Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ombouw Hag-lok

Gestart door 755philippe, 03 januari 2018, 21:08:15 PM

ceuleer

In de ecos kan je geen 2 dezelfde adressen programmeren voor 2 decoders.
ik zou ze een opvolgend adres geven, zodat het eigenlijk 2 locomotieven zijn, dan kan je de decoders apart inschakelen, ofwel de 2 decoders dan samen laten werken en de 2 locomotieven in dubbeltraktie programmeren.
De lokpilot zet je als eerste loc in de dubbeltraktie, dit is dan de hoofdloc, met motor en licht.
Als 2de loc de funtiedecoder, als je dan bij loc 1 de lichten aanzet, dan gaan deze mee aan bij loc 2.
Wel opletten dat bv. F4 op beide decoders dezelfde lichtfunctie stuurt.

Break302

Volgens mij had je dit alles kunnen doen met 1 plux 22 decoder, en dan had je helemaal geen probleem gehad met het adres.
Ik vermoed zelfs dat het ook te doen is met deze MTC 21.

Jos

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 11 oktober 2018, 21:24:48 PM
In de ecos kan je geen 2 dezelfde adressen programmeren voor 2 decoders.

Daar is een trukje voor...
Je geeft de 2 loc's(decoders) beide hetzelfde adres dmv een andere centrale, bvb Multimaus oid.
Ik heb dat zo gedaan met een duo 77-'rs waar ik al in dubbeltractie mee reed toen ik nog geen Ecos had.
Ik heb dit nadien niet meer veranderd en die doen nu beide hetzelfde, ook op de Ecos

;)

755philippe

Ben naar de expo in Leuven geweest. Even het probleem aan Dhr Danckaert voorgelegd. En zoals ik wou kan volgens zijn uitleg alles op 1 zelfde adres gezet worden dus geen meervoudige traktie nodig met meerdere adressen.
Mvg

755philippe