Type 101 van Roco

Gestart door egwinds, 18 augustus 2006, 17:48:17 PM

egwinds

Op de website van "Modellzentrum Hildesheim" de bevestiging gezien dat Roco de 101.012 in de 2 tinten groen-schildering uitbrengt.

#63647: DC-uitvoering
#69647: AC-Digitaal uitvoering

Levering voorzien in 4de kwartaal 2006.

http://www.modellbahnecke.de/rocon.htm
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

janjozef

en ik heb den 12 al [V]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

guy holbrecht

Dat is jammer, want de 101.012 in twee tinten groen bestaat al jaren. Waarom eens niet een ander nummer, dat is interessanter voor het modeltreinenbedrijf. Alweer een gemiste kans?

Groeten,
Guy

D_Loc

Misschien is dit de enige foto die ze hebben en brengen ze toch een ander nummer uit. Net als bij de vlottende cabine. Daar werd in eerste instantie ook alleen maar de 5205 getoond terwijl de .5217 als eerste op de markt kwam. Afwachten zou ik dus zeggen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rochevalien

Die foto die in dat ander draadje getoond werd is van de "museumlok "van de NMBS.Deze stond op de opendeurdagen in Antwerpen noord ter gelegenheid van de verhuis naar de nieuwe stelplaats.
Jammer genoeg heeft de NMBS een foutief lettertype ?n een foute kleur gebruikt voor de benummering.(even hun archieven raadplegen was waarschijnlijk te lastig)Als Roco dit nu navolgd ... wordt het gewoon die specifieke versie voor tijdperk 5,als "museumlok"
Die vorige 101 in twee kleurig groen is overigens maar in beperkte reeks gemaakt geweest,de prijs daarvan op de beurzen zal dan wel niet min zijn .

Gerrit

Peter

Hopelijk brengen ze de een-kleur groen met gele zichtbaarheids strepen en niet de twee-kleuren, want die was er vroeger ook al, en daar kan ik niets mee doen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Tweetinten of eenkleurig groen, waarom niet beide? Zolang het tijdperk III is, laat maar komen [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

mij blijft het gelijk zolang het maar een nieuw nummer is

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ronny-vdv

Waarom niet de 29in het groen met de snor ?

Als de NMBS de lok herschildert, zal Roco dat ook doen. Het zal de museumversie zijn.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Havoc

citaat:
Jammer genoeg heeft de NMBS een foutief lettertype ?n een foute kleur gebruikt voor de benummering.


Als de NMBS ze zo schildert is het geen fout! Het is wel een nieuw voorbeeld.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Jammer genoeg heeft de NMBS een foutief lettertype ?n een foute kleur gebruikt voor de benummering.


Als de NMBS ze zo schildert is het geen fout! Het is wel een nieuw voorbeeld.



Als ze van een "museumlok" willen spreken verwacht ik dan ook dat die 100% conform de originele versie is,wat dus niet het geval is.
Maar als nu Roco het model uitbrengt zoals op die foto is het model w?l 100% zoals het voorbeeld al is dat dan (een beetje) foutief.
Gerrit

janjozef

Jongens eigenlijk hebt ge gelijk maar het maakt het wel moeilijk

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem