Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM actie 2018

Gestart door Michael, 23 december 2017, 09:04:35 AM

WVA

Zijn geen professionele foto's....

IMG_0882 by Werner Van Dam, on Flickr

IMG_0884 by Werner Van Dam, on Flickr

IMG_0885 by Werner Van Dam, on Flickr

IMG_0886 by Werner Van Dam, on Flickr


Herwig

Ik ken nauwelijks iets van zo'n pantograaftreinstellen, maar wat is er gebeurd met de ringen rond de voorseinen (voorlichten).

ceuleer

Ik heb die geschilderd.   ;D

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Jurgen

Hmm, ik pak mijn stel uit en helaas zit er een trapje los in de doos, afgebroken blijkbaar. Het lag onder het plastic folie, dus het was al zo voor het uitpakken.

Aan het andere uiteinde hangt het nog vast, maar hangt het ook maar paraplu.

Zal wel opgelost geraken bij mijn volgende bezoek, maar toch jammer.


Afgezien daarvan wel een mooi stelletje! Ik ben tevreden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Ook bij mij is er een trapje afgebroken bij de bak met de pantografen en bij mij bevindt het trapje zich niet in de doos, dit is dus al in de fabriek of bij VBV gebeurd.
Ik zag wel dat er trapjes in het onderdelen zakje zaten dus maar eens kijken of ik er een nieuwe onder kan lijmen.

Treinstel is nu aan het inrijden, merkwaardig genoeg blijft het stel in één richting doorslippen in één van de bochten van het ovaal dat ik heb gelegd. De baan ligt op laminaat dus ligt vlak.
De bogen zijn R3 (434,5 mm) dus dat zou ook geen probleem mogen zijn aangezien het stel volgens de handleiding ook nog door R2 (358 mm) zou moeten kunnen rijden.
Het lijkt erop dat het gewicht niet ideaal is verdeeld waardoor er onvoldoende adhesiegewicht is, als ik iets druk uit oefen op het stel rijdt hij wel verder.

Ik heb een kartonnetje (ca 1-2 mm) onder het spoor gelegd op de plek waar het stel doorslipten nu slipt het stel niet meer door.

Treinstel rijdt verder wel soepel en geruisloos, alle verlichting werkt ook naar behoren.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

Het blijkt dat de trapjes in het onderdelen zakje andere trapjes zijn dan die op het treinstel zijn gemonteerd...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ceuleer

Eigenlijk zijn ze in China weer aan't knoeien.
Slecht geschilderd, afgebroken trapjes, wat is het volgende...

Metpetergaathetbeter

het zou niet mogen als je iets nieuws koopt dat je meteen al in je zakje reserve-onderdelen moet gaan pluizen dan koop je eigenlijk een nieuwe loc zonder reserve-onderdelen.
Ik zou alvast de vraag stellen om de kapotte of ontbrekende stukken te krijgen, trouwens je geld moet toch ook goed (en voldoende)zijn !

Jurgen

Rustig Peter, Van Biervliet zal het wel oplossen. Je kent hun service ondertussen toch ook al hé.

De trapjes zijn van zo'n zachte plastic dat ze niet veel nodig hebben om stuk te gaan, dat is nu eenmaal het nadeel van alles perfect op schaal te willen hebben.

De trapjes zijn blijkbaar ook maar gewoon opgeplakt onderaan de rand van de kap, dus die kunnen perfect vervangen worden. 't Is alleen zo'n fragiel ding dat ik er zelf niet aan wil beginnen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

loebaske


Thommy

Vraagke. M'n dochter zegt mannekes in zetten, zeker met de binnenverlichting. Maar heeft dat ding uberhaupt gereden met personen in? Het artikel in MSM doet me denken van wel, maar het is stom daar een paar dozijn mannekes in te plakken...
Greetz

Thommy

Johnnytrein

waarom zou dat stom zijn?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Sicco

Kweetnie?











Misschien omdat het geen reizigersstel is?