Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 51

Gestart door tonycabus, 17 augustus 2006, 13:37:19 PM

FREMO e.V. - afd België

Hallo [:)],

Er zijn nog andere personen die geen lid zijn van het 0-forum en die ook aan 0 manifestaties deelnemen.

Kijk eens hier na intregraal constructies;
Van Moustique -

of

Van Fremo (Herman)

of


Het enigste dat ik kan zeggen is, dat dit meer voldoening schept dan een model kopen in de winkel.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Havoc

Ik snap niet dat jullie nu zitten te vitten op de kap van Roland als hij zijn rug gedraaid heeft. Dat vind ik nu eens buitengewoon onbeschoft. Zeker van mensen die hier nog niet lang zijn en dan eens de les gaan spelen wat MSM al dan niet moet doen.

Dat als Roland hier een post zet als "rgp", dan is het duidelijk dat het Roland is die die zet. (na al dat gezever over namen zouden diegenen die het het hardst over zagen dat moeten weten) Niet de voorzitter of "whatever" van het 0-forum. Als je dat niet wil zien, dan is het gewoon slechte wil. Het enige dat hij hoogstens gedaan heeft dat zo interpreteerbaar is, is eens reclame gemaakt voor een bijeenkomst van het 0-forum is de daarvoor voorziene forum. Maar dat is dan ook duidelijk en daar dient dat deel van het forum voor.

Als MSM een forum opent en daarop vraagt naar de mening van de lezers, dan moeten ze ertegen kunnen dat het niet altijd positief gaat zijn. "if you can't stand the heat, stay out of the kitchen"
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

Wat ik niet goed begrijp ivm deze draad is dat er nooit een reaktie komt van andere mensen uit het spoor O forum of zelfs vanwege de MSC De Pijl ,om eens duidelijk te maken achter welke standpunten van Roland ze staan en achter welke niet.
Je maakt mij  niet wijs dat er buiten Roland geen anderen uit het bestuur van die verenigingen ,deze (en de vorige)discussies volgen.

Gerrit

erik de noorman

Neen Johan zo wordt het spel niet gespeeld. Roland volgt nog zeker en vast wat er nu wordt gezegd. Maar plots de onbevlekte ontvangenis gaan spelen dat gaat niet door. Trouwens ik zit met dezelfde vraag als Gerrit,  waarom er nooit een bevesteging komt van collega's van Roland.
Ik stop verder met deze dicussie en wens Roland zeker geen kwaad toe.
Ik vind het zelfs spijtig mocht hij dit forum verlaten het is gebleken dat hij een modelspoorder is in hart en nieren.

Erik

janjozef

Ik ken Roland wel persoonlijk, en kom er goed met overeen. En geloof me het is een mens die wel de elementaire beleefdheden kent en alleen dat hier in vraag stellen bewijst dat je er zelf problemen met hebt. Ik ga hier helemaal geen standpunt innemen over de overeenkomsten tussen MSM en Roland, alleen al omdat ik nooit aanwezig was op kontakten tussen beiden. Dat Roland wel eens serieus uit de hoek durft te komen is echter wel een feit maar er zijn er hier zo nog. Alleen nog dit dat dit weer eens tot een discussie aan het verworden is waar een hoop gezwam verkocht wordt.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

citaat:
Wat ik niet goed begrijp ivm deze draad is dat er nooit een reaktie komt van andere mensen uit het spoor O forum of zelfs vanwege de MSC De Pijl ,om eens duidelijk te maken achter welke standpunten van Roland ze staan en achter welke niet.


Omdat dat nergens voor nodig is! Ze kennen Roland, en ze begrijpen dat dit zijn standpunten zijn. Alleen hier zijn er kennelijk enkelen die dit voor de standpunten van die verenigingen nemen.

Gerrit, dat Roland dit nog volgt betwijfel ik. Zelf ben ik ook reeds uit enkele forums gestapt (meestal wegens gebrek aan interesse, een enkele keer uit frustratie) en daar ga ik niet meer terug. Het is enkel tijd die je beter kan besteden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Wat ik niet goed begrijp ivm deze draad is dat er nooit een reaktie komt van andere mensen uit het spoor O forum of zelfs vanwege de MSC De Pijl ,om eens duidelijk te maken achter welke standpunten van Roland ze staan en achter welke niet.


Omdat dat nergens voor nodig is! Ze kennen Roland, en ze begrijpen dat dit zijn standpunten zijn.
Alleen hier zijn er kennelijk enkelen die dit voor de standpunten van die verenigingen nemen.

