Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 176

Gestart door Michael, 19 december 2017, 20:58:32 PM

Michiel

MSM is een modelspoorblad voor maar ook door lezers. Ik lees tussen de lijnen van het voorwoord dat men een beetje zoekt naar nieuwe artikels, verse bijdrages en bijdragers. Wat ik niet lees is naar welke soort artikels het meest interesse is. Zijn dat aankoopervaringen/modelbesprekingen, of stap-voor-stap bouwbeschrijvingen, of presentatie van een project waar men mee bezig is, of ludieke annecdotes en flaters tijdens het bouwen, of historische informatie met betrekking tot bepaalde modellen, of ...?

Dus, wat voor soort artikels wordt over het algemeen goed ontvangen door de lezers van MSM?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Dit lijkt me een onderwerp voor een apart draadje, Michiel  ;)

Maar om wat te proberen antwoorden:
- Wat mij persoonlijk betreft is dat modelspoorbouw
       dus alles wat met tips, (ver-)bouwbeschrijvingen, ... te maken heeft
- Ik denk dat de kracht van MSM zit in de bonte samenstelling: "voor elk wat wils"
      nieuwigheden, beschrijving en testverslagen van modellen, modelbaan-reportages, ...
- Ik hoorde laatst op de club een verzuchting: vele (bouw-)artikels zijn alleen voor gevorderden
      dus is er een nood aan basistechnieken (lijmen, verven, elektro, plannen, constructie, ... )
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 30 januari 2018, 11:01:48 AM
Dit lijkt me een onderwerp voor een apart draadje, Michiel  ;)

Maar om wat te proberen antwoorden:
- Wat mij persoonlijk betreft is dat modelspoorbouw
       dus alles wat met tips, (ver-)bouwbeschrijvingen, ... te maken heeft
- Ik denk dat de kracht van MSM zit in de bonte samenstelling: "voor elk wat wils"
      nieuwigheden, beschrijving en testverslagen van modellen, modelbaan-reportages, ...
- Ik hoorde laatst op de club een verzuchting: vele (bouw-)artikels zijn alleen voor gevorderden
      dus is er een nood aan basistechnieken (lijmen, verven, elektro, plannen, constructie, ... )

Heeft dat er niet al in gestaan (die laatste punten).

Wat het naar mijn inziens moeilijk maakt is dat er elke maand een MSM is, dat is misschien wat te veel van het goede. Misschien terugkeren naar een 2-maandelijks tijdschrift? Dit is ontspannender voor de redactie en kan onze MSM ook kwalitatiever maken. Nu heb ik vaak het gevoel dat hetzelfde terugkeert.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan