Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Testplank

Gestart door DelticPower, 08 januari 2018, 00:19:54 AM

DelticPower

Hallo, laatst kwam er op dit forum een testplank voorbij met daarop een rollenbank, programeerspoor, locdecodertester en enkele meters. Heeft er iemand wat meer documentatie, foto's of schema van?

Groeten Jan.

dani

van die bepaalde setup (ik herinner het me ook) heb ik geen foto's of schema's, maar ik ben zelf bezig met een plan voor iets gelijkaardigs.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Houdini

Ik denk dat je die van Steve bedoelt:

Citaat van: hapkin op 26 september 2017, 23:39:28 PM
Hoi Ronny

Ik heb een testbank die een goede vriend speciaal voor mij gemaakt heeft.
En ik kan je zeggen dat zou iedereen moeten hebben...
Je maakt dat natuurlijk zo duur als je zelf wil he

Steve Testbank-2a by Steve, on Flickr

Hier te vinden:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26779.msg386094.html#msg386094

Best bij hem eens informeren dus.

dani

deze was het vermoedelijk, ja.
Alles netjes bij elkaar op 1 (eerder groot) toestel.   Nog zo handig !

Mijn idee is om het schakelen tussen de verschillende modes   (AC  of DC  analoog  en    2Rail of 3rail     digitaal met DCC of  MM )  te laten gebeuren door een Arduino  met display en ingebouwde "mini centrale" om zo alles ineens te testen.

En dan 1 flinks  AC transfo  inbouwen (voor 3rail analoog) , met een gelijkrichter  en stabilisatie er bij voor het testen van DC en  digitaal.




Aan deze opstelling vind ik vooral de  "details"  heel goed, zoals het inbouwen van de deocder tester, de programmer, de V-1 meter, het spiegeltje en de verlichting.


Wat is dat blauw verlicht ding vooraan ? Ik vermoed een bakje voor losse onderdeeltjes ??
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

DelticPower

Ja, deze is het die ik bedoelde. Wat meer informatie en schema van de maker zou heel fijn zijn.

Groeten Jan

PietB

Citaat van: DelticPower op 08 januari 2018, 12:38:07 PM
Ja, deze is het die ik bedoelde. Wat meer informatie en schema van de maker zou heel fijn zijn.
Even een pb naar Hapkin sturen Jan.
Ik denk dat hij je daar wel aan kan helpen.

grt Piet.

Michael

Citaat van: DelticPower op 08 januari 2018, 12:38:07 PM
Ja, deze is het die ik bedoelde. Wat meer informatie en schema van de maker zou heel fijn zijn.

Groeten Jan

En dan lekker hier op het forum plaatsen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

DelticPower

Hallo Pandur, Eric ik heb je een Pb gestuurd.

Groeten Jan