Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 51

Gestart door tonycabus, 17 augustus 2006, 13:37:19 PM

Havoc

Rgp,

Daar heb ik alle begrip voor. Spijtig dat dit zo moet eindigen.

Maar wat je daar zegt van van je eigenheid en vrijheid te verliezen als je je voor een vereeniging inzet is ook daadwerkelijk zo. Niet enkel naar buiten de vereeniging toe, maar ook erbinnen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

martintje

Nou roland, het zal wel zijn dat ik niet bijster snugger ben,maar ik snap ff niet precies wat  de reden is waarom en wat.
Kom je op rail ff een bakkie doen bij ons in de stand?? dan kan je het me misschien nog een keer langzaam uitleggen [:D].
Bij ons mag je namelijk wel alles zeggen wat je wil. graag zelfs.

tja lange dag geweest met veel zeurende klanten, ben niet zo scherp meer.
Mvg Marty

nico

Wel eerlijk blijven h? Roland en mijn standpunt juist weergeven.
Dat is namelijk het volgende:

Wanneer het 0-forum als enige een gratis stand gekregen heeft op de Modelspoorexpo, lijken de uitspraken over Modelspoormagazine op dit forum door RGP als voorman van het 0-forum, me niet meteen een blijk van dank.

Dan ik in dat geval niet meer bereid ben om een gunst te verlenen in de vorm van een gratis stand en dat er nu zoals door iedereen betaald moet worden voor een standplaats, lijkt me dan ook een niet geheel onverwachte en onlogische reactie.

Een onheuse behandeling lijkt me dat overigens niet, wel een gelijke behandeling voor iedereen.

Voor de rest was en ben ik steeds van mening dat iedereen er zijn eigen mening over Modelspoormagazine op na mag houden ? ook op ons eigen forum ; een punt dat alleen maar bevestigd wordt door het feit dat ik geen enkele keer ben tussengekomen in je tirades.
Maar dat je nu steen en been klaagt over het feit dat ik niet meer bereid ben om gratis gunsten te verlenen? tja, Roland, wanneer je wild om je heen schopt kan je je al eens een kei raken en je benen pijn doen.

Om kort te gaan: het 0-forum is dus nog steeds welkom op de Modelspoorexpo, ze moeten nu alleen betalen voor hun stand zoals iedereen.

Nico Monnoye

locomotion

Een spijtige zaak voor het O-forum. Zij zijn uiteindelijk de dupe van deze historie.
Als rgp in eigen naam spreekt, wie spreekt dan in naam van het O-forum, en wat is hun standpunt in heel deze affaire. Ik veronderstel dat ze niet gelukkig zullen zijn met de "persoonlijke" uitingen van ??n van hun voornaamste (!!!) leden. Natuurlijk spreek rgp hier in eigen naam, tenzij hij anders vermeld. Maar dat wil niet zeggen dat je alles zomaar kunt en mag zeggen wat je wilt. Soms moet je rekening houden met de mening van anderen (ook al is dit het O-Forum). Er bestaat ook nog zoeiets als respect voor de organsiatie waar je lid van bent. Nietwaar?

Voorbeeldje
Moest ik in mijn priv? en in persoonlijke naam mij negatief uitlaten over de andere organisaties waarmee wij samenwerken en zeggen hoe slecht zij wel zijn (bvb in een krantenintervieuw), dan zal ik zeker op het matje geroepen worden door mijn baas. Ik denk dat mijn baas mij niet meer zal aanduiden om hem te vertegenwoordigen op een meeting met derden. Moest hij dit niet doen, dan geeft hij blijk van het feit dat hij achter mijn negatieve stanpunten staat en dat ik die ook verder mag verkondigen. Tevens zullen die andere organsiaties waarmee wij samenwerken waarschijnlijk ook geen vertrouwen meer in ons hebben. Zij zullen niet geneigd zijn mij nog uit te nodigen of uitdrukkelijk vragen iemand anders te sturen. Ik denk dat iedereen wel een gelijkaardig voorbeeldje kan fantaseren mbt het werk of mbt de club waar hij lid is.

Ik kan bijgevolg wel begrip opbrengen voor het standpunt van het tijdschrift (Nico).
Ik vind het anderzijds wel jammer dat het O-forum nu moet betalen. Zij worden dus gestraft voor de uitlatingen van ??n van hun leden, en wij als bezoekers van het evenement worden dus ook gestraft als het O-forum er niet staat. Het O-forum promoot toch de hobby zonder winst te willen maken. Of zit daar nu ook een klein bedrijfje achter dat producten verkoopt. In het laatste geval moeten ze dan ook maar betalen.


Anderzijds vind ik de hetse die rgp gevoerd blijk geeft van veel domheid (vergeef mij het woord, ik vind er voorlopig geen ander). Als ik een Frans tijdschrift opensla, of een Duits boekske, of een Engels blad, dan staan daar inderdaad frequenter artikels in over schaal O in vergelijking met Modelspoormagazine. Maar dat weet je alleen als je dat woordje "schaal nul" ergens ziet staan in de tekst. Want al de rest gaat evengoed op voor schaal N, HO, I .... Er zijn modelbouwers die zo fijn kunnen werken in HO dat je absoluut het verschil niet meer ziet met schaal O. Waarom dan altijd maar zeuren dat het gras op een ander groener ziet. Wat doe je hier nog. Bol het af en ga gewoon naar de forums van deze tijdschriften. Ze zullen je met open armen ontvangen.
Locomotion

Gerolf

Wat een discussie hier over "nummer 51" ... [:0]
Marx, het 0-forum, analoog/digitaal, 2R/3R, ... niet te geloven!

Over het laatste onderwerp, het 0-forum: ik kan alleen maar zeggen dat ik het jammer vind dat ze niet op de expo zullen zijn. Ik had geen idee dat ze de enige waren met een gratis standplaats, en dan zie ik ook geen reden om voor hen een uitzondering te maken.
Moeten clubs dan betalen om hun baan tentoon te stellen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

martintje

citaat:

Moeten clubs dan betalen om hun baan tentoon te stellen?



Dat zit ik me nu dus ook al de hele tijd af te vragen, oftewel....goeie vraag Gerolf [:)]
Mvg Marty

Anarchy

Anders verdient da zaal er niks aan

martintje

Die verdienen aan de entree, sponsors en de handel die hun ruimte per vierkante meter huren, met of zonder stand.
Ik heb nog nooit gehoord dat clubs moeten betalen, die krijgen meestal onkosten vergoeding en eventuele overnachting en voer.
Ook al wordt dit de laatste jaren ook steeds minder, maar als clubs ook moeten gaan betalen, is het gauw gedaan met de tentoonstellingen, lijkt mij.
Mvg Marty

erik de noorman

Ik veronderstel als