Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Z finescale

Gestart door Dirky, 11 december 2017, 21:11:18 PM

Dirky

Is er hier iemand van de Zetters op hoogte van Z finescale?
welke sporen, welke wielen,...

alvast bedankt

mdvholland

Je moet hier eens even neuzen:
http://proto87.team.pagesperso-orange.fr/ProtoZ/FineZ-1.html

Leuk om hier eens te kijken wat Brian Harrap op dat gebied heeft gedaan (naar beneden scrollen):
http://www.rmweb.co.uk/forum/viewtopic.php?f=4&t=22163

Matthijs

mahtoska1

Bedankt voor de links.

Die spelen precies een paar klassen hoger dan mij.

philippe_007

amai, om dit te realiseren heb je toch een paar goede ogen nodig en mag je niet beven...

eddy

Amaai,niet normaal.

groeten eddy

Klaas Zondervan

En dan te bedenken dat de flenzen met 0,2 mm nog 50% te hoog en te breed zijn.
Bij zo'n finescale toepassing moet je ook veel grotere boogstralen gebruiken.

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

mahtoska1

Mooie referentie. Dit zal ik toch eens aandachtig moeten lezen.

mdvholland

Dank voor de link, Havoc. Ik was David "kwijt" nadat jamesriverbranch.net uit de lucht ging.

David's ervaringen en tips zijn steeds inspirerend geweest, jammer van de onfortuinlijke afloop van zijn Z-spoor betrokkenheid.


Dirky

bedankt voor de links!

En een aansluitende vraag: Zijn er geinteresseerden om iets te doen in Z finescale?

Waarom de vraag?

Ik zoek een bezigheid als mijn vrouwtje en ik op baan zijn met de motorhome. Het zielige tafeltje aan boord is vlug te klein, zeker als er iets spoor 1 mee de baan op gaat. En bovendien zou ik het Z-gebeuren kunnen beleven als hobby/ontspanning...
Maar alleen is maar alleen. ik heb geen ambitie om me in digitale sturingen e.d. te verdiepen en ook niet om later op een beurs te demonstreren met de treintjes. Scenery en het begrip FineScale interesseren me echter zeker wel...
Nu kom ik regelmatig in Zell waar Z toch iets betekent. Wie weet wordt Z ook een begrip in Zegelsem  :)

graag een persoonlijk berichtje mocht er iemand interesse hebben...

mahtoska1


Havoc

Ja en nee. Ik heb wel zin om zelf wissels te bouwen en fijner spoor te gebruiken voor de zichtbare stukken. Maar wielen afdraaien of koppelingen vervangen is een brug te ver voor mij.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mdvholland

Gewoon z scale is mijn eerste ambitie... Wel met de ambitie dat het niet plomp of oversized is. Ooit nog eens zelf sporen leggen, sja..
Maar volg wel graag.