Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Niet echt actief ...

Gestart door rixke rail, 27 december 2017, 17:50:21 PM

rixke rail

Af en toe vind de (spoorweg)filatelist in mij nog eens iets leuk op eBay :

FDC 01 by Eric  Baert, on Flickr

De FDC van de postzegel ter ere van de elektrificatie van de Luxemburglijn ...
Met als afbeelding een (Duits) Mârklin-treintje  ;D
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Klaas Zondervan

De rijtuigen zien er Duits uit, maar de loc is een Franse BB 800.

rixke rail

Beetje bezig geweest :

IMG_7405 by Eric  Baert, on Flickr

Gebaseerd op een minder duidelijk oude foto, een bovenleidingswagen van de afwikkeltrein
.

IMG_7406 by Eric  Baert, on Flickr

De afwikkelwagens, wel in ep IV-versie, want ze dienen ook voor die trein ... -beetje dichterlijke vrijheid-i
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter

heerlijk toch die dichters op het forum ......

GvbuuH

Het dicht niet alleen, het ziet er nog goed uit ook. Mooi gedaan.



rixke rail

Als kleine jongen stond de Shinkansen van de Tokaido-lijn, gemaakt door Lima hoog op mijn verlanglijstje.
Helaas moest ik dan keuzes maken en hij bleef daar staan.
Groot was mijn verwondering toen ik hem een jaar terug vond in het Spit in Wespelaar, recyclagewinkel, aan een spotprijs.
Hij werd dus van het verlanglijstje geschrapt. Tot mijn grote verbazing, reed hij zelfs enorm goed, met die ouwe Lima-motor.
Onlangs is hij dan terug van onder het stof gehaald , voorzien van interieur, dankzij een forumlid, dat zo vriendelijk was wat interieur te printen voor mij.
En dus is hij nu presentabel en mag hij de baan op : HIER
Onder het thema : Wat als de Tokaido-lijn door België liep ?  :-X
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Citaat van: SirGresley op 03 juni 2022, 08:24:15 AM
https://en.wikipedia.org/wiki/Camping_coach#:~:text=Camping%20coaches%20were%20holiday%20accommodation,living%20space%20at%20static%20locations.

Thx voor de link, Bert.
Het is iets dat in de jaren dertig door alle Europese spoorwegmaatschappijen aangeboden werd, denk ik.
Een graantje meepikken van het beginnend spoorwegtoerisme voor Jan met de pet ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN