Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Tekening met afmetingen stoplicht

Gestart door patrick smout, 08 december 2017, 09:36:02 AM

patrick smout

Ik ben op zoek naar de afmetingen van een verkeerslicht met achterplaat en gewoon groen oranje rood

Mvg

Patrick Smout
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Ja, wat is er makkelijker dan even met een maatlatje de straat op gaan.
De middelste kleur van een verkeerslicht heet overigens geel, en niet oranje.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

de officiele belgische wegcode spreekt van oranjegeel Klaas...

SuSke

En de Belgische volksmond van oranje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Oja, het is België. Daar is alles net iets anders.  :D

In Nederland zegt ook bijna iedereen oranje, maar de officiële benaming is geel.

SuSke

Daarom dat wij ook geen Nederlanders zijn Klaas want daar is ook alles anders. 't Is maar van welke kant je het bekijkt.

Heriner je het duet van Margriet Hermans en Robert Long: Een heel verschil
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

patrick smout

#8
Citaat van: SuSke op 08 december 2017, 10:07:06 AM
Even rondkijken op het www en verder je ogen op straat open houden.
Op schaal 1/87 zal het niet op 0,1mm steken zeker.

https://www.google.be/search?q=verkeerslicht+afmetingen&tbm=isch&tbs=rimg:CQqLenWZSDNyIjjvtDDLOWZ8Sq1f5Jb4CfWSx_1BzlI8damhFHcR5NaZl_1i5ghdjGY2oaGogJfpjxf6KGfQIxL4qH9ioSCe-0MMs5ZnxKEatL8VUd3REMKhIJrV_1klvgJ9ZIRHAzpknsIpLkqEgnH8HOUjx1qaBFYxtt43UFoNSoSCUUdxHk1pmX-ETrzVagZXy-UKhIJLmCF2MZjahoRvl6xU0Slu-YqEgkaiAl-mPF_1ohF7Fx2uwj8dmSoSCYZ9AjEviof2EQsKJIMVsj0Y&tbo=u&sa=X&ved=0ahUKEwjqg_Lnh_rXAhXBmBoKHWIqBbYQ9C8IHw&biw=1247&bih=776&dpr=1

Verder is er niets waar meer dichterlijke vrijheid rond bestaat dan rond verkeerslichten. Je vind ze in alle maten en soorten.
Dat google je vriend is wist ik al, enkel mijn vriend wist het deze keer niet. Zove waren we al gekomen. Ik ben specifiek op zoek naar een model met achterplaat.
Blijkbaar is de dichterlijke vrijheid ook doorgedrongen tot shapeways. Net een HO setje aangekregen dat omgerekend 150cm hoog zou zijn. Lijkt me wat veel, vandaar m'n vraag. Iemand die me echt kan helpen?

Mvg,

Patrick Smout
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

patrick smout

Citaat van: Klaas Zondervan op 08 december 2017, 10:18:03 AM
Ja, wat is er makkelijker dan even met een maatlatje de straat op gaan.
De middelste kleur van een verkeerslicht heet overigens geel, en niet oranje.
Daar is inderdaad geen kunst aan. De kunst is om er eentje te vinden (in Belgie) waarnaar je op zoek bent.

Mvg,

Patrick
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

patrick smout

Ik heb een nieuwe vriend, namelijk google street view en die wist er wel enkele staan (althans toch in 2010, wie weet, hoop doet leven?)
Morgen eens gaan kijken. Bedankt voor het meedenken.

Patrick
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

patrick smout

Citaat van: patrick smout op 08 december 2017, 22:51:59 PM
Citaat van: SuSke op 08 december 2017, 10:07:06 AM
Even rondkijken op het www en verder je ogen op straat open houden.
Op schaal 1/87 zal het niet op 0,1mm steken zeker.

https://www.google.be/search?q=verkeerslicht+afmetingen&tbm=isch&tbs=rimg:CQqLenWZSDNyIjjvtDDLOWZ8Sq1f5Jb4CfWSx_1BzlI8damhFHcR5NaZl_1i5ghdjGY2oaGogJfpjxf6KGfQIxL4qH9ioSCe-0MMs5ZnxKEatL8VUd3REMKhIJrV_1klvgJ9ZIRHAzpknsIpLkqEgnH8HOUjx1qaBFYxtt43UFoNSoSCUUdxHk1pmX-ETrzVagZXy-UKhIJLmCF2MZjahoRvl6xU0Slu-YqEgkaiAl-mPF_1ohF7Fx2uwj8dmSoSCYZ9AjEviof2EQsKJIMVsj0Y&tbo=u&sa=X&ved=0ahUKEwjqg_Lnh_rXAhXBmBoKHWIqBbYQ9C8IHw&biw=1247&bih=776&dpr=1

Verder is er niets waar meer dichterlijke vrijheid rond bestaat dan rond verkeerslichten. Je vind ze in alle maten en soorten.
Dat google je vriend is wist ik al, enkel mijn vriend wist het deze keer niet. Zover waren we al gekomen.
Blijkbaar is de dichterlijke vrijheid ook doorgedrongen tot shapeways. Net een HO setje aangekregen dat omgerekend 150cm hoog zou zijn. Lijkt me wat veel, vandaar m'n vraag.
Mvg,

Patrick Smout
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

Klaas Zondervan

Citaat van: patrick smout op 08 december 2017, 22:51:59 PM
Net een HO setje aangekregen dat omgerekend 150cm hoog zou zijn. Lijkt me wat veel, vandaar m'n vraag.
Dat kan best eens aardig in de buurt komen. Ik heb lang geleden een paar jaar onderhoud gedaan aan verkeerslichten. Nooit helemaal opgemeten, maar als zo'n lichtbak op de grond lag leek hij toch een stuk groter dan wanneer hij op een paal stond. De enige maat die ik heb onthouden was die van de lens, dus het glas dat voor de lamp zit. Bij lichtbakken die op een paal naast de weg staan is de diameter van de lens 20 cm, bij lichtbakken die aan een portaal boven de weg hangen is dat 30 cm.
Op foto's kan je hieruit misschien de overige afmetingen afleiden.
Hier in Middelburg wemelt het van de verkeerslichten, ik kan er wel eens met een duimstok naar toe gaan.

patrick smout

Dag Klaas,

Bedankt, daar kan ik al wel iets mee. Als het morgen droog is ga     ik op stap om wat te meten en neem ik gelijk het fototoestel mee.

Mvg,

Patrick
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

Gerolf

Vreemd dat Marc Goovaerts hier nog niet op gereageerd heeft ... die heeft véél informatie over Belgische verkeersborden en zo ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw