Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 51

Gestart door tonycabus, 17 augustus 2006, 13:37:19 PM

martintje

Voor dat ik een opmerking plaats wil ik eerst melden dat ik elk nummer met plezier lees vanaf nummer 3, ook al zitten er artikelen bij die mij niet lang kunnen boeien.
Als ik goed zoek kan ik overal wel een aanmerking op maken of denken, dat zou ik anders doen, en ik heb over sommige dingen mijn vraagtekens
Ook ben ik me er zeker van bewust dat een hobbyblad afhankelijk is van aangeboden materieel, of het nou aangeboden wordt of er moet door de redactie naar gezocht worden.
Dat ander schalen minder aan bod komt is begrijpelijk , omdat daar nou enmaal mnder in gebouwd wordt dus ook minder aanbod voor artikelen.
Veel artikelen zijn voor meerdere schalen te gebruiken.

Toch wil ik een opmerking plaatsen over het argument dat het geheel door vrijwilligers wordt gemaakt.
Het is allemaal een mooi streven dat het gemaakt wordt door
vrijwilligers. maar sec genomen, is dat helemaal niet van belang.
Er word een produkt verkocht door een uitgever waar betaald voor moet worden.
De consument die een produkt koopt, zal het een worst wezen of het vrijwillig gemaakt wordt of door betaalde krachten, de consument heeft een verwachting omdat hij ergens voor betaald.
Nu niet gelijk komen daar heb je de Hollanders weer die over geld mauwen, want iedere europeaan denkt er hetzelfde over.
Als je een beurs organiseert en je vraagt er entree voor verwacht de consument iets te zien en kan je niet aankomen met het argument sorry er zijn maar 2 banen, maar we zijn vrijwilligers dus dan mag het.

Nogmaals, het is geen aanval, en wat er met de opbrengst van het blad gebeurt gaat mij niets aan en dat de opbrengst net kostendekkend is (uitgever, ditributie e.d.)begrijp ik volkomen, en ik ben ook niet zuinig en voor kwaliteit wil ik betalen, en jullie blad is kwaliteit, Maar dat het vrijwilligwerk is, is geen argument om een product minder in kwaliteit te laten worden, wat overigens in mijn ogen niet is gebeurt.

zo nu verder vrolijk 51 lezen [:D]

gr
Marty
Ps geen abbonee, ik koop al 48 nummers bij de plaatselijke boekenboer, om ook de plaatselijke middenstander in stand te houden en om de laatste plaatselijke roddels te horen [:)]
Mvg Marty

bartie

Volledig met Marty eens, dit heb ik in het verleden ook al een paar keer gezegd wanneer men met het excuus van vrijwilligers afkomt. (deze discussie is al 3 of 4 keer gevoerd).

Bart.

Guy Van Meroye

Aan ROland
Het is verheugend te lezen dat jij degelijke artikels schrijft, het is des te beroerder dat je dit slechts doet voor een klein clubje ingewijden. Zou schaal O niet meer gebaat zijn met mensen die hun kennis, bevindingen,bouwsels en dies meer aan een zo breed mogelijk publiek kenbaar maken ipv enkel te schrijven voor mensen die reeds overtuigd zijn. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een aantal artikel van het O-forum om te zetten voor MSM? En juist door hierover te schrijven zal je ook van anderen (?) misschien reacties los krijgen, of beter nog anderen voor deze schaal winnen.

Aan Bartie en Martintje
Het feit dat ik zinspeelde op vrijwilligers die het blad volschrijven is niet bedoeld als excuus voor wat dan ook. Het is een simpele vaststelling dat die mensen voornamelijk schrijven over wat hun interesseert of bezig houdt. Vrijwilligers schrijven niet in "opdracht" over iets dat hun niet aan het hart ligt, in tegenstelling tot personeel dat opdrachten moet uitvoeren omdat dit nu eenmaal hun taak is.  Alle medewerkers hebben een volle dagtaak, het meewerken aan MSM vraagt een inspanning (die graag geleverd wordt) maar het mag geen "werken" worden... Alhoewel het er zoals nu bij de afsluiting van een nummer eerder hectisch aan toe gaat...
Guy
 

rgp

Dag,

Veel heb ik niet geschreven, maar toch teveel om in MSM indezelfde periode te laten verschijnen.  Het aandeel van 0 zou dan te groot zijn.  en wat doe je dan met de rest ?

Vandaag is ook mijn laatste dag op dit forum, de reden zul jij als lid van de kernredactie wel kunnen achterhalen.

Roland

eric

Onze noorderburen stellen MSM in een zeer positief daglicht.
lees maar mee
http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=1168.msg14192#new

ERVIN

Is toch normaal,ik vindt het ook een heel goed blad,nog twee weken slapen en dan...[:p]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Vandaag is ook mijn laatste dag op dit forum, de reden zul jij als lid van de kernredactie wel kunnen achterhalen.

Roland



Ik kan me voorstellen dat iemand niet meer op het forum wil meedoen.
Maar doe dat dan gewwoon,en maak er geen krimi van,met dubbel zinnige teksten en verwijzingen naar.
Of zeg recht voor zijn raap wat er is als je dat durft.
Met kinderachtige flauwe kul schieten we ook niks op.
Of nogmaals
wees boos en vertrek zonder meer
Of vertel wat er is en vertrek.
hier erger ik mij aan,sorry hoor

wim ysbeer

ERVIN

Wat Ysbeer zegt is recht voor de raap,maar hij heeft wel volledig gelijk.

bartie

Het is niet de eerste keer dat Roland ons forum verlaat, en het zal ook de laatste niet zijn zeker [:)].

