MSM 175

Gestart door Michael, 18 november 2017, 21:44:05 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Luc

Ik heb dat verhaal gelezen van die vent die de organisatie van een tentoonstelling naar de rechtbank heeft gesleurd vanwege discriminatie, en dat de organisatie schuldig was bevonden.

En 5 lijnen lager verteld die dat hij kinderen onder 12 jaar oud gratis binnenlaat!!! Wel, ik begrijp niet hoe het komt dat hij niet terug naar de rechtbank moet; dat is toch ook wel discriminatie, deze keer op basis van ouderdom!

Niet waar?

Oufti!

factageklerk

Citaat van: Luc op 30 november 2017, 22:45:30 PM
Ik heb dat verhaal gelezen van die vent die de organisatie van een tentoonstelling naar de rechtbank heeft gesleurd vanwege discriminatie, en dat de organisatie schuldig was bevonden.

En 5 lijnen lager verteld die dat hij kinderen onder 12 jaar oud gratis binnenlaat!!! Wel, ik begrijp niet hoe het komt dat hij niet terug naar de rechtbank moet; dat is toch ook wel discriminatie, deze keer op basis van ouderdom!

Niet waar?

wat bedoeld u?
 

doomslu

Citaat van: Luc op 30 november 2017, 22:45:30 PM
Ik heb dat verhaal gelezen van die vent die de organisatie van een tentoonstelling naar de rechtbank heeft gesleurd vanwege discriminatie, en dat de organisatie schuldig was bevonden.

En 5 lijnen lager verteld die dat hij kinderen onder 12 jaar oud gratis binnenlaat!!! Wel, ik begrijp niet hoe het komt dat hij niet terug naar de rechtbank moet; dat is toch ook wel discriminatie, deze keer op basis van ouderdom!

Niet waar?
Eigenlijk wel...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Luc

Ik BEDOEL niets...

Ik wou juist aan het licht brengen dat het tweemaal absurd is;

- het is absurd te klagen om discriminatie omdat de dames aan halve prijs binnenmogen

- maar als hij zo begint, dan zou de eiser zijn absurde manier van denken in ELKE gelegenheid moeten toepassen, en hij doet het voor kinderen NIET!

Hij is niet logisch in zijn absurditeit, dat maakte mij een tweede keer lachen, en ik wou dat met u delen...

Sorry dat het moeilijk begrijpbaar was...
Oufti!

vanmiegroet

Als we gaan beginnen over leeftijdsdiscriminatie dan gaan we een lelijke deur openmaken.
Waarom zouden we dan tolereren dat kinderen goedkoper in een pretpark kunnen dan volwassenen?
Gelijkheid tussen geslachten kan ik verstaan, maar als we beginnen over gelijkheid tussen leeftijden dan is het hek helemaal van de dam
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ronny-vdv

Het artikel over "Hoger-Lager" van Walter Capiau, is de nagel op de kop !
Ik kan de schrijver alleen maar bewierroken dat dit eens aan het licht gebracht wordt.
Ikzelf heb een beperking en kan helaas niet ver stappen en geen trappen doen.
Op beurzen ben ik genoodzaakt om mij in rolwagen te verplaatsen. Probeer dan maar eens naar een diorama te kijken die op 1m20 hoogte staat  :o
Ooit heb ik eens van Nederlandse modelspoorder die met zijn baan pronkte op een beurs, een periscoop geleend die ik gedurende de beurs mocht gebruiken. Echt een verrijking om ook eens alles te mogen zien zoals uit de ogen van een gewoon valide persoon.
Over toegankelijkheid op beurzen, is alles voorzien.
Helaas kan dit niet gezegd worden over modelbouwclubs die meestal op een hoger verdiep gelegen is, waar eveneens geen lift aanwezig is. Ik ben woonachtig rond het Gentse en kan helaas na wat speurwerk bij geen enkele club terecht.
Daarom ha dik hier een tijdje geleden een oproep gedaan voor helpende handen zodat ik bij mij thuis een eigen baan kan bouwen.
Eenmaal je beperking hebt, weet je wel waar de klappen vallen. Iedereen spreekt van integratie, maar het moet ons wel mogelijk gemaakt worden.
Ik weet wel dat het evolutie op lange termijn is, dat wij in België nog veel watertjes moeten doorzwemmen om dit op een aanvaardbaar niveau te brengen. In Nederland, Zwitserland zijn ze daar iets verder in geëvolueerd.
Maar ik vind het eens goed dat dit probleem eens aan het licht mag gebracht worden.
Dus, stof tot nadenken en wie weet, door een kleine aanpassing of toegift, betrek je de mensen een beperking dichter bij het gebeuren.
Mvg,

