Voor wie iets onder zijn staton wil (na)bouwen ;-)

Gestart door efl045, 27 januari 2018, 09:36:41 AM


loebaske


Zou wel eens een grote mooie locatie zijn om er een modelbaan te zetten en toegankelijk voor het publiek...natuurlijk
is weer de vraag wie gaat er zijn centen insteken...

efl045

Ik vraag mij ook af waarom dat ooit gebouwd is en wiens centen daar in zitten ;-)

Klaas Zondervan

Dat vroeg ik me ook af. Wat was de bedoeling van die ruimte? Een station voor een metrolijn die er nooit is gekomen?

bollen neus

Citaat van: efl045 op 27 januari 2018, 10:36:57 AM
Ik vraag mij ook af waarom dat ooit gebouwd is en wiens centen daar in zitten ;-)

Wij dus.
Den Eric.

Rangeerduivel

Citaat van: efl045 op 27 januari 2018, 10:36:57 AM
Ik vraag mij ook af waarom dat ooit gebouwd is en wiens centen daar in zitten ;-)

Evenzeer de zuiderring rond Brussel, waarvoor een aantal bruggen werden gebouwd waar nooit een auto heeft over gereden,(bedoeling was in de bocht van Vorst recht door te gaan via Drogenbos/Ukkel).
Ze werden later terug afgebroken, ook met die centen!
Uiteindelijk werd beslist de ring uit te breiden tot Ittre/Waterloo en zo verder, ook met die centen!
https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2016/03/28/65f3102d-f81b-424d-afa9-d3f11b00b251_web_scale_0.1412139_0.1412139__.jpg

Iets met zo'n vorm noemt men in Belgie "een ring"!!!


Michiel

#6
Deze ruimte is geen product van de wafelijzerpolitiek. Met Noord-Zuidverbinding is men begonnen in 1911. Deze ruimtes liggen onder de verhoogde spoorbundel dat al voor de tweede wereldoolog klaar was. Het was de bedoeling om ondergrondse straten te voorzien voor handel en diensten, met winkels, markten en kraampjes. Maar het is er nooit van gekomen. Het werd deels gebruikt voor het postsorteercentrum, en sommige delen zijn, dacht ik, nu ook parking.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


SirGresley

Zo is er onder het Centraal station nog een heel grote parking die onder water staat en ook nog andere ruimtes.
Men kon het bezoeken met 50 jaar Noord-Zuid verbinding. De Koninklijke suite was toen ook te bezichtigen.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama