Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM actie 2018

Gestart door Michael, 23 december 2017, 09:04:35 AM

factageklerk

Het zou niet de eerste keer zijn dat Van Biervliet ons zou verassen ;) met het uitbrengen van een versie dat op onze verlanglijst staat zeg nooit  "nooit". Maar een ander verhaal heeft hier iemand nog iets gehoord van het 777 stelletje van Rail-Track?
 

Thommy

Citaat van: Peter op 29 december 2017, 19:41:34 PM
Een geribbelt oppervlak kan toch geen probleem zijn. In de modelbouw (plastiek bouwdozen van vliegtuigen enz.) bestaan er al jaren geribbelde oppervlakken. Zelfs Paul Bellon heeft of had een Budd in zijn modellen, en als ik me goed herinner waren die helemaal niet slecht.

Lijkt me iedd een zwak excuus. Marklin, LSM, jouef hebbe allemaal de TEEwagons en/of locs in hun gamma (ik spreek niet over de oude lima/jouef modellen)

Gewaagd model... erg gewaagd. Ik ga oordelen als ik de prijs zie. Want +400€ krijg ik niet verkocht voor een treintje. Wat ook de reden is dat er hier nog altijd geen bordeaux break in m'n kast staat.
Greetz

Thommy

Sicco

#47
Wacht even, misschien moeten we eerst even goed lezen. Niemand zegt dat VBV beweert dat een geribbeld oppervlak niet kan. Wat gezegd is, is dat de aanpassingen ten opzichte van het bestaande AM54 model o.a. door de geribbelde zijwand (en andere) te groot en kostbaar zijn om het op die manier als eenmalig en voordelig MSM model uit te brengen.

Als nieuw te ontwikkelen model via de normale weg (dus met een normale manier van de opbrengsten verdelen over meerdere vrij te verkopen varianten om de ontwikkelkosten terug te verdienen) is een heel andere afweging en, wie weet, met een heel ander resultaat.

Het is niet gezegd dat de Budd er nooit komt. Als die er komt, komt deze echter als nieuwontwikkeling omdat de optie 'kleurvariant van de AM54' geen optie is.

doomslu

Citaat van: factageklerk op 30 december 2017, 09:27:18 AM
Het zou niet de eerste keer zijn dat Van Biervliet ons zou verassen ;) met het uitbrengen van een versie dat op onze verlanglijst staat zeg nooit  "nooit". Maar een ander verhaal heeft hier iemand nog iets gehoord van het 777 stelletje van Rail-Track?
Off-topic: de 777 zou er wellicht toch aankomen in 2018 heb ik gehoord.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronny-vdv

Ik denk dat ik ook ga passen voor dit model.
Vrij prijzig, vind ik, maar het is ook een exclusief model, dat is waar.
Maar als ik moet kiezen tussen dit model en een poststel, dan kies ik voor het poststel.
En inderdaad ook even wachten wat andere fabrikanten te bieden hebben.
Mvg,

ronny-vdv

bellejt

Sicco , heb het er uitvoerig over gehad met hun (verschillende keren) en zou financieel nagenoeg niet haalbaar zijn,zelfs als reeksmodel,  of ze moeten naar de jocadis prijzen gaan van 750 euro voor een model. Blijkbaar is het te beperkt in mogelijke verkoop en moeilijk te ontwikkelen.Mss moeten we er allen eens een pol naar houden om hun te overtuigen het toch uit te brengen.

doomslu

Ik denk niet dat het makkelijk zal zijn om de Hunnen te overtuigen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

hij had ons beter verrast met een BUDD en vervolgens nog andere versies uitgebracht,ik denk ook te passen, ben eigenlijk al niet gek op stelletjes omdat er binnenin steeds compromissen moeten gedaan worden om het ding rijdende te krijgen. Ik denk bv ontbrekend interieur om de aandrijving geplaatst te krijgen, hinderlijke zichtbare draden,......Voor een BUDD had ik nog eens gezondigd om die voor mijn 625 Jocadis stelletje te zetten.

Jurgen

Peter, bij mijn Duikbrillen valt die aandrijving echt niet op hoor. En de draadjes zijn mooi weggewerkt achter de gordijntjes waardoor je die zelfs ook niet ziet.

Misschien moet je toch eens heroverwegen om een stelletje te bestellen.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

hapkin

Niet dat mijn mening iets zal uitmaken ... maar ik ga er ook voor passen.

Maar er is iets wat me toch tegenzit bij deze stellen.
Voor mij zijn deze stellen van een zeer laag niveau van afwerking.
Heb je zo een VBV-stel al eens naast een jocadis gezet ?
Het kan natuurlijk dat deze stellen in het echt zo simpel en zonder veel details waren
Maar ik kan me niet van het gedacht ontdoen dat het een goedkope productie is die niet het niveau heeft dat we tegenwoordig gewoon zijn.
En is hierdoor in mijn ogen zoveel geld niet waard...

Als je de duikbril bekijkt of de Desiro dan heb ik dat gevoel helemaal niet, dat zijn mooie stellen
Met veel oog voor detail

mvg Steve


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 30 december 2017, 18:55:35 PM
Peter, bij mijn Duikbrillen valt die aandrijving echt niet op hoor.
sommige vallen door de mand als je er verlichting plaatst(misschien niet die duikbrillen)

Metpetergaathetbeter

ligt aan het model het waren dacht ik de eerste stelletjes van de reeks die uitkwamen vandaar misschien die simpeler uitmonstering

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 30 december 2017, 16:53:12 PM
Ik denk niet dat het makkelijk zal zijn om de Hunnen te overtuigen.
ik wist niet dat VBV zijn voornaam Atilla was,trouwens was dat volk verantwoordelijk voor het feit dat zigeuners (voorgangers) richting Europa kwamen  :)

Michael

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 december 2017, 19:21:49 PM
Citaat van: Jurgen op 30 december 2017, 18:55:35 PM
Peter, bij mijn Duikbrillen valt die aandrijving echt niet op hoor.
sommige vallen door de mand als je er verlichting plaatst(misschien niet die duikbrillen)
Peter ik heb nu verschillende treinstellen van VBV voorzien van interieurverlichting, maar geen draadje te zien en de motor en aandrijving zijn volledig weggewerkt onder het interieur.
Kost wat maar je krijgt ook kwaliteit
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Thommy

Nu es e stomme vraag... stel: de aantal nodig wordt niet bereikt... is er een optie/alternatief?
Greetz

Thommy