Gerrit, dat Roland dit nog volgt betwijfel ik. Zelf ben ik ook reeds uit enkele forums gestapt (meestal wegens gebrek aan interesse, een enkele keer uit frustratie) en daar ga ik niet meer terug. Het is enkel tijd die je beter kan besteden.



Wel door niet te reageren keuren ze de uitlatingen van RGP ook automatisch goed (ik heb hetzelfde voor met Mathu, heb-je-hem??[;)])
en delen ze dan ook in de klappen.Ik begrijp de reaktie vanwege MSM dan ook zeer goed al ben ik natuurlijk niet van het hele verhaal op de hoogte.

Gerrit  



n/a

Het punt is dat er ook mensen zijn die RGP niet kennen en als nieuwkomer schrikken van zijn uitlatingen die niet bepaald van veel verfijning getuigen. Zoals ik daarnet als schreef kan je best kritisch zijn zonder onbeschoft te worden.
Het antwoord van Modelspoormagazine getuigde van het feit dat ze open staan voor kritiek, maar niet voor de bijna rancuneuze toon waarop dit herhaaldelijk gebeurt. Dat is iets dat niemand zou moeten/mogen tolereren.

Als nieuwkomer was het eerste wat me opviel aan de woorden van RGP dat dit niet zomaar opbouwende kritiek was, maar dat er een zekere verborgen agenda achter schuil ging. Ik ken de persoon in kwestie niet en heb er dus ook geen mening over, maar uit de keuze van de woorden kun je veel afleiden.

En inderdaad, waar blijven de reacties van de andere personen van het 0-forum? Of hebben ze schrik om te reageren omdat RGP in het 0-forum op dezelfde manier met mensen omgaat als op dit forum?

Andr? Van Moerkerke

martintje

citaat:
Geplaatst door Havoc

Zeker van mensen die hier nog niet lang zijn en dan eens de les gaan spelen wat MSM al dan niet moet doen.




Johan, of je gelijk hebt of niet laat ik even in het midden, omdat ik ook de mensen niet persoonlijk ken en niet bij gesprekken ben geweest, en heeft daardoor voor mij elke partij een punt.
Ik quote je zin omdat ik dat wel een rare opmerking vindt, even los van de discussie.
Als ik het goed begrijp mag je als nieuweling geen kritiek geven ??
als dat zo is, wat is dan de maatstaf in hoeverre je kritiek mag geven? de datum van aanmelden? aantal posts? hoeveel nummers van MSM je thuis hebt liggen?
En tenzij iemand een heel teer zieltje heeft vind ik de kritieken van Roland nogal meevallen, al ken ik ze niet allemaal uit mn hoofd, en ga ik zeker niet al zijn posts nalezen, maar het valt mij weer wel op dat mensen af en toe snel op hun zieltjes getrapt zijn ( nee niet in deze disccussie, moest het gewoon ff kwijt).
Om nou een heel forum te sluiten omdat sommige mensen anders discusi?ren gewend zijn dan andere zou helemaal zonde zijn natuurlijk.

gr
MArty
Mvg Marty

nico

Beste forummers,

Als redactie stellen we voor dat we het onderwerp hierbij afsluiten want op de keeper beschouwd, is heel de discussie over schaal 0 zelfs niet van belang in die zin dat een groot aantal onderwerpen in het blad al per definitie universeel zijn (schilderen en verweren bijvoorbeeld), bijna per definitie H0 zullen blijven (railtest van een nieuwe loc) en dat er wel degelijk aandacht wordt besteed aan andere schalen wanneer er een goed uitgangspunt is waar iedereen wat aan heeft (de 0-baan Cabusart bijvoorbeeld in het volgende nummer).

Verder kunnen er ook een paar conclusies getrokken worden over de toekomst van het forum.
Een kritische houding mag best, maar een constructief taalgebruik lijkt me daarvoor noodzaak. Ik denk dat veel van de reacties die in dit draadje gegeven zijn getuigen van een ergernis betreffende een nodeloos provocatief en kwetsende taalgebruik van bepaalde personen dat nergens voor nodig was en is.

Iedereen mag zijn mening geven. Of hij nu dik of dun is, jong of oud, een nieuweling of een ?ancien? op dit forum. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Een forum staat per definitie open voor iedereen.

Tot slot nog even iets over de website naar aanleiding van het filmpje dat onder het knopje ?volgend nummer? te zien is. Het is inderdaad de bedoeling om de website in de nabije toekomst onder handen te nemen. Op het ogenblik loopt er een proefproject bij twee zusterbladen van de uitgeverij. De ervaring die daar wordt opgedaan zal in een later stadium ge?mplementeerd worden op de website van Modelspoormagazine en Train Miniature Magazine. Nog even geduld dus, er wordt aan gewerkt.

