Is dit nou het nadeel van 'gratis verzenden'?

Gestart door PietB, 06 december 2017, 14:18:19 PM

PietB


ERVIN

Gratis of niet , zulk een ongemotiveerde en vernielzuchtige werknemers konden bij mij onmiddellijk vertrekken , maar ook de organisatie op zich is erbarmelijk , één en al chaos , onbegrijpelijk dat er zulke bedrijven kunnen blijven bestaan.

Ik denk dat onze treintjes en andere spullen een serieuze marteling moeten doorstaan eer ze bij ons in de brievenbus vallen. :-[

Ronald

Citaat van: PietB op 06 december 2017, 14:18:19 PM

Het geeft wel te denken..........
grt Piet.

Want? Hier in huis heb ik een 22-jarige die geregeld vanuit China besteld.... en alles komt heel en goed aan. Ja, gratis. ::)

1 filmpje op Youtube is nog niet de hele werkelijkheid, Piet.

raf

al wel eens doosjes gehad met een deuk er in maar nooit materiaal dat beschadigd is geworden

wat dat filmpje weer geeft ???
want of het nu gratis verzonden word of je betaald er voor
je pakketje gaat door dezelfde handen hoor en het word even netjes ingeladen
want denk je nu echt dat zulke oelewappers gaan kijken of het pakketje een betaalde zending is of niet

ech nie
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

"gratis" verzenden geeft wel meer prijsdruk op de verzendbedrijven, en de besparing om lagere prijzen te kunnen aanbieden wordt uiteraard niet bij de dikke wagen van de directeur gehaald. If you pay peanuts you get monkeys.

Havoc

Gratis verzenden ligt enkel aan diegene die het verstuurt, het koerierbedrijf krijgt zijn deel. Misschien krijgt die verzender korting omdat hij door zijn "reclame" meer te verzenden heeft.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

krispy

Het woord GRATIS bestaat niet, dan is het de winkelier die het uit eigen zak betaald , het pakjesbedrijf krijgt wel zijn centen of er gebeurt niets 😉
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

PietB

Citaat van: Ronald op 06 december 2017, 15:16:30 PM
1 filmpje op Youtube is nog niet de hele werkelijkheid, Piet.
Weet ik Ronald, maar ik zag het op facebook en dacht laat ik het hier eens plaatsen.
Het bedrijf op het filmpje heeft veel weg van DHL in NL, die voetballen ook met de goederen.
Daar zijn ook filmpjes van.

Citaat van: krispy op 06 december 2017, 17:22:44 PM
Het woord GRATIS bestaat niet, dan is het de winkelier die het uit eigen zak betaald , het pakjesbedrijf krijgt wel zijn centen of er gebeurt niets 😉
Ik weet dat niet Kris, de reden dat het soms 3-4 weken duurt, is omdat Ebay en Ali bedrijven vaak contracten hebben met luchtvracht bedrijven, waarbij lege ruimte in containers gevuld worden met hun goederen.
En voor die lege ruimtes is door de hoofd-afzender betaald.

grt Piet.

raf

https://www.youtube.com/watch?v=2mJWG28rhh8

en dit is dus niet in verwegistan maar gewoon in Nederland

https://www.youtube.com/watch?v=xZoHtGhzi1k

kijk en die werkt dus niet voor een hongerloontje hé
en die hebt ook nog een broer die werkt bij post.nl
https://www.youtube.com/watch?v=EOPgWRNFdXU

en laat die nu ook nog een zuster hebben
https://www.youtube.com/watch?v=xUY_2H4KyH8

echt professioneel bezig
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bellejt

zo is het bij ali.Ze hebben kontrakten om lege containerruimtes in vliegtuigen op te vullen.Zit het vol dan gaat het via boot.Ze betalen daar een vast bedrag per jaar voor en de vliegtuigmaatschappijen zijn daar heel tevreden mee want die vlieger gaat toch de lucht in.Bij vele bedrijven die gratis verzenden is het al inberekend in de winstmarge en die krijgen meestal grote kortingen.Net zoals mijn werkgeversbedrijf een kontrakt heeft voor levering via kiala voor mijn stock.

Havoc

Citaat van: krispy op 06 december 2017, 17:22:44 PM
Het woord GRATIS bestaat niet, dan is het de winkelier die het uit eigen zak betaald , het pakjesbedrijf krijgt wel zijn centen of er gebeurt niets 😉

Correctie: het is al in de prijs ingerekend en wordt door de klant betaald...

Bij Ali is het niet Aliexpress die de port regelt maar de verkoper. Ali is niet meer dan een verkoopssite zoals Ebay. In China is er echter ook de staatspost die de vergelijking een beetje scheeftrekt. Dat is een staatsonderneming in de zuivere zin van het woord. En containers zijn véééééél goedkoper als je iets naar China wil sturen dan omgekeerd, juist omdat ze altijd vol van China naar hier komen en leeg terug gaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

maar van china vol naar hier is ook vol tot aan de nok en juist op de gram volgeladen
ze steken die pakskes overal in en tussen tot ze het max aan gewicht hebben wat die container mag wegen
en inderdaad de prijs zit verrekend in de verkoop prijs  maar dan nog is het spot goed koop
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

#12
Misschien moeten we die sukkelaars eens een beetje notie van time-management bijbrengen  ;) ;)

Ze denken veel tijd te winnen in het laden van de pakjes door ze zo te behandelen.
Maar die verliezen ze als ze in die chaos naar dat ene pakje dat ze volgens de tracking moeten afleveren niet vinden in die puinhoop.
Resultaat, weer alles overhoop gooien en nog eens inladen, dus nog meer tijd kwijt.
En bij de volgende klant is het weer hetzelfde liedje.
Gelukkig ben je als laatste klant van die dag het enige overblijvende pakje.

;) ;) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 06 december 2017, 20:54:26 PM
Gelukkig ben je als laatste klant van die dag het enige overblijvende pakje.

En hoeveel keer denk je dat dat laatste pakje al vastgepakt is en terug op de hoop gesmeten?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Citaat van: Havoc op 06 december 2017, 21:30:15 PM
Citaat van: SuSke op 06 december 2017, 20:54:26 PM
Gelukkig ben je als laatste klant van die dag het enige overblijvende pakje.

En hoeveel keer denk je dat dat laatste pakje al vastgepakt is en terug op de hoop gesmeten?

Dat hoort bij elke klant gebeurd te zijn, anders is het niet goed  ;) ;)

Als je pakje al aankomt en niet in een of andere sloot gedumpt wordt  ::) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.