Bart.

Ludwig

Jongens, het gaat maar om een hobby h?.
Als ik soms de kritiek hoor of lees aangaande ons tijdschrift en sommige artikels dan krijg ik toch het gevoel dat we een beetje verwend zijn geworden.
Die eeuwige tweestrijd over 2 rail of 3 rail ,of een treeplankje dat niet juist op maat is op de nieuwste loc ...
Het is modelbouw en laat iedereen dat op zijn niveau beleven.
Ik ben akkoord dat kritiek het blad kan verbeteren maar als ik soms de repliek hier lees dan denk ik vooral dat er veel mensen zijn op dit forum die geweldig veel vrije tijd hebben[:)]
groeten
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

rgp

Dag,

Ysbeer, ik wacht op ??n antwoord (dat is in dit geval elementaire beleefdheid) en dan krijg je het hele verhaal.

Bartie: deze keer kom ik echt niet terug.

Recht voor de raap: dat kan pijnlijk zijn.

Roland

n/a

Ik kan me volledig bij Cota aansluiten dat het hier om een luxeprobleem gaat. In plaats van tevreden te zijn mat wat we hebben ? de evaluatie van onze noorderburen spreekt boekdelen ? zijn reacties van bepaalde mensen hier als die van een verwend kind: in plaats van blij te zijn met wat ze allemaal hebben, net focussen op dat ene ding dat er niet is.
Bovendien kan ik me ook niet van de indruk ontdoen dat er een negatief ? jaloezie ? - sentiment meespeelt. Reacties in de trant van ?Het is wel verheugend te vernemen dat de redactie uit 40 man bestaat? terwijl ik met de beste wil van de wereld nergens kan lezen dat Guy Van Meroye dat ergens geschreven heeft. Ook de redenering van ?er worden te weinig artikels over schaal O geschreven?, maar dan blijkt een paar antwoorden later dat RGP zelf artikels over schaal O schrijft!
Stuur ze dan op en stop met kwetteren! denk ik dan.

Maar neen, en wat is de reden waarom hij ze niet opstuurt:
??Veel heb ik niet geschreven, maar toch teveel om in MSM indezelfde periode te laten verschijnen. Het aandeel van 0 zou dan te groot zijn.?
Ja zeg! ?Er staan te weinig artikels over schaal O in MSM, maar ik heb er zelf wel geschreven, maar stuur ze niet op want anders staan er teveel in.?
En dan zijn er nog mensen die deze kronkelende en rammelende gedachtengangen beamen? man, man man.

Mocht ik van Modelspoormagazine zijn, ik had dit forum dat bestaat dankzij datzelfde Modelspoormagazine allang opgedoekt. Gedaan met die zever, in de vuilbak die handel en gewoon  een tijdschrift maken.

Ik vraag me af of RGP zichzelf zo als pispaal in zijn eigen huis zou laten behandelen als Modelspoormagazine blijkbaar laat doen. Chapeau gasten, jullie beschikken blijkbaar over een oliefantenhuid en doe vooral zo verder: jullie eigen ding doen en niet luisteren naar de hardste schreeuwers, maar wel naar de zwijgende meerderheid.

Zo dit moest er even uit.
Andr? Van Moerkerke

rgp

Dag,

Andre, van plaats de man te spelen, lees eerst eens alles.  Ik schrijf in het blad van de federatie.  Dezelfde artikels nog eens lezen, neen dank u.

Twee artikels per jaar zou practig zijn, maar als ik er vijf per jaar schrijf, wat doe ik dan met de drie andere ?  Ook opsturen, neen wat dat is teveel.

Er zijn nog mensen die met 0 bezig zijn en waarvan nog niets is verschenen, daarover moeten er bijdragen verschijnen.

Ja, er zijn idd meer mensen die deze gedachtengang beamen, omdat ze een onderscheid kunnen/willen maken tussen enerzijds zelf iets schrijven en klant zijn van een modelspoormagazine.

En neen ik ben niet de pispaal in huis (dat gaat u trouwens niets aan)

Enne geef het voorbeeld: schrijf zelf nog eens een artikel[8D]

Roland

ysbeer

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Ysbeer, ik wacht op ??n antwoord (dat is in dit geval elementaire beleefdheid) en dan krijg je het hele verhaal.

Roland



hallo rgp ik wil graag ergens op antwoorden,maar de ham vraag is WAAROP.
ik zie hier geen vraag en een mailtje heb ik ook niet gezien.

vertel het mij

wim ysbeer

n/a

Beste RGP,

Dus als ik het goed begrijp stuur je je artikels niet naar Modelspoormagazine op omdat je je eigen artikel niet nog eens wil lezen?
Ja zeg, en ik maar denken dat mensen die artikels schrijven dat in de eerste plaats voor het publiek deden...

Je schrijft voor het blad van de federatie? Welke federatie is dat? Hoeveel leden telt die? Naar aanleiding van het bovenstaande ben ik geneigd van te concluderen ??n...

Ik zou artikels schrijven mocht ik geen herbeginner zijn en nog veel te leren hebben. Misschien dat dat er ooit van komt, maar het zal dan wel niet over schaal O gaan, de goesting om dat te gaan doen is al lang over.

Andr