Nico

ysbeer

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Voor Wim (Ysbeer) hier komt de uitleg.

Ik heb op dit forum steeds in eigen naam gesproken en mijn  standpunten zijn dat ook mijn persoonlijke.  Ik heb dus nooit het standpunt van zowel de MSCM DE PIJL als dat van 0-Forum vertolkt, ook al ben ik daar in beide bestuurslid.
0-Forum was uitgenodigd om deel te nemen aan de modelspoorexpo in de Nekkerhal, doch MIJN standpunten bevielen duidelijk niet en daarom heeft Nico Monnoye besloten om 0-Forum niet meer - onder dezelfde afgesproken voorwaarden - een stand te geven op de expo, dit onder het mom dat men mijn standpunten steeds zal associ?ren als zijnde deze van ofwel De Pijl (als het over HO gaat) als deze van 0-Forum (als het over 0 gaat).
Concreet komt het er op neer dat als je je engageert in een vereniging je automatisch je eigen mening verliest en je altijd deze - althans voor een deel - deze van je vereniging vertolkt.  Je engageren betekent dus je kritische zin afgeven wil je geen mogelijke schade berokkenen aan je vereniging, uitgezonderd als het gaat om bewierokingen.
In deze omstandigheden was de keuze snel gemaakt en kies ik resoluut voor De Pijl en 0-Forum.
Moesten er sommigen onder jullie zijn die menen dat ik een antwoord zou kunnen geven, aarzel niet om mij te contacteren; lid zijn van dit forum zal niet als negatief ervaren worden.[;)]

Roland



Dank je wel,ik kan het wel begrijpen.
Het blijft natuurlijk jammer dat je niet een eigen standpunt kan zeggen zonder meteen te worden gepakt.
Zo een systeem heeft het oostwaarts van ons ook maar 40 jaar uitgehouden,dus er is nog hoop.

Veel succes verder

wim (ysbeer)

Bert Ossevoort

Wel wel ,na terugkomst van een weekje gezellig in de ardenne ,is het hier op het forum niet stil geweest .
Wil toch ook even een mening geven naar aanleiding van de reaktie van vele ,
Dat een vereniging gratis plek zou krijgen vindt ik al een bevoorrechte situatie die je niet zomaar verspeelt maar als je in het bestuur zit moet je toch wel beter kunnen na denken?
Tevens vindt ik het geheel terecht dat er nu 1 lijn wordt getrokken iedereen betalen hoe vreemd ik het zelf ook vindt.
Had ook de gedachte om deel te nemen aan de expo en daar mijn hobby te delen ,grote schaal naar belgisch voorbeeld ,echter toen ik het inschrijf formulier kreeg ... Ben ik daar toch anders over gaan denken.
Als ik een paar meter tafel en stoelen en stroom wilde was ik meer dan 100 euro kwijt ,heb ik het nog niet over reiskosten die ik ga maken en evt een overnachting.Keuze snel gemaakt ,sorry deze keer niet.
Heb vele jaren modeltrucks gebouwd is toch een heel andere wereld ,niet de concurentie sfeer,jammer.
Verder hoop ik ook dat er meer mensen hun kunnen gaan delen met elkaar ,daar doen we het toch voor? !
Of begrijp ik iets niet ,ontspanning ,daar was de hobby toch ook voor bedoeld, Bert.

erik de noorman

Ik weet het eigen lof stinkt maar zulke ractie doet enorm veel plezier.



Hoi Erik,

Even een snel bericht met lof over Kapelle op den Bos.
Mijn schoonvader heeft deze week zitten bladeren in MSM 51 waar je baan in beschreven staat en hij was zeer enthousiast en vol lof over het resultaat. Hij is zelf geboren en getogen in Kapelle op den Bos en herkende elk stukje van de baan uit zijn jeugd, inclusief de spoorberm waar ze tijdens de oorlog kooltjes gingen rapen. De afslag naar de Eternit fabriek had hij al herkend nog voor hij de tekst bij de foto las (hij woonde daar vlakbij).


Een beter compliment dan dat de baan helemaal Kappele op den Bos is uit zijn jeugdjaren is er niet te vinden, al ben ik zeker dat er nog inwoners van Kapelle op den Bos dat al gezegd zullen hebben.
Groeten,

Steven



Erik.  [:D]





Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman
Ik weet het ... maar zulke reactie doet enorm veel plezier
Het is je gegund, Erik [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

tjonge ,tjonge......wat een geluk dat we in een democratisch landje leven.
Als ik lees wat er hier allemaal geschreven wordt !

gezondheid [;)]ofte schol [:p]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15