Aankondiging Arnold NMBS reeks 28² heroepen/geannuleerd/uitgesteld?

Gestart door Michiel, 26 januari 2018, 12:42:28 PM

Michiel

Arnold kondigde de NMBS reeks 28² aan in schaal N, waarvan vluchtig een foto verscheen op hun site, en nu weer weg is. Geen idee of het iets wordt voor 2018. Er is in elk geval geen melding meer te bespeuren van een Belgische TRAXX/reeks 28 op hun site.  :(

zie ook: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,27164.msg393051.html#msg393051




groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De vluchtig aangekondigde Belgische TRAXXen hebben de Arnold catalogus met nieuwigheden voor 2018 niet gehaald. Arnold blijkt voor 2018 niets Belgisch te gaan brengen... een verrassing?  Eerder een zielige productpolitiek van Arnold. ::)

https://www.hornby.com/media/euro/Int_SS_2018_SP.pdf
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

J_Vandereycken

Op http://www.1zu160.net/neues/news.php staat wel dat het de lente- en zomerkataloog is en dat er nog nieuwe nieuwe kleurvarianten voor de herfst en de winter zullen worden bekendgemaakt. Vermits de loks ook al een nummer hadden (HN2447 en 2448) veronderstel ik dat deze nog zullen volgen in de tweede jaarhelft.

railrunner

Onlangs heb ik de vraag gekregen om een Arnoldlok om te spuiten tot een 28². 

Macrofoto's zijn onverbiddelijk, persoonlijk vind ik het resultaat zeer goed geslaagd.

Hierbij het resultaat van deze omspuiting:







Deze lok is eenvoudig te digitaliseren.

Ik sta open voor mensen die ook zo een omgespoten model wensen. Zij mogen mij steeds vrijblijvend contacteren voor de voorwaarden: jimvb69atgmaildotcom


Michiel

Jim, dat ziet er erg strak uit, inclusief de belettering, wat in N steeds een zeer heikel punt is. Voor de kenner is het wit-op-rode nummer op de bufferbalk niet deze van de 2840, want zou "E186 232" moeten zijn. Maar dat valt nooit op bij een normal kijkafstand van een N-baan, en waarschijnlijk is nog het nummer van het origineel model? Misschien nog een laagje satijnglans erover, want ze ziet er nog vrij mat uit zo op foto, maar dat kan de foto zelf zijn. Erg knap werk is dit en ze smoelt goed.  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Mooi resultaat en aantrekkelijk voorstel om eens over na te denken  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Metpetergaathetbeter

#7
even dacht ik dat je cijfers 2840 iets te groot waren maar nee het is gewoon die E 186 185-5 van die van de oorspronkelijke? loc die net iets te groot zijn !  Fraai  8)