Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM actie 2018

Gestart door Michael, 23 december 2017, 09:04:35 AM

marimon

Ik wil geen afbreuk doen aan het initiatief op zich, ook niet aan het prachtig model. Maar ik kan er niet goed bij dat o.a. ook hier op dit forum geklaagd wordt dat onze hobby alsmaar aan het vergrijzen is en de jeugd achter blijft. Het is sowieso een dure hobby geworden en de jongeren hebben niet direct de mogelijkheid om zomaar meer dan 400€ of meer neer te leggen voor een loc.
Is dit initiatief dan enkel bedoeld voor de 'elite van de hobby' of wil men juist inspanningen doen om meer jongeren over de bak te halen om in onze hobby te investeren? Als dit het laatste is dan slaat men de bal wel mis.
Maar ja, je hebt dan wel een exclusief model op je baan :-\
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

SuSke

Marc verwoordt perfect het verglijden van een "model exculsief uitgebracht voor MSM" naar een "exclusief model uitgebracht voor MSM". Er is maar 1 woord van plek verandert, maar het geeft wel een "wereld van verschil".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Sicco

Maar niemand stelt toch dat je perse elk MSM model van elk jaar met kopen? Je koopt wat je wil en je je kan veroorloven. De volgende keer is de keuze weer een heel andere.

SuSke

Dat klopt Sicco, maar we glijden wel van een model van pakweg €200 naar meer dan het dubbele op 2 jaar tijd.

Belangrijk daarbij is dat ik best kan begrijpen dat jonge modelspoorders mits wat sponsoring voor de vroegere uitgaven gaan, maar verstek laten voor deze, en dan spreek ik niet over het "exclusieve" van het model in de zin van de schildering en dergelijke.
Een "model exclusief voor MSM" kan ook een gewoon seriemodel zijn aan een "aangename" prijs.

Soit, we zien wel of de vereiste quota gehaald worden of niet. Er is nog 1 1/2 maand tijd om na te denken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Sicco

Hoe bedoel je 'glijden', 2 jaar geleden 200, vorig jaar 200, nu 400.... heel knap om daar een glijdende ontwikkeling in te willen (...) zien.
En ja van mij mag het de volgende keer een leuke goederenwagen voor 20 euro zijn, of ene gewone nummervariant, als het inderdaad maar 'exclusief' is.
Maar dit is gewoon een keer een model wat wat duurder is dan andere, maar niet, complottheorieën niet nodig. Vind ik het te duur (ja) of niet interessant (ja) dan sla ik een jaartje over (check).  8)

SuSke

Hoe groot was de verleiding vorig jaar om de 2 loc's te kopen....

Maar je hebt gelijk: een mens doet wat hij wil en verzaakt aan de verzuchtingen des levens  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

wat als het niet lukt het vereiste aantal te halen ? Worden die dan wel/toch gemaakt en de worden het vereiste aantal dan aan MSM abonnees aan promotieprijs verkocht en komen de resterende toch in het modelpoorcircuit terecht? Of mocht het tegenzitten dan zou er eventueel geen model 2018 zijn?

ronny-vdv

Je kan misschien aan Olaerts vragen om een stoomlok voor MSM te laten maken  ;D
Wat ik hiermee wil zeggen, dat niet iedereen even kapitaalkrachtig is.
Ok, er zijn misschien veel personen die zowel de gele als de blauwe 2202 gekocht hebben, maar ikzelf heb het maar bij één exemplaar gehouden.
Want er verschijnt redelijk wat materiaal voor de Belgische markt, als je nog iets anders wil aanschaffen.
Het moet daarom niet altijd een aangepaste versie zijn, maar eens een exclusief nummer mag ook.
En een andere fabrikant mag ook eens. Zolang het maar een Belgisch model is dat voor iedereen bereikbaar blijft.

Mvg,

ronny-vdv

Rangeerduivel


bellejt

dan heb je geen verkoop meer want als er wat fout gaat is het hun fout niet.Voorbeelden genoeg met model 53.Beter had geweest een model waar eenieder zich kon in vinden ipv een stelletje dat amper kan gebruikt worden door de exclusiviteit.Nog genoeg belgische modellen die niet verschenen zijn.Of mss de oude lima reeks 800 ?

doomslu

Het is niet echt de bedoeling om hiermee jongeren naar de hobby te trekken. Daar zijn andere middelen voor.
Enkel hobbyisten lezen trouwens MSM. Om nieuwkomers aan te trekken moet je iets anders verzinnen.

Neen we proberen elk jaar weer iets 'aparts' te kiezen. De ene keer lager geprijsd dan de andere, maar telkens met een mooie korting.
Het exclusieve zit er in dat het steeds een aparte schildering of zelfs afwijkende kast is.

Trouwens, ik ben voor de fun eens gaan kijken in de bestellingen van onze vorige actie: 28 % bestelde meer dan 1 loc en 22 % betaalde meer dan 399 €.

De bewering dat het een stelletje is "dat amper kan gebruikt worden door de exclusiviteit" is ook niet correct. Dit stel heeft jaren rondgereden op het ganse Belgische net. Dat is iets wat je van vele modellocomotieven niet kunt zeggen!

Andere fabrikanten zijn al jaren welkom en zelfs al gevraagd, maar laat ons gewoon eerlijk zijn, ze steken de korting liever in eigen zak.
Doch, we blijven het proberen.

De teller voor deze actie gaat niet zo snel als we gewoon zijn, maar ik zie 'm nu aardig in de buurt van het streefgetal komen.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronny-vdv

Citaat van: doomslu op 19 januari 2018, 21:57:15 PM
Trouwens, ik ben voor de fun eens gaan kijken in de bestellingen van onze vorige actie: 28 % bestelde meer dan 1 loc en 22 % betaalde meer dan 399 €.
Daar verschiet ik toch van.  :o
Mvg,

ronny-vdv

philippe_007

Kan mij wel de eerste actie herinneren, dat was iets van 160€ als mijn geheugen mij niet in de steek laat
Nadien kon je loc + wagens kopen, zelf te kiezen hoeveel wagens je erbij wou, dus prijs kon dus nog democratisch blijven.
Dan zijn de elektrische locs gekomen die boven de 200€ waren
Nu een treinstel van 400...

voor mij mag het gerust wat goedkoper zijn...

Hopelijk komen jullie aan het aantal zodat de actie kan doorgaan....

Geert

Moet het altijd rollend modelspoor materiaal zijn?

Een uniek gebouw, station...

Belgisch sein ...

Decoders, terugmelders ...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

doomslu

Ik herinner me bij onze vorige acties, inclusief wagentjes, dat er mensen waren die de wagentjes niet hoefden, zelfs daarom niet hebben deelgenomen, en er stonden naderhand ook wagentjes te koop.
Ik wil maar zeggen: ze bestaan, de mensen die enkel locomotieven kopen.
Het blijft een kleine markt hé.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *