Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM actie 2018

Gestart door Michael, 23 december 2017, 09:04:35 AM

Michael

Komt er in 2018 weer een MSM actie? Als dat zo is zou het leuk zijn als men dit keer wat zou doen voor de N-spoorders, dus mannen kom met ideeën. Dit is slechts een voorzet, maken jullie (N-spoorders) het af.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154


59erke

Bedankt voor ook aan ons te denken Michael, helaas vrees ik dat het tot een grote nuloperatie zal uitdraaien.

De weinige (grote) N fabrikanten zijn niet geïnteresseerd in dergelijke acties omdat de oplages te laag zijn, de productiekosten te hoog enz. Of het mocht zijn dat Luc en zijn team een fabrikant kunnen overtuigen ?


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

vyncky

Op FB was de sluier eigenlijk al gelicht... Ik vermoed dat men een verkeerde afbeelding met de inhoud van MSM176 hadden up geload. ondertussen is de afbeelding er terug af.

Ik weet al wat het is, maar ik ga het niet verklappen. :-X

Het is terug H0 van de "vaste leverancier"

Gewoon wachten tot de nieuwe MSM.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Peter

Ben zelf geen N rijder maar ik jullie geval zou ik voorstellen om een model te kiezen die in meerdere landen heeft gereden, dus waarom geen reeks 16, of zelfs de oude reeks 18 of de reeks 15
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Citaat van: vyncky op 23 december 2017, 10:24:25 AM
Op FB was de sluier eigenlijk al gelicht... Ik vermoed dat men een verkeerde afbeelding met de inhoud van MSM176 hadden up geload. ondertussen is de afbeelding er terug af.

Ik weet al wat het is, maar ik ga het niet verklappen. :-X

Het is terug H0 van de "vaste leverancier"

Gewoon wachten tot de nieuwe MSM.

Yannick
Potverdikke mijn nieuwsgierigheid staat weer op springen  ;D naast het feit dat ik donderdag al in de brievenbus zat te zoeken achter de nieuwe msm , een week te vroeg achteraf gezien  ;D  ;D en ik maar staan zagen dat de msm vroeger altijd de donderdag in de bus zat en nu pas op vrijdag of na het weekend  ;D

doomslu

Citaat van: Peter op 23 december 2017, 11:03:18 AM
Ben zelf geen N rijder maar ik jullie geval zou ik voorstellen om een model te kiezen die in meerdere landen heeft gereden, dus waarom geen reeks 16, of zelfs de oude reeks 18 of de reeks 15
Voor zover ik weet bestaan deze modellen niet bij de grote fabrikanten.

Met de beste wil van de wereld, andere schalen dan H0 zijn niet haalbaar wegens marginale aantallen in België.
Bovendien zou je dan meer dan 90% van de lezers teleurstellen.

De actie 2018 komt er aan, het wordt H0 en jullie horen er nog van voor Nürnberg!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

59erke

#7
Citaat van: doomslu op 23 december 2017, 14:11:26 PM

Met de beste wil van de wereld, andere schalen dan H0 zijn niet haalbaar wegens marginale aantallen in België.
Bovendien zou je dan meer dan 90% van de lezers teleurstellen.


Een speciale "eenmalige grote" actie doen hé Luc.

Een populair model kiezen en dit aanbieden zowel in schaal HO, N en Z 
Helaas praktisch onmogelijk te realiseren, maar iedereen is wel tevreden

Anderzijds vraag ik me dan wel af wat de criteria zijn om een Belgisch schaal N model uit te brengen.
Neem nu Fleischmann dit jaar met de stoomlok type 64 en bijhorende rijtuigen.
Mooi degelijk model, goed verkocht (en goed doorverkocht op op vb. e-bay).
Memling's is hetzelfde verhaal en er zijn nog van die voorbeelden.

Dus m.a.w. iets Belgisch uitbrengen kan wel, maar waarom dan maar met mondjesmaat


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

modelbaanHO

Citaat van: doomslu op 23 december 2017, 14:11:26 PM
De actie 2018 komt er aan, het wordt H0 en jullie horen er nog van voor Nürnberg!  ;)

De inhoud van het volgend nummer (176) heeft eventjes ergens op FB gestaan.
En daar stond een titeltje bij MSM actie 2018...
Ik was niet helemaal mee met het model maar even Googlen leverde onmiddellijk een duidelijke foto op.

Zo en nu weten jullie nog altijd niks...
;D ;D ;D
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Geert

Citaat van: doomslu op 23 december 2017, 14:11:26 PM
De actie 2018 komt er aan, het wordt H0 en jullie horen er nog van voor Nürnberg!  ;)

Vandaag is ook voor Nürenberg.  ;)

Ik ga deze week mijn budget voor 2018 vastleggen. Zal wel handig zijn moest ik het al weten...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

ACFI

Citaat van: Geert op 23 december 2017, 17:03:02 PM
Citaat van: doomslu op 23 december 2017, 14:11:26 PM
De actie 2018 komt er aan, het wordt H0 en jullie horen er nog van voor Nürnberg!  ;)

Vandaag is ook voor Nürenberg.  ;)

Ik ga deze week mijn budget voor 2018 vastleggen. Zal wel handig zijn moest ik het al weten...


Geert

Dat is eens een argument waar Luc niet onderuit kan.

Wat wordt het?

ACFI

Michael

Mailtje ontvangen met bevestiging van mijn reservering.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Sicco

#12
Nou ja aangezien MSM uit is (en daarmee elk embargo eraf) en niemand anders erover begint.... het wordt het TBL-stel 106 op basis van de AM54
Grootbedrijf:
NMBS 106 TBL @ Kinkempois by Sicco Dierdorp, on Flickr

dieselfreak

Iets te modern voor mij, ik wacht wel op de TP 3 versie met enkele koplampen.
MC

ERVIN

Ik kan er ook niets mee doen.
Te oud voor mij , en mooi , tja smaken verschillen wellicht.