen vertellen wat hij,als dat echt onzin is(maar wie maakt dat uit)dan kan er altijd nog worden gesteld dit is fout.
Nog sterker zo gebeurt het ook,en dat is goed.

Op censuur zit volgens mij niemand te wachten.
Daar bij welke nog zo goede modelbouwer kan de gehele hobby overzien
antwoord: geen enkele

wim ysbeer

INFO

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

Met de recente uitspattingen van enkele leden, de vorige soortgelijke feiten liggen amper enkele maanden achter ons, rijst bij mij toch de vraag of er niet wat meer mods zouden mogen komen.
Tony en Nico hebben het heel druk, akkoord, maar er zijn sommigen die dagelijks het forum (meermaals) bezoeken, en een goeie reputatie hebben onder de forum-leden.
Waarom geen 2 leden die hieraan voldoen mod maken?

Zo kunnen oeverloze, soms brute, discussies snel in de kiem gesmoord worden, daar zij geen goede reclame zijn voor beginners en toevallige bezoekers. Zij die dit willen kunnen altijd dergelijke discussie voortzetten via mail of MSN of whatever ...
Ik zie er het forum alleen maar op vooruitgaan.

Jullie mening?



Oh, Ik wil me best beschikbaar stellen als moderator, en dan zal ik om te beginnen dit soort discussies onmiddellijk in de kiem smoren. Als je nu echt onenigheid op een forum wil hebben, dan moet je een discussie als deze beginnen. Als je je stoort aan iemand, of aan zijn reactie schrijf hem dan een PB. Kan zo iemand zich verdedigen en eventueel uitleggen waarom iets op een bepaalde manier gezegd wordt.
Dus Tony, als je mee leest.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Gerolf

Een tijdje geleden stelde Tony dat dit forum zelfmodererend is geworden, en toen had hij zeker gelijk. Ook rond die periode gebeurde het vaak dat er pittige discussies waren, dat er soms - met de knipoog - even de man werd geraakt in plaats van de bal, dat mensen wat verder uit hun tent werden gelokt.
Sommigen stoorden zich daar wel eens aan, anderen vonden dit net interessant.

Enkele mooie voorbeelden van het zelfmodereren van dit forum in het recente verleden waren de discussies over de kleurtjes en de ge?llustreerde handtekeningen. Blijkbaar is daar een concensus gekomen, er was nood aan een gedragscode hierrond, en die is er gekomen. Mooi, toch?

Er blijven natuurlijk regelmatig dezelfde thema's voor onrust zorgen: drierail versus tweerail, analoog versus digitaal,... Waar ik denk dat er soms wat opzettelijk wordt geplaagd, om toch maar een discussie op te zetten. Vooral in de zomerse modelbouw-komkommertijd duiken deze woordenwisselingen vaker op, bij gebrek aan ?chte modelbouw-onderwerpen. Dit is een gegeven.

Wat ook bij "oudere" forumgebruikers voor ergernis zorgt zijn opnieuw dezelfde vragen van nieuwelingen. Hen wijzen op de zoekfunctie is een antwoord, maar enkele keren voor hen een verwijzing naar de topic maken is zeker ook aan te bevelen. Niet iedereen is even computer-handig.

Daarnet en door IJsbeer al even aangehaald: nooit de man, maar steeds de bal spelen. De man kan je aanspreken via een pm, zoals INFO net zei. Priv?-discussies horen niet op een forum, wat - liefts grappige - plagerij vind ik dat wel kan.

Meer mods nodig? Misschien, en als die nood er echt zou zijn wil ik helpen, maar modereren is eigenlijk iets dat we met z'n allen moeten doen, maar: niet alllemaal tegelijk, h? [;)]
Extra moderatoren moeten in ieder geval op dezelfde lijn zitten, zoniet kan dit de doodsteek voor een forum betekenen.

Een discussie afsluiten doe je niet zomaar, soms kan uit een op het eerste gezicht eindeloos welles-nietes nog wel een knap resultaat groeien. Te snel afsluiten kan voor gemiste kansen zorgen.
Ook iemand uitsluiten van het forum doe je zeker niet zomaar. Dit is in het verleden slechts enkele keren moeten gebeuren, meestal weten mensen zelf wel dat ze niet meer welkom zijn en houden ze de eer liever aan zichzelf.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door INFO
Als je nu echt onenigheid op een forum wil hebben, dan moet je een discussie als deze beginnen.


Ik snap niet wat de opmerking dat het soms wat uit de hand loopt, omdat (zoals enkelen al zeiden) het zelfmodereren heel wat minder is dan pakweg 10maanden geleden, nu kan ge?nterpreteerd worden als een poging om onenigheid te zaaien

citaat:

Als je je stoort aan iemand, of aan zijn reactie schrijf hem dan een PB. Kan zo iemand zich verdedigen en eventueel uitleggen waarom iets op een bepaalde manier gezegd wordt.


Ik ga echt niet beginnen naar 3,4,5 mensen een PM sturen om hun motivatie te weten te komen. Heb wel betere dingen te doen. Laat hen hun motivatie maar in hun posts verwerken, dan weet iedereen meteen wat wat is
Tony of Nico zouden dit wel kunnen doen, en meteen ook vragen om het wat binnen de perken te houden als het de spuigaten uitloopt

Gerolf

Ik heb zelf al wel eens een mailtje gestuurd naar iemand naar aanleiding van - in mijn ogen - onheus gedrag op dit forum.
Dit doe je inderdaad ook niet zomaar. Het is anderzijds ?cht niet zo'n grote moeite, en het geeft je de kans op een andere manier van gedachten te wisselen, zonder dat je daarmee andere forumleden stoort.
EN... het is in het belang van dit forum.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Wordt (nog eens) in overweging genomen...[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)