Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

2400 Holland rail

Gestart door n/a, 19 augustus 2006, 22:32:01 PM

n/a

weet iemand hoe ik een gelijkstroom 2432 van Holland Rail om kan bouwen naar wisselstroom.
Het gaat om het plaatsen van de sleper. Hier is namelijk geen ruimte voor.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bedankt,

Iwan Broersen

Kedeng Kedeng

Je kan misschien een kleineren sleper plaatsen zo lijk hier: (van onder)
http://www.floodland.nl/trein/info/model_11.htm

n/a

Gekeken op de side maar daar wordt niets vertelt over het onder bouwen van slepers.

De ruimte tussen het wielenstel en de rails is te klein.
Dit is het probleem.

INFO

Het plaatsen van een sleper onder dit model kun je vergeten.
De 2400 is ook door Holland Rail in een 3 rail versie uitgebracht, en daarbij was de aandrijving uit het wielstel genomen en was er verdiept een bevestiging gemaakt voor een korte sleper.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Kan je onder een sik wel een sleper monteren of is dit hetzelfde probleem?

erik de noorman

Ik weet niet over welk model het gaat maar voor wat het waard is.
Bij mijn roco 62 had ik hetzelfde probleem er was niet voldoende ruimte tussen het onderstel en de puntkontakten om een sleper te plaatsen. Ik heb in een van de onderstellen het bodemplaatje van de boogie weg gesneden. Dan langs de binnenzijde van de boogie een nieuw stukje plasticard gekleeft. Je neemt de grootste sleper die marklin heeft. Verwijder het stukje plastiek van de sleper zodoende je enkel het dunne koper gedeelte over houd. Kleef de sleper in het verzonken gedeelte van de boogie en je krijgt voldoende tussenruimte tussen sleper en puntkontakten.

Erik

n/a

De Sik is een locomotor van de NS, Erik, niet qua model, maar wel qua grootte, ongeveer te vergelijken met een Duitse K?f.

Ik heb er een paar van, maar volgens mij kan je daar dus helem??l geen sleper onder krijgen.

Alhoewel het sommigen waarschijnlijk mits grondiger aanpassing wel gelukt is - ik geloof tenminste dat je bv. bij MTE (ModelTreinExpress) Vlaardingen een naar drierail omgebouwde versie kon 'krijgen'.

Peter

INFO

citaat:
Geplaatst door ibroersen

Kan je onder een sik wel een sleper monteren of is dit hetzelfde probleem?



Ja, onder een Sik is het geen enkel probleem.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Leg dan ook eens uit hoe.

INFO

citaat:
Geplaatst door Spoor_H0

Leg dan ook eens uit hoe.



Momentje aub. Ik was op zoek naar foto's. Wonderen duren nu eenmaal even, het onmogelijke doe wij direct.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Joe, OK. Ik dacht als het op een NS 2400 niet lukt, zal het op een Sik z?ker niet lukken.

Brunel

De verkoop van de wisselstroomversie verliep minder vlot dan gedacht. DKM heeft uiteindelijk een serie wisselstroommodellen weer omgebouwd naar tweerail-gelijkstroom, maar de ruimte voor de sleper bleef bestaan en ook bleef het model aangedreven op twee assen. Tweerailers zijn daar niet altijd blij mee.

Moraal van het verhaal. Plaats eens een advertentie waarin je aanbiedt om het onderstel of een draaistel te ruilen met iemand die zo'n naar tweerail omgebouwd exemplaar heeft.

n/a

citaat:
Geplaatst door INFO

Momentje aub. Ik was op zoek naar foto's. Wonderen duren nu eenmaal even, het onmogelijke doe wij direct.




Het moet dus een WONDER zijn dat jij met foto's komt van een sleper onder een SIK Wim want het duurt blijkbaar even [:D] [:D] [:D]

INFO

Ja, dat klopt, die foto's staan op een computer, die dienst weigert.
Er is nog een andere bron, maar die reageert ook even niet. De Sik is niet meer in mijn bezit, dus nieuwe foto's, dat zit er ook even niet in. Dus we blijven nog even op een wonder wachten.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Vol verwachting klopt ons hart!

Peter