Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Update Ecos

Gestart door 755philippe, 11 januari 2018, 12:13:18 PM

755philippe

Er is een nieuwe update voor de ecos beschikbaar.
ECoS Firmware 4.2.2. und Mobile Control II App Version 1.1.3 veröffentlicht

09.01.2018


Zum Jahresanfang stellen wir neue Firmwareversion für beliebte ESU-Produkte bereit.

Die Firmware 4.2.2. für unsere ECoS Zentralen bzw. die Central Station Reloaded wurde um zusätzliche Lokbilder ergänzt. Zudem besteht (wo vorhanden) nun endlich die Möglichkeit, die Belegung des Joysticks individuell pro Lok zu verändern. Dies ermöglicht ein noch komfortableres Fahren Ihrer Loks.



Für unser Mobile Control II ist die App Version 1.1.3. verfügbar. Die App wurde um nordamerikanische Lokbilder ergänzt. Sie kann mit dem Mobile Control Update Programm installiert werden. Zudem wird zusätzlich die App "Wi-Fi Keep Alive v1.4.7" installiert werden. Diese kann die Systemstabilität bei einigen Kunden verbessern.

Mvg

755philippe

Ecos - Märklin K-rails - Koploper software - Oc32

dani

kan je rechtstreeks van 4.0.0 naar  4.2  of moet je alle tussenstappen doen ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

ik ga ze dan toch maar voor de veiligheid één voor één doen...

De  4.0.1
De 4.1.4
De 4.2.0
De 4.2.2


Voor het updaten netjes de batterijen er uit gehaald  en een backup gemaakt...   En straks in spanning de laatste reboot.


In totaal ben je dan wel een dik uur tot anderhalf uur bezig
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

#3
voila... update is gedaan.   De  4 stappen samen inclusief backup hebben ongeveer een uurtje geduurd zoals ik vermoedde.

Hij rapporteert nu netjes  de versie 4.2.2, alleen ben ik de scherm controle kwijt in Google Chrome, maar misschien omdat ik nog es moet rebooten.

** update **  toch niet, in Internet explorer doet hij het wel, maar mijn Java was niet up to date.

Hier is de upgrarde dus succesvol verlopen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Dat probleem heb ik al meer als een jaar, de ecos bedienen via de muis op de pc.
Ineens met een update van windows 10 of de ecos, ik weet het al niet meer, werkt deze functie niet meer.
Java geupdate, met chrome, firefox, explorer en zelfs safari geprobeerd, het lukt niet meer.
En het adres van het ecos scherm is in de java beveiliging ingesteld.
En eens gegoogled, er zijn er vele met dit probleem.

pandur

Met New TightVNC    https://www.tightvnc.com/download.php
werkt dit wel perfect op eender welk pc of tablet
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

ceuleer

Goeie tip Eric,, ik heb tightVNC op de pc en op mijn Windows 10 tablet geïnstalleerd, het werkt super !
Ik had VNC Lite ook al op mij iPhone staan, maar dat werkt toch niet zo goed, er zit teveel vertraging op, dit probleem heb ik niet met de pc of tablet.
Bedankt voor de tip.  ;)

pandur

Nieuwe update 4.2.4 beschikbaar
(met vernieuwde vertalingen in NL & Fr)
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

ceuleer

Nieuwe update voor de Ecos (2) versie 4-2-5 te downloaden op de site van ESU.


Release Notes for Software 4.2.5 for ECoS 50200 / ECoS 50000 / Central Station Reloaded

Features:

LokSound 5 Decoder will automatically detect up to 31 functions using RailComPlus

LokSound 5 Decoder family added to the decoder profiles