Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

ecos

Gestart door nick_9450, 20 augustus 2006, 12:51:36 PM

nick_9450

hallo  

ik heb een klein vraagje  
kan je het mobile station van marklin op het nieuwe ecos  central station aansluiten  

nick

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

dikken

aja...? Er wordt in de handleiding niets over vermeld, of heb ik erover gekeken? De aansluiting op de achterzijde zijn er wel maar het protocol (mfx)is er niet.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

TrainTechnology

De M?rklin Mobile Station is een ECoSlink toestel, dus het past ook op de ECoS. Het mfx-protocol is er inderdaad niet, maar dat betekent niet dat je de mobile niet meer kunt gebruiken.

Je plaatst de locs op de mobile vanuit de ECoS, en daarna kun je ze ermee bedienen.

dikken

dankt U voor deze toelichting!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

railbusje

Het is wel te hopen dat de ECoS eerst deftig getest is voor ze hem lanceren. MFX en mobile station is ook een ESU ontwerp en daar waren in het begin veel problemen mee. Ik heb zelf al 3 MFX deoders moeten laten vervangen, gelukkig steeds in garantie.

TrainTechnology

Railbusje,

De betatesten voor de ECoS zijn al meer dan drie maanden aan de gang, zowel in Duitsland als hier in Belgi?. Uiteraard zal er na de release nog wel iemand een kleinigheid vinden, maar een grote fout zul je er niet meer uithalen !

Bovendien heb je nog een extra voordeel als je over een PC + internet beschikt: je kunt de ECoS op elk moment upgraden naar een nieuwe software-versie via de ingebouwde Ethernet-aansluiting. De software staat gratis ter beschikking op de website van ESU (www.loksound.de). Op dit ogenblik staan daar wel geen updates meer, die voor de testen zijn verwijderd en de offici?le volgen vanaf de productrelease.

Groetjes,
Mattias

DasBert33

citaat:
Geplaatst door TrainTechnology

De M?rklin Mobile Station is een ECoSlink toestel, dus het past ook op de ECoS. Het mfx-protocol is er inderdaad niet, maar dat betekent niet dat je de mobile niet meer kunt gebruiken.

Je plaatst de locs op de mobile vanuit de ECoS, en daarna kun je ze ermee bedienen.



Hallo,

Dit is toch ook het eerste dat ik hiervan hoor. Ben je hier heel zeker van? Ik ben van plan een Ecos te kopen, des te beter als ik er mijn mobilestation direct op kan aansluiten, maar tot nu toe ging ik ervan uit dat ik hiervoor de ecossniffer zou moeten gebruiken.

In de recent verschenen manual van de Ecos staat er ook niets van. Tot zolang ik geen andere reviews/beelden hiervan gelezen/gezien heb blijf ik toch sceptisch.

Bert
 

dikken

@ bert:

mattias zal het wel weten want hij diet de betatesting van de ecos!!!!!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

DasBert33

citaat:
Geplaatst door dikken

@ bert:

mattias zal het wel weten want hij diet de betatesting van de ecos!!!!!



Ok goed argument [:D]
 

TrainTechnology

citaat:
Geplaatst door DasBert33

In de recent verschenen manual van de Ecos staat er ook niets van. Tot zolang ik geen andere reviews/beelden hiervan gelezen/gezien heb blijf ik toch sceptisch.




Bert, Bart,

Ik vind dit een hele goeie opmerking, en heb nog even expliciet navraag gedaan bij ESU. Wij hebben namelijk enkele Mobile Stations opgeblazen door softwareproblemen - beter de onze dan die van jullie! - maar dit is nu wel degelijk opgelost.

Het staat niet in de manual vermeld, maar het kan wel degelijk volgens de heren in Ulm.
Ik probeer het nog eens vanaf het moment dat ik weer een werkende Mobile Station heb, maar 'k heb er wel vertrouwen in !

Groetjes,
Mattias

LokSound

om u te doen kwijlen van de goesting.
den ECOS is straks in de winkel .... (nog een weekje of zo)

De nederlandse handleiding is te downloaden op www.loksound.be


den Patrick / LokSound Benelux+France

nick_9450

en deze ecos  hoeveel zou de kost prijs zijn ??

INFO

citaat:
Geplaatst door nick_9450

en deze ecos  hoeveel zou de kost prijs zijn ??




Het is toch een kleine moeite om dat even zelf op te zoeken. Weleens van Google gehoord??
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dikken

[:(] moet dat nu weer! [:(]

ongeveer een 500 euro, 90 av trafo inclusief, aub!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be