Model 2017

Gestart door doomslu, 29 december 2017, 16:21:33 PM

doomslu

Dag mannen, het is weer zover. Het einde van het jaar is er en de lijstjes verschijnen her en der.
Natuurlijk doen we ook weer mee!

Ik weet uit ervaring  hoe belangrijk de fabrikanten deze verkiezingen vinden, want ze zijn tenslotte de stem van de klant. En de lezers van MSM zijn de belangrijkste klanten! We merken dat iedere keer weer in Nürnberg wanneer we de 'diploma's aan de winnaars geven. Hievoor komen zelfs de grote bazen met plezier voor de camera poseren.
We merken ook dat de waardering van de lezer, koper, een hint kan geven aan de fabrikant om in een bepaalde richting al dan niet verder te gaan. Onderschat deze verkiezing niet!
Geef jouw mening, want die telt echt.

Stemmen doe je op de website. Je mag jouw buikgevoel laten spreken!  :)

Commentaren mogen gerust hier.  ;)

Let wel, over smaken gaan we niet redetwisten, want dat is iets heel persoonlijks.
Het is gewoon leuk om weten wat de Belgische en Nederlandse modelspoorder leuk vindt.
En voor onze Nederlandse lezers: we weten ook graag wat jullie aantrekt in het Belgische modelspoor, maar jullie kunnen ook op Nederlandse modellen stemmen die vorig jaar in ons blad aan bod kwamen.

Voor de verkiezing van modelbaan van het jaar kijken we gewoontegetrouw wereldwijd. Alle banen die in 2017 aan bod kwamen in het blad kunnen verkozen worden. En dat zijn er heel wat. De ene al wat uitzonderlijker dan de andere.
Ik ben benieuwd welke jullie het leukst hebben gevonden. En de ganse redactie is met mij benieuwd wat jullie het meest appreciëren.

De link naar de pagina met de fotootjes en het stemformulier...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Citaat van: 59erke op 29 december 2017, 16:30:06 PM
alleen maar HO ?
Alles wat in 2017 in ons blad gepasseerd is komt in aanmerking.
Er is inderdaad weinig anders dan H0 bij, maar dat is niet onze schuld hé.  ;)
Lees het artikel in MSM 176 eens na, zodra je dat nummer in handen hebt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Ik heb mijn stem uitgebracht, was dat ook maar zo eenvoudig bij de 'echte' verkiezingen.
MC

Peter

Vergis ik me of zijn er van de modellen die op de foto's staan, er een paar bij die niet in de lijst om te stemmen zijn voorzien?
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 29 december 2017, 18:13:00 PM
Vergis ik me of zijn er van de modellen die op de foto's staan, er een paar bij die niet in de lijst om te stemmen zijn voorzien?
Welke denk je Peter?
Het kan zijn dat ik me 'in de rapte' vergist heb...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

De eerste die me te binnen schiet is de baureihe 290 (V90) van de DB (Märklin of Brawa model?)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 29 december 2017, 18:43:22 PM
De eerste die me te binnen schiet is de baureihe 290 (V90) van de DB (Märklin of Brawa model?)
Goed gezien Peter. Dank je wel.
Ik had 'm niet gezien en mijn testers ook niet.  :-\

Ik heb 'm er bij gevoegd.
Wie wil herstemmen kan dat.
Ik schrap dan de vorige stemming wel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Dit jaar was het eigenlijk heel gemakkelijk om te kiezen. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

egwinds

Vanuit China ook gestemd!
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

doomslu

Nog een paar dagen om te stemmen!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje


ward

Bij deze ook m'n stem uitgebracht.. Het was eens een gemakkelijk jaar, de keuzes waren snel gemaakt!
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Val-Rikard

Carrière De Petit Granit verkozen als modelbaan van het jaar 2017.
Ik had het eigenlijk niet verwacht, alleen al omdat er zoveel ander prachtige banen in de lijst voorkomen. Niet te min ben ik blij met deze onderscheiding!
Het verschil met Hamsart is nihil.
Ik wil de lezers van modelspoor magazine hiervoor bedanken.  :) :)

Groet, Rik Martens