Auteur Topic: Roco 63880 onderhouds manuel voor in de doos  (gelezen 957 keer)

Offline bellejt

• Forumlid
  • Graag een glaasje wijn
    • http://www.johnnyrail.net
  • Voornaam: Johnny
Re: Roco 63880 onderhouds manuel voor in de doos
« Reactie #15 Gepost op: 21 november 2017, 18:07:00 pm »
mss in dit topicje.

PS: heb dit nog eens gehad dat jij ook als 2de vrager stond als ik via wetransfer verstuur.Ga dat eens nakijken de volgende keer.
groetjes,salutations,greetings,Johnny

Ben

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 21 november 2017, 19:29:14 pm »
Hier plaatsen vindt Roco niet leuk: © 2017 Modelleisenbahn München GmbH. All rights reserved.

Offline ceuleer

• Forumlid
  • Voornaam: gunter
« Reactie #17 Gepost op: 21 november 2017, 19:36:20 pm »
Wat is het probleem met een pdf file van de handleiding of onderdelenlijst Ben ?
Dat moet je nu eens uitleggen.....

Ben

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 21 november 2017, 19:40:39 pm »
Copyright Ceuleer, check Roco.cc.

Offline ceuleer

• Forumlid
  • Voornaam: gunter
« Reactie #19 Gepost op: 21 november 2017, 19:44:48 pm »
Dat had ik ook zelf kunnen bedenken, maar een file die ze zelf aanbieden om te downloaden, wat is daar het probleem mee ?
Verwacht je een proces omdat je een pdf file met de handleiding van hun loc op een forum plaatst ?
Nu moet ik me efkes inhouden om niet te lachen....

Ben

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 21 november 2017, 19:55:25 pm »
Mijn antwoord was gericht aan Luc, hij vraagt wat te doen. Als ik beheerder was van dit forum zou ik het niet plaatsen.

Een file downloaden is bedoeld voor eigen gebruik, niet om te verspreiden: http://www.roco.cc/en/aboutus/imprint/index.html

Offline Michael

• Forumlid
  • Voornaam: Michaël
« Reactie #21 Gepost op: 22 november 2017, 18:52:38 pm »
Mijn antwoord was gericht aan Luc, hij vraagt wat te doen. Als ik beheerder was van dit forum zou ik het niet plaatsen.

Een file downloaden is bedoeld voor eigen gebruik, niet om te verspreiden: http://www.roco.cc/en/aboutus/imprint/index.html
Pff zolang je er geen winst mee maakt of ten gelde maakt geen enkel probleem toch.
Mvg,
Michaël

Offline Gerolf

• Administrator
  • Forumlid
    • Marche-en-Bières
  • Voornaam: Gerolf
« Reactie #22 Gepost op: 23 november 2017, 09:33:41 am »
Er worden hier regelmatig links naar andere downloadbare bestanden gegeven, bvb nieuwigheden-folders. In principe is dat ook © - maar dat lijkt me geen probleem.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Offline Andress24

• Forumlid
  • Voornaam: Andres
« Reactie #23 Gepost op: 23 november 2017, 10:29:49 am »
Er bestaat in dit geval reeds een precedent: in het zogenaamde "Paperboy Prozess" (http://www.spiegel.de/netzwelt/web/der-fall-paperboy-bundesgerichtshof-erlaubt-deep-links-a-257652.html) was de rechter van mening dat een copyright niet wordt geschonden door het verlinken op een andere pagina (een beetje de essentie van het internet), zelfs zonder toestemming van de oorspronkelijke pagina.

De situatie verandert wanneer het niet meer herkenbaar is waar een bepaalde inhoud (bijv. een bestandje) vandaan komt en men doet alsof men de eigenaar is.
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Ben

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 23 november 2017, 12:09:54 pm »
Maar het gaat niet om linken of deeplinken. Het gaat om de vraag of herplaatsen van een file van Roco toegestaan is.

De situatie verandert wanneer het niet meer herkenbaar is waar een bepaalde inhoud (bijv. een bestandje) vandaan komt en men doet alsof men de eigenaar is.

Zo is het.  :)

Gr, Ben.