Modelspoor, praktijk > Modellen beheren en beschermen

Onderhoud type 53 van Olaerts

(1/4) > >>

Peter:
Sinds ik een tijdje besloten heb mijn Belgische modellen toch maar bij te houden (de prijs aanbiedingen voor de nieuwe modellen waren beneden alle pijl)
moet ik mijn 53 eens smeren (zit al meer dan een jaar nog in de doos)
Maar hoe open je dat modelletje? want er zit geen uitleg bij.

DSCN2770-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

loebaske:

Met hamer en beitel?

guy holbrecht:
Even gekeken en er zit inderdaad bij mij ook geen uitleg bij. Misschien dan best even Olaerts contacteren vooraleer de drie schroeven onderaan los te maken. Tracht wel Guido of de man van service na verkoop aan de lijn te krijgen. Deze heeft onlangs een probleem met mijn type 29 netjes opgelost.

Gr.
Guy

Peter:
Guy,
Heb Guido aan de lijn gehad, en het openen van zo'n 53 lijkt geen simpele zaak te zijn. Volgens hem is het het beste van op een zaterdag eens langs te gaan als hij of de technieker er is. Het alternatief is verzenden naar hun, maar dat zie ik zo niet zitten.

Val-Rikard:
In elk geval niet zelf aan beginnen, voor je het weet zit er binnen in één en ander los maar krijg je de kap er nog altijd niet af. (Zelf ondervonden).
Ik heb ook geen zin om 300km te rijden om een kap te laten verwijderen... ???
Het probleem is dat je op een beurs waarschijnlijk ook niet terecht kan, want dan hebben ze het meestal te druk.
Zelf al zou het moeilijk zijn, een handleiding zou wel praktisch zijn en inzicht verschaffen.
Ik vraag mij af waarom ze geen info op hun website zetten hoe je dit op een juiste manier moet doen.
Het excuus dat het moeilijk is eigenlijk geen goed excuus.
Het is wat het is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie