Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Niet echt actief ...

Gestart door rixke rail, 27 december 2017, 17:50:21 PM

rixke rail

Dan ken je Tara niet. Michel !  ;D
Ondertussen bezig met wat oud spul terug on line te zetten en op te frissen bv. de VDM-locs : DE WAT ?.
Ook nog poging tot kunst van mezelf  :-X ... van de late jaren '80 tot nu  : beginnend met 2 spoorgerelateerde dingetjes : HIER
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Voor het kleine depot diorama/minibaantje maakten we zelf een dieseltank. Het verslag : HIER
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

svvander

Citaat van: rixke rail op 22 augustus 2021, 21:45:45 PM
Voor het kleine depot diorama/minibaantje maakten we zelf een dieseltank. Het verslag : HIER
Modelspoorse groeten,
Eric

Leuk gevonden!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rixke rail

Met de electrificatie aan de gang, maar nog niet compleet, kan ik wel al wat meer "hedendaagse" sfeerbeelden maken :  :)

Blauw~02 by Eric  Baert, on Flickr[/url]

Klik op de foto voor bewegende beelden ...  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric

Edit : was wat fout gelopen met de tekst ...
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Ik had een oud Liliput-rijuig liggen in de reserve, dat niet echt meer voldeed aan de moderne normen, al was het maar omdat er geen interieur inzat.
Toevallig zag ik een foto op de site van Trainworld met een "Camping-rijtuig" uit de jaren dertig, datzelfde type dus.
Er blijk echter slechts weinig info te vinden over dit soort primair toerisme.
Ik besloot dus maar, op basis van de bestaande foto's verder te improviseren voor het interieur.
Het werd dan uiteindelijk dit :
camping rijtuig interieur by Eric  Baert, on Flickr
Voorzien van een eetplaats, met een lange tafel en een gedeelte met couchettes.


Camping rijtuig nmbs by Eric  Baert, on Flickr

't Is wel van voor mijn tijdperk, maar zal uiteindelijk op een diorama belanden.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

jakke

mobilhome om van te watertanden.Hebben die rijtuigen echt gereden en in dienst geweest ? Hoe ging die dienst dan ? Werden die rijtuigen ergens op een zijspoor gerangeerd tijdens de duur van het kamperen ?   
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Rangeerduivel

wel opletten voor drassige grond als je daar een camping mee oprijdt... ;D ;D

;)

rixke rail

Citaat van: jakke op 08 november 2021, 19:00:03 PM
mobilhome om van te watertanden.Hebben die rijtuigen echt gereden en in dienst geweest ? Hoe ging die dienst dan ? Werden die rijtuigen ergens op een zijspoor gerangeerd tijdens de duur van het kamperen ?

Dag Jakke,
ja hoor; ze werden meestal ergens op een zijspoor of zo gezet, ik vermoed naar  wensen van de klant. De info is echt schaars ... dus vergeef mij als ik fout ben ...
Kijk effe HIER voor een filmpje.
Modelspoorse groeten.
Eric

Citaat van: Rangeerduivel op 08 november 2021, 19:10:52 PM
wel opletten voor drassige grond als je daar een camping mee oprijdt... ;D ;D

;)

Tsja, Rudi;
kamperen en regen zijn nooit goeie bondgenoten geweest, Hé !  ;D

Tegenwoordig zou dit niet meer kunnen, wegens geen rangeersporen meer en ook geen rustige zijlijnen ...
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Meteen maar een dioramaatje gemaakt voor het camping rijtuig :

[url=https://flic.kr/p/2mJ5HfD]Camping by Eric  Baert, on Flickr[/url]

Zo is meteen ook het laadperron van Rocky Rail, dat ik ooit kocht, ineen gezet en in gebruik genomen.
Hoe he daar gekomen is, kan je zien, door op de foto te klikken ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Een M2 "opgeofferd", om een specialleke te maken :

IMG_5273 by Eric  Baert, on Flickr


Een M2 met snackbar-afdeling ...
Moet nog wel decals maken voor de omnummering ... ::)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Baan testen, materieël laten rijden en dan constateren, dat er ook bij mij loks van VanBiervliet defect zijn ...  :'(
We zullen eens contact moeten opnemen met Ingelmunster, vermoed ik ...
Ook tot de conclusie dat de bocht naar de tweede, nog niet volledig afgewerkte bundel te krap is voor de M6. Alle andere rijtuigen passeren alleen deze
laatste blokkeren in de bocht. Ik weet wat het probleem is, dus we panikeren niet, maar toch dikke knudde ...  ::)
Maar we blijven actief !  :D
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Een beetje bezig geweest alledaagse scènetjes te creëren her en der op de baan :


auto wassen
by Eric  Baert, on Flickr



hondenbrigade zevenembos
by Eric  Baert, on Flickr



Grot
by Eric  Baert, on Flickr


Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

RUNE

Citaat van: rixke rail op 17 februari 2022, 22:13:16 PM
Een beetje bezig geweest alledaagse scènetjes te creëren her en der op de baan :


auto wassen
by

Modelspoorse groeten,
Eric

Fan van de carwash of de Playboy ?  :D :D :D

ACFI

gelukkig is het op de baan van Rixke altijd zomer.

De dames van de carwash zouden anders eerder mannequins van Michelin banden zijn.

Leuk.

ACFI.

rixke rail

Citaat van: ACFI op 18 februari 2022, 11:13:33 AM
gelukkig is het op de baan van Rixke altijd zomer.

De dames van de carwash zouden anders eerder mannequins van Michelin banden zijn.

Leuk.

ACFI.

;D





nmbs hostessen[/url] by Eric  Baert, on Flickr


Nog dames : uit het verleden, toen er nog mannen-/vrouwenjobs bestonden ...  :-X
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN