Märklin M2 rijtuigen tijdperk IV

Gestart door doomslu, 20 januari 2018, 13:33:42 PM

Als Märklin een set rijtuigen M2 zou uitbrengen die zich situeert in tp IV, dan:

koop ik een set groene
19 (18.4%)
koop ik een set bordeaux
18 (17.5%)
koop ik zowel een groene als een bordeaux set
35 (34%)
koop ik meer dan één set groene
3 (2.9%)
koop ik meer dan één set bordeaux
2 (1.9%)
koop ik meer dan één set groene en meer dan één set bordeaux
4 (3.9%)
laat ik dat aan mij voorbijgaan wegens geen interesse of niet passend bij m'n schaal of tijdperk
22 (21.4%)

Totaal aantal stemmen: 103

hapkin

Gaat het dan over een set zoals er al zijn Ab + B+B+BD  of A+B+B+BD of met een set met een BX

mvg steve

OlivierV

#16
Citaat van: hapkin op 20 januari 2018, 17:33:56 PM
Gaat het dan over een set zoals er al zijn Ab + B+B+BD  of A+B+B+BD of met een set met een BX

mvg steve
Onderstaandje, dit draadje is om tegen te gaan dat ze weer een set uitbrengen met Bx zoals ze al zoveel keer gedaan hebben en die men ondertussen niet meer verkocht krijgt.

Ab + B+B+BD

Ook gestemd, Zowel rood als groen past in mijn kraam, ene jaar de rode, ander jaar de groene. Dit aan een eerlijke prijs (niet aan de prijs van een LS rijtuig daar de afwerking niet op hetzelfde niveau ligt), ook al zijn ze wel mooi natuurlijk.

Vele groetjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ronny-vdv

Voor mij ook een groene en bordeaux set.
Geen stuurstandrijtuig, aub !
Mvg,

ronny-vdv

Sicco

Groen mag dubbel tellen, want in tegenstelling tot rode waren die er dus nog niet  8)
Verder toch ook wel belangrijk dat dit forum niet exemplarisch is voor de hele potentiële markt, hè  ;D

Ik hoop vooral dat jullie ze duidelijk kunnen maken dat ze nu telkens is de 10% vijver zitten te vissen, en wij ze vragen in de 90% vijver te vissen.

Thommy

Mja... heb een set groene en een set bordeax (stuurstand) liggen. Maar groene in TP 4 lijken me wel beter.

TEE's ook graag. Heb er nog maar 4.
Greetz

Thommy

doomslu

Voorlopig hebben 56 mensen gestemd en 50 daarvan hebben sterke interesse.
Vraag is, met hoeveel moeten we dit vermenigvuldigen om een idee te hebben van de omvang van de vraag bij alle liefhebbers?

In elk geval: tegen de mannen van Märklin gaan we niet zeggen dat ze er 50 gaan verkopen of ze komen niet meer bij van 't lachen. En om een Duitser aan 't lachen te brengen...  ;) ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Draai de vraag om: hoeveel exemplaren van een nummervariant willen ze in 1 reeks kunnen verkopen op een realistische markt? Dus ook van hun kant geen "onnozele" "whish-full-thinnking"s of "nice-to-have"s
Het gaat toch om bestaande kasten, alleen de bedrukking is anders.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: SuSke op 21 januari 2018, 22:29:42 PM
Draai de vraag om: hoeveel exemplaren van een nummervariant willen ze in 1 reeks kunnen verkopen op een realistische markt? Dus ook van hun kant geen "onnozele" "whish-full-thinnking"s of "nice-to-have"s
Het gaat toch om bestaande kasten, alleen de bedrukking is anders.
Dat gaan we vanzelfsprekend doen, Frans.
Ik wou alleen maar zeggen: tussen 'veel gevraagd' en 50 exemplaren zit een hemelsbreed verschil hé.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Draadje 450 keer gelezen, 50 kandidaten. ca. 1/10
Maar zijn het kandidaten omdat er een andere nummer opstaat? of zoals ik, interesse voor gewoon een set zonder stuurstand? Mij stoort het niet dat achter mijn 59 M2's hangen met verkeerde nummers...
Hoeveel modelspoorders in Belgie gaan voor Belgisch?

De M2's die ze nu verkopen bij Marklin zijn toch gemaakt voor de Belgische markt, niet? Dat aantal zal toch ook niet het aantal van een Duitse wagon evenaren?
Ik zou gokken op "interesse" bij de Duitsers. Weer eens een vers product voor België zonder andere mallen te moeten maken...

GDE

Hoeveel keer hebben ze setjes in tp 3 uitgebracht van de M2 ? Nogthans als we mogen geloven wat hier op het forum en door sommige fabrikanten word gezegd zou tp 3 minder verkopen dan tp 4 of 5 . En me dunkt dat alle tp 3 setjes al uit de winkels zijn . Dus zou de verkoop van groene in tp 4 zonder stuurstand zeker niet mogen tegenvallen . En heeft men al op het Franstalige tmm forum mee gestemd voor die M2 ? Ik begrijp dat eigenlijk niet hoe men kan investeren in dure mallen en dan niet het maximum er willen uit halen . 

Colin

niets wordt gezegd op het Franstalige forum.
persoonlijk, heb ik hier gestemd.

Thommy

Citaat van: geert desc op 21 januari 2018, 23:20:51 PM
Hoeveel keer hebben ze setjes in tp 3 uitgebracht van de M2 ? Nogthans als we mogen geloven wat hier op het forum en door sommige fabrikanten word gezegd zou tp 3 minder verkopen dan tp 4 of 5 . En me dunkt dat alle tp 3 setjes al uit de winkels zijn . Dus zou de verkoop van groene in tp 4 zonder stuurstand zeker niet mogen tegenvallen . En heeft men al op het Franstalige tmm forum mee gestemd voor die M2 ? Ik begrijp dat eigenlijk niet hoe men kan investeren in dure mallen en dan niet het maximum er willen uit halen .

Meeste, ik inclusief, hebben gezegd: eindelijk M2'en op schaal. Tp mis, jammer...
Greetz

Thommy


mark7758

Super bedankt voor de link. Had al contact met luc om dit daar ook aan te kaarten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

thor

Ik heb al meerdere sets M2's van Marklin en ben niet van plan er nog extra aan te schaffen. De laatst aangekochte was de bordeaux set met stuurstand, waar ik over die laatste trouwens niet tevreden ben. Het stuurstandrijtuig staat uit balans, d.w.z. de stuurpost staat hoger t.o.v. de andere zijde van het rijtuig. Mijn handelaar daarover ingelicht destijds en kreeg als antwoord, niks aan te doen, je krijgt je geld terug, Marklin repareert niets.
Dus, voor mij geen Marklins meer. De prijzen liggen te hoog voor wat het is en hou er niet van beduveld te worden in een steeds duurder wordend hobby.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5