ronny-vdv

phille

Heeft er soms iemand een link naar het polyester giethars uit het artikel met het brugje.
Ik vind de opgegeven referentie niet terug op de site van vosschemie.
Het kan natuurlijk ook aan mijn bril liggen. :)

thanks

Filip

BC911

Als ik gewoon op de referentie afga, dan zou het deze moeten zijn te vinden bij Lucas Creative:
http://www.lucascreashop.be/pd/700010/pc//VOSSCHEMIE-VCB+GTS+2b+Mekp++1+KG
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

stoomlokje

Citaat van: ronny-vdv op 08 december 2017, 09:38:33 AM
Het artikel over "Hoger-Lager" van Walter Capiau, is de nagel op de kop !
Ik kan de schrijver alleen maar bewierroken dat dit eens aan het licht gebracht wordt.
Ikzelf heb een beperking en kan helaas niet ver stappen en geen trappen doen.
Op beurzen ben ik genoodzaakt om mij in rolwagen te verplaatsen. Probeer dan maar eens naar een diorama te kijken die op 1m20 hoogte staat  :o
Ooit heb ik eens van Nederlandse modelspoorder die met zijn baan pronkte op een beurs, een periscoop geleend die ik gedurende de beurs mocht gebruiken. Echt een verrijking om ook eens alles te mogen zien zoals uit de ogen van een gewoon valide persoon.
Over toegankelijkheid op beurzen, is alles voorzien.
Helaas kan dit niet gezegd worden over modelbouwclubs die meestal op een hoger verdiep gelegen is, waar eveneens geen lift aanwezig is. Ik ben woonachtig rond het Gentse en kan helaas na wat speurwerk bij geen enkele club terecht.
Daarom ha dik hier een tijdje geleden een oproep gedaan voor helpende handen zodat ik bij mij thuis een eigen baan kan bouwen.
Eenmaal je beperking hebt, weet je wel waar de klappen vallen. Iedereen spreekt van integratie, maar het moet ons wel mogelijk gemaakt worden.
Ik weet wel dat het evolutie op lange termijn is, dat wij in België nog veel watertjes moeten doorzwemmen om dit op een aanvaardbaar niveau te brengen. In Nederland, Zwitserland zijn ze daar iets verder in geëvolueerd.
Maar ik vind het eens goed dat dit probleem eens aan het licht mag gebracht worden.
Dus, stof tot nadenken en wie weet, door een kleine aanpassing of toegift, betrek je de mensen een beperking dichter bij het gebeuren.


en nu zijn ze ons nog verder in het verdomhoekje aan't plaatsen .
Ik kan nog wel met de wagen rijden , maar mag van die klootzakken in Brussel, Antwerpen enz. nergens meer komen.Toch moet ik wel 430 € aan taksen betalen om te mogen rijden. (aanschaf van nieuwe wagen is wegens te beperkt inkomen totaal niet mogelijk )
Alleen de rijken mogen hier in dit apenland nog alles.
Wij worden stilletjes aan verdoemd om in ons kamertje thuis te blijven wegrotten.

59erke

Citaat van: stoomlokje op 17 december 2017, 01:21:45 AM

en nu zijn ze ons nog verder in het verdomhoekje aan't plaatsen .
Ik kan nog wel met de wagen rijden , maar mag van die klootzakken in Brussel, Antwerpen enz. nergens meer komen.Toch moet ik wel 430 € aan taksen betalen om te mogen rijden. (aanschaf van nieuwe wagen is wegens te beperkt inkomen totaal niet mogelijk )
Alleen de rijken mogen hier in dit apenland nog alles.
Wij worden stilletjes aan verdoemd om in ons kamertje thuis te blijven wegrotten.

Is bij mij ook hoor Saskia, Mijn auto is 15 jaar oud, heeft een Euro 3 norm en is bijgevolg niet meer toegelaten in Antwerpen, Brussel en binnenkort Gent en Mechelen. Nochtans is hij nog perfect in orde dus zie ik het nut er niet van in om een nieuwe wagen aan te schaffen.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

phille

Citaat van: BC911 op 16 december 2017, 20:49:44 PM
Als ik gewoon op de referentie afga, dan zou het deze moeten zijn te vinden bij Lucas Creative:
http://www.lucascreashop.be/pd/700010/pc//VOSSCHEMIE-VCB+GTS+2b+Mekp++1+KG

Bedankt Bert, is Lucas is goed genoeg, ik had de site van Vosschemie bekeken maar daar vond ik het niet terug.