Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Josef Brandl aan het werk op TV

Gestart door Peter, 05 december 2017, 19:52:09 PM

Peter

Een van de modelspoor kunstenaars aan het werk tijdens een TV uitzending op de Bauerische rundfunk
Toch fenomenaal wat die man presteerd

https://www.youtube.com/watch?v=6CmKrRe9O-0
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Mooi werk wat de man presteert.
Je kan er bijna zijn handtekening in zien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Inderdaad heel erg mooi.
Waarom worden dit soort programma's nou niet op de NL of BE tv uitgezonden.
Ik heb hier 154 kanalen maar niet de BR helaas.

grt Piet.

Peter

CiteerIk heb hier 154 kanalen maar niet de BR helaas

Wij wel, want ik heb een sat.schotel voor de Astra sateliet.
Daarop ontvang ik bijna alle Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse zenders (en nog een heleboel meer).
En inderdaad op die zenders geven ze regelmatig al eens iets van modelspoor, dus ook de Nürnberger Spielwarenmesse (wel niet helemaal)
En wat geven ze hier: praktisch niets, en dat terwijl hier ook wel interssante dingen te zien zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

't is duidelijk "ein  Bayer..."
Je moet al flink wat Duits verstaan om dat Beiers te begrijpen, die mannen hebben speciale uitspraken.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERVIN

Klopt Dani , ik dacht eerst dat het aan mijn PC lag , veel heb ik er niet van begrepen.
Maar dat die mannen mooie dingen kunnen bouwen is wel heel duidelijk.

dani

Ik herinner me in 1999  met de werkvergadering in Bayern rond het Jaar 2000 project voor Volkswagen, dat  de heren en dames door de moderatoren vriendelijk verzocht werden om  "Hoch Deutsch" te willen praten want dat anders de vergadering opgeschort zou worden.


Maar ze kunnen wel mooi bouwen, allee die ene toch :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Martin Welberg

Die andere ook wel, Bertelsmann kan ook aardig wat..

Martin Welberg

Btw, Brandl gebruikt zo'n erg leuk lijmpistool in deze video. Iemand een idee waar deze te koop zijn?

Andress24

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Peter

De uitleg van dat lijmpistool staat als ik me goed herinner in een van de uitgaven van de Eisenbahn revue over de Höllentalbahn van Dieter
Die prachtige baan is trouwens samen door Josef Brandl (eerst in zijn eigen werkplaats) en Dieter Bertelsmann gebouwd.
Bel jij daar ook geweest Martin?
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Citaat van: Andress24 op 06 december 2017, 21:34:19 PM
Ik tip dat het er zo eentje is (al dan niet gemodificeerd, geen idee of hij hier met 2k kleeft):

https://www.cmw-angeln.de/rutenbau/lack-kleber/kleber/araldite-2k-klebepistole-set-ara-set01/

Nee, Brandl heeft een enkele. Al gevonden op de bekende chinese site. Daarnaast een injectiepistool voor dierenartsen besteld. Kijken of dat wil. Voor zover ik weet heeft Josef er gewoon Tesa alleskleber inzitten.

erik_ombc

Tesa alleskleber does it... eventueel wat verdund...

loebaske


hmmm,  voor het eerst dat ik jou hier opmerk Erik OMBC, blijkbaar kom je hier niet vaak, toch aangename tip van je...