type 608 spoor 0

Gestart door Kris, 20 januari 2018, 11:30:19 AM

Kris

#75
Hallo ,
Normaal zou hij op het treinweekend van MSKK in september te Oostende te zien zijn maar de huidige toestanden steken daar een stokje voor , geen idee wat de volgende tentoonstelling zal zijn .

Ik heb nog wel enkele projectjes in ontwerpfase , voorlopig nog geen AR 620 maar het spreekt mij wel aan eens een 2 delig stel te maken maar dit zal altijd in O zijn , HO is mij iets te klein voor modelbouw .
Kris


doomslu

Wat een mooi resultaat!  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Driesel

Kris, ik had nu toch gedacht dat je eens iets in N ging maken ;) Tot gauw!

Kris

Beste Dries , er zal  meer dan een lockdown nodig zijn om mij zo gek te krijgen  :)

Hopelijk tot spoedig

Kris

svvander

Een goede bron voor een mooi artikel in MSM?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

T13 rules

Kris, de final touch is geweldig schoon.
Hopelijk is deze lockdown misschien toch genoeg geweest om hem even te verkleinen naar Ho voor mij?
Pleaeeassssseee? ;D ;D ;D ;D
tot ergens in de club.
 

Kris

Sven , ik denk dat er niet veel interesse is MSM in zelfbouw van loc's , MSM is vooral voor banenbouw, en zeker al niet in spoor 0

Kristof , ge gaat mij niet zot krijgen ( nog niet)  :) , tot spoedig , als het mag

Kris


svvander

Dan is het hoog tijd om daar verandering in te brengen. Het is niet enkel N of H0 dat telt in modelspoorwereld. Guy, lees je mee?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

TBCédric

Citaat van: Kris op 09 juli 2020, 22:21:02 PM
Sven , ik denk dat er niet veel interesse is MSM in zelfbouw van loc's , MSM is vooral voor banenbouw, en zeker al niet in spoor 0

Kristof , ge gaat mij niet zot krijgen ( nog niet)  :) , tot spoedig , als het mag

Kris

Bwa, met die gedachten ben je wel verkeerd. Ik heb gehoord van iemand dat MSM dit soort artikels wel smaakt en terug wat meer in het magazine wil brengen.

Ik stuur je asap een mailtje.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Peter

Als ik me goed herinner waren er jaren geleden twee leden uit het Mechelse die in MSM de volledige bouwbeschrijving hadden geplaatst voor een open goederenwagen en?? een reeks 91 rangeerdiesel? in schaal 0 of was het 1
Zoiets was zeer interessant al was het maar om zo'n model te bouwen voorin de glazen kast of een boekenrek.
Weet iemand daar soms nog iets van?
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Dit klop. Het gaat om een open tweeassige wagen en een reeks 91 in schaal 0. Zij zijn gemaakt door de gebroeders Borrey en de wagen werd aangeboden door Altamira. Nu worden ze niet meer gemaakt, maar ik heb er nog twee liggen die ik niet meer zal afwerken omdat ik mij nu toeleg op schaal 1.

http://www.cooltrain.be/BMT_DB/index.php?id_product=265&controller=product&search_query=altamira&results=2

De rangeerloc werd nooit commercieel aangeboden.

just4fun

En er zijn een soort "algemene regels" bij zelfbouw die voor (bijna) alle schalen kunnen gelden.
Iedereen kan er altijd iets uit leren.
Trouwens, er zijn mensen die in de loop van ... wel eens van schaal kunnen veranderen.
Paul

rgp

Kris,

Die 608 is echt prachtig al staat hij niet op mijn lijstje (dat 2-ledig stel daarentegen🤔)

Wat de interesse in 0 aangaat ben ik niet akkoord. De interesse is er wel, maar die wordt al snel bekoeld als je ziet wat de markt biedt.
Een hlv29 aan 5000 euro (en niet gedetailleerd)
Bouwkits aan waanzinnige prijzen.
Modellen die geprsenteerd worden die schots en scheef zijn

In frankrijk, waar het te besteden geldminder is dan hier, slaagt men erin om een 140C aan 600 euro aan te bieden. Het gevolg: meer dan 500 stuks verkocht, in belgie is het logisch dat je geen 25 stuks van een hlv 29 gaat verkopen.  Maar dan zeggen dat er geen markt is, is een brug te ver.

Roland

Kris

Niet alle kits zijn aan waanzinige prijzen

Kris

rgp

Kris,

Ik weet ook dat de kits van de HLD83, HLD55 en de HLV53 zeer concurrentieel waren (en chapeau daarvoor).

Roland