Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 51

Gestart door tonycabus, 17 augustus 2006, 13:37:19 PM

Rochevalien

treindumping? de zaak op stelten zetten? ik heb hier duidelijk iets gemist,ik vind er geen spoor van terug.Het zal wel zijn zoals Jan zegt:de boel wat op stelten zetten,dan verdwijnen en je sporen uitwissen en lekker met een pilsje gaan zitten lachen voor je pc.
"The human zoo" als het ware ,dat moet wel iemand zijn die hier al lid was.Zou niet mogen kunnen,er hier een dubbele identiteit op na houden.

Gerrit

tufken

Het is wel waar, Paul heeft dit tegen mij ook gezegd en heb ook die mail hier.

Hij is gewoon kwaad omdat hij het model gewoon gegeven had voor enkele foto's.

Die railtest zou hij laten doen met het model dat wij nu binnen hebben met de juiste draaistellen.
Die loopt zeer zacht, als je die rijtuigen een licht duwtje geeft bollen ze vanzelf verder.

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Kedeng Kedeng

Ha dan is het toch wat traindumping heeft geschreven,

Maar de rest van zijn tekst vond ik wel overdreven [V]

DelticPower

Hallo Tufken, dat treindumping / Paul boos is dat er afspraken niet nagekomen zijn kunnen we begrijpen. Jammer dat de berichten verwijderd zijn en dus de mogelijkheid het hier te bespreken eigenlijk veranderd in een gissen wat er was. Heb het profiel van Paul bekeken en alle berichten van hem zijn gewist. Dat komt op mij over als stemmingsmakerij. Dat Paul zijn eigen verdedigd en teleur gesteld is kan ik begrijpen. Een welles nietes discussie schiet ook niemand iets mee op. Jouw opmerking van die lopen zeer zacht geeft al een beeld, maar ik denk dat we hier op dit forum wel zo wijs zijn dat plastic asjes niet meer voorkomen sinds de 60er jaren en een fabrikant dit niet meer als norm zal willen promoten. Heb helaas het artikel nog niet gelezen, dus kan daar niets over zeggen.
Groeten van Jan

tufken

Ik heb die mail van Paul hier liggen en hij heeft aan mij ook gevraagd hem erop te zetten.

Langs de ene kant is het wel te verstaan, daar sommigen toch afhaken op dit artikel.  Ik had vandaag al 2 annulaties.

We laten best alles stilletjes dan gaat dat rap over, Paul was er wat van gepakt.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Rochevalien

Enkele bedenkingen bij nr 51 : 1) het artikel over de expo in Arlon is wel erg mager uitgevallen,??n foto maar van welke baan? je moet daar echt geweest zijn om te weten waar de auteur het over heeft.
De reportage over eigenwijze treintjes is v??l beter en geeft de lezers (ook diegene die er niet waren) een goed beeld van deze expo,meer moet dat niet zijn.De echte uitschieters van modelbanen kunnen (hopelijk)later eens aan bod komen in een reportage.
2)treinsamenstellingen,ook altijd in telegramstijl gemaakt.De auteur maakt er zich wel ?rg makkelijk vanaf "de rijtuigen in kwestie werden al door tal van fabrikanten uitgebracht" en "voor de N rijders is er keuze in overvloed wat de rijtuigrn betreft" zoek het zelf maar uit met andere woorden.De miniatuurtein onder het artikel zou in schaal N zijn maar de lok is duidelijk Ho(trekhaak) waarschijnlijk van Jouef.Volgens mij is de auteur goed op de hoogte van het grootbedrijf maar niet van schaalmodellen.
3)Superen van de reeks 21/27: een volledige bladzijde over het inpluggen van ??n onderdeel in geetst messing.de auteur gaat ervan uit dat iedereen na het lezen van de artikels over zelf etsen dat ook echt gaan doen is.Wel ,ik denk dat dat dus niet het geval is.
Wat ik nog het ergste vind ,is dat het bewuste onderdeel ook door Paul Bellon gemaakt word maar dit word nergens vermeld.Bovendien zijn er nog wel een tiental andere punten waar dit model kan verbeterd worden,wellicht komt men hier dan nog eens tienmaal op terug? Waarom kan dit niet in ??n artikel?

