Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 51

Gestart door tonycabus, 17 augustus 2006, 13:37:19 PM

erik de noorman

Gerolf,

Je mag ze zelfs besturen.[:)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman
Gerolf, Je mag ze zelfs besturen.[:)]
Ja man, nu weet ik dat weer. Daarnet had ik er echt niet aan gedacht, erg h?. [:I]
Nu, vanaf morgen ga ik op reis. Hopelijk wordt mijn hoofd wat frisser hierdoor... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Brunel

citaat:
Geplaatst door tufken

Ik heb die mail van Paul hier liggen en hij heeft aan mij ook gevraagd hem erop te zetten.

Langs de ene kant is het wel te verstaan, daar sommigen toch afhaken op dit artikel.  Ik had vandaag al 2 annulaties.

We laten best alles stilletjes dan gaat dat rap over, Paul was er wat van gepakt.



Ik vond de bespreking eigenlijk vrij positief. Op Duitse forums is het DB-model volledig afgebrand. Ik heb begrepen dat Rocky Rail een en ander wil laten aanpassen, maar aan de ongelukkige plaatsing van de motor (waarom niet in het bistro rijtuig), de matige trekkracht, problemen met krappe bogen of de verkeerde deurindeling van enkele rijtuigen valt weinig te doen.

rgp

Dag,

MSM 51 doorgekeken en wat valt op:

- Schrijffouten die in het meest onnozele damesblad niet voorkomen (hebben ze bij MSM geen spellingscorrector of kunnen ze hem niet bedienen)

- lijst met clubs: iedereen werd toch gevraagd om zijn coordinaten te controleren ?  Hoe komt het dan dat 0-Forum er niet bijstaat ?

- reeds 3x de data voor Exp-0-Forum doorgegeven, en nog steeds niet hernomen !

-wel een goede mop gelezen: een baanplan was bijgevoegd maar Nico had te weinig tijd (moet hij dat overtekenen misschien)  Het feit dat een baanplan ontbreekt werd al meerdere malen als negatief gemeld, maar blijkbaar deert het de "heren" van de redactie niet.

Maar ja, 't is zoals de eigenaar van het nummer dat ik doorbladerde zei: 't is MSM dat is de bijbel, gelukkig is vandaag ook het nieuwste nummer van de ARGE aangekomen.

Gelukkig zijn er de artikels en besprekingen van de modelbouwers.  Hoed af.

Roland

erik de noorman

Roland,

Indien men het baanplan wou publiceren moest men het inderdaad overtekenen. Wat ik doorgezonden heb was maar een losse schets.

Erik

ERVIN

i.v.m de ICE3 van Mehano,ik speel met het idee om een extra gemotoriseerd rijtuig bij te kopen,indien mogelijk,zodat ik geen problemen ondervind met trekkracht e.d.
Ik rij digitaal,zou dit in de praktijk mogelijk zijn om zowel voor als achter het stel een motorrijtuig te hangen??
Persoonlijk denk ik van wel,want ik rij bijna dagelijks met dubbeltracties op mijn baan.
Ik wil namelijk niet zoals met mijn Thalys over een sneltrein beschikken die maar amper in gang komt.

Jurgen

Ervin, als ik jou was zou ik gewoon wachten tot ik mijn treinstel heb. Dan kan je testen of je echt een 2de motorwagen nodig zult hebben.
Moest je eerst een 2de motorwagen kopen en dan pas tot de conlusie komen dat dit niet nodig was, dan zou dat weggesmeten geld zijn.
Maar dat is mijn idee. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ervin, als ik jou was zou ik gewoon wachten tot ik mijn treinstel heb. Dan kan je testen of je echt een 2de motorwagen nodig zult hebben.
Moest je eerst een 2de motorwagen kopen en dan pas tot de conlusie komen dat dit niet nodig was, dan zou dat weggesmeten geld zijn.
Maar dat is mijn idee. [;)]

Ik denk ook dat da het besten is. [;)]

ysbeer

Ben gisteren nr 52 gaan halen,valt met toch een beetje tegen wat er in staat,Die tillig wissel loopt wel erg breedbeeldig en ja als je geen tillig wissels heb.
Verder wel een beetje reclame achtig(of zie ik dat fout)
Die banen die er in staan,heel mooi maar beetje weinig info.
DE gras en dergelijke langst de baan is het enige waar echt goede tips instaan,vind ik.
Het artikel over rotsen dat lijkt sorry hoor nergens op de kleur de vorm de oppervlakte niet natuurgetrouw.
En er zijn zulke mooi vormen van woodland voor het maken van echte rotsen.

wim ysbeer

ERVIN

hoi Jurgen,en wanneer heb jij je treinstel,ik wist trouwens niet dat je die ook besteld had.
Ok? dan,ik zal wachten,al gaat dat pijn doen denk.[:I]
Toch bedankt.[;)]

Jurgen

Euh, Ervin, ik heb niet gezegd dat ik er ook 1 besteld had h?. Ik bedoelde gewoon moest ik in jou plaats geweest zijn. [;)] Ik heb 'm dus niet besteld. 2 redenen, plaatsgebrek en mijn ezeltje is dit jaar gestorven. [:D]

Vanaf het moment dat je je model in huis hebt, begin je met te testen. Als je ziet dat het treinstel niet goed rijd, kan je nog altijd een 2de motorwagen aankopen.
Rijd je model perfect, dan koop je geen extra motorwagen. Dat is geld uitgespaard voor iets anders te kopen. [;)]
Laat natuurlijk wel op het forum weten of je test positief of negatief was. Misschien is dit handig voor degenen die nog twijfelen over de eventuele aankoop.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

HAAA,zo bedoel je het.[:I]
Ja ja,ik laat zeker iets weten als ik hem heb.

dieseltje

Aan Erik ,

Tot m'n 30ste heb ik in Kapelle-op-den-Bos gewoond, langs de spoorwegberm "over het kanaal", niet te verwonderen dat ik het artikel al van voor naar achter heb doorgelezen (en bis).  Prachtige baan !  Komt er later nog een reportagen over het bouwen met karton, hoe je bv. de spoorwegbruggen hebt gebouwd ?  (Misschien een tip voor MSM, er bestaat nog wat anders dan plasticard ....)

Benny

erik de noorman

Benny,

Bedankt voor het compliment. Een reportage over bouwen met karton enz. zit er wel in. Daar is over gesproken met Nico maar nog niets concreet afgesproken. We zien wel.

Erik

loebaske

Alle technieken van bouwen zijn welkom, en voor de ??n al niet
meer intresant en voor de andere een heel belangrijk onderwerp.
En steeds krijgt elk artikel mijn aandacht, en kan idd. soms zeggen
" jawade, das niets nieuws onder de zon"
maar men mag nooit vergeten dat er onder ons ook nog jonge beestjes
rond lopen die er wel iets aan hebben, en dat heb ik persoonlijk
al onder vonden, soms moet ik ook steeds de zelfde uitleg geven
aan de nieuwkomers, en doe dit met veel plezier.
Eric