Kleur CC 40100 van Märklin of LS Models

Gestart door MDK193, 10 januari 2018, 12:53:27 PM

MDK193

Allen

Ik ben aan het kijken naar een model van genoemde locomotief. Naast de zeer goedkope van jouef en Lima zijn die van Märklin en LS Models de enige serieuze kandidaat.

Ik heb echter het idee dat beide merken een andere kleur hanteren. Welke is natuurgetrouwer? Ik beoogde het model dat op de laatste dag van de Etoile eens in Amsterdam is geweest.

Martijn

Edit: Ik realiseer mij nu dat ik beter had kunnen plaatsen in "Buitenlandse modellen"......Excuus en verplaats maar als dat gewenst is

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bellejt

waar is dit heen ? Is toch geen buitenlands model want aangekocht door NMBS .Was in een totaal andere kleurstelling voor de SNCF : rood/bordeau /zilver. Dan moeten nagenoeg alle modellen die in buitenland rijden verplaatst worden.

MDK193

Nou het is een SNCF model. Ok, de NMBS had exact dezelfde, maar toch

bellejt

enkel het chassis was overgenomen.Voor de rest was het een totaal ander model kwa motor,reminrichting enzovoort. Google maar eens voor meer info.Uitgebreid op wiki

chef garde

Het is inderdaad een Frans model.  De 18 (I) die hier rondreed was een (krachtigere) kopie van de Franse CC 40100.

Wat kleurstelling betreft, en dat geldt ook voor de Belgische 18 (I), benadert de LSM een getrouwer beeld dan de Marklin die een net iets donkere grijstint hanteert. 

MDK193

Ah ok. Weet iemand dan wel model van ls models het beste die van de laatste rit benadert?

chef garde

LS Models nr 12049, de 1805.  En ook de andere nummervarianten die deze livrei dragen. 

MDK193


Anarchy

Om even terug te komen op de kleuren gebruikt door LSM voor de 40100 / 18. Voor beide versies (SNCF en NMBS) heeft LSM zowel een métallique grijze variant als een beton grijze variant. Bij het bekijken van foto's uit het grootbedrijf word ik echter nergens overtuigd van een métallique kleur. Weet iemand meer van waar de twee grijze varianten van LSM?