Tot zover mijn  negatieve kritiek,er is ook wat positiefs te melden:
de artikels+de foto's over Kapelle op den bos,de nieuwigheden, het rotsen maken,het aanpassen van de frontverlichting van de 51 er,rondjes op de Bock,Tillig wissels,de railtest en last but not least het zomerdiorama mogen er stuk voor stuk zijn en zullen door mezelf nog wel een paar keer gelezen ?n herlezen worden.
Eindconclusie: nr 51 is een zeer sterk nummer en nog goed gevuld ook.


Gerrit

yannick

ook in haacht toegekomen .amaai joepie er staat een toffe baan in van kapelle op den bos

Jurgen

In het artikel over de ICE3 staat bovenaan een afbeelding van het treinstel. Blijkbaar is men vergeten om de bistro wagen erbij te plaatsen. De afbeelding had dan wel niet meer gepast, maar men had dat wel op 1 of andere manier kunnen oplossen dan.
Of misschien was dit de bedoeling, wat mij toch beetje vreemd lijkt.

Voor de rest heb ik eigenlijk nog geen enkel artikel volledig gelezen. Tijd genoeg hoor, maar de interesse ontbreekt. [:I]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Arbeco

Vooral het artikel over het aanpassen van de verlichting in de 51'ers sprak me wel aan, denk dat ik het toch maar 'ns ga proberen. Zeker met de aankomende winter moet je toch goed verlicht de baan op he! [:D]

Groeten Len.
Old diesels never die...

tufken

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Vooral het artikel over het aanpassen van de verlichting in de 51'ers sprak me wel aan, denk dat ik het toch maar 'ns ga proberen. Zeker met de aankomende winter moet je toch goed verlicht de baan op he! [:D]

Groeten Len.



Hallo Len,

Als je ze niet  aanpast heb je meer licht... [:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Gerolf

Ik heb hem intussen bijna volledig doorgenomen. Er zitten weer een paar sterke artikels tussen.
-De rots: Lijkt me een handige methode. De kleuren van het resultaat lijken me wat minder realistisch. Dit kan aan de foto liggen, of aan het feit dat ik nog niet aandachtig genoeg naar rotsformaties gekeken heb.
-Kapelle op de bos: Ik miste een spoorplannetje, maar de baan zelf:
Prachtig! Ik moet daar toch echt eens zien te geraken ...
-Bocq-ovaaltje: Mooi artikel, origineel baanplan ... Prima!
-Tillig-wissel: Uitgebreid en degelijk artikel, hoewel ik soms wat last had met gebruikte termen.
-Zomer-diorama: Vele knappe technieken in ??n artikel. Dit is een stuk dat ik zeker meermaals ga lezen.
Algemeen vond ik het jammer dat er al te vaak een verkeerde commentaar bij een foto stond.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bartie

Sterk nummer volgens mij met als hoogtepunt de baan van Erik. Zeer mooi gedaan.
Verder is ook het zomers diorama een bron van idee?n en goed beschreven.
Ook het maken van rotsen met Modur hardschuim lijkt me het proberen waard.

Het enige wat me stoorde zijn de (zet,schrijf?)fouten die her en der opduiken.

Bart.

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters
-Kapelle op de bos: Ik miste een spoorplannetje


Dat zit zelden bij zo'n baan-bespreking, en das een echt gemis vind ik.
Zo kun je je volledig geen beeld vormen van de baan [V]

erik de noorman


Mannen,
Dank u voor de lovende kritiek. Een baanplan is bezorgt geweest aan Nico maar ik vermoed wegens de tijddruk er geen tijd meer was om het te verwerken. Zo is de baan ook voorzien van een lintbebouwing tussen het station en de spoorbrug ((4 m.)dit is ook niet duidelijk weer gegeven in de reportage. Toch ben ik zeer tevreden over de reportage en de mooie foto's die nico heeft geschoten.
Geen nood de baan is in Mechelen live te bekijken.

Erik

Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman
Geen nood de baan is in Mechelen live te bekijken.
Hoe kon ik dat vergeten hebben? Ik heb ?cht teveel gewerkt de laatste tijd [:I]
We kijken er zeker naar uit! [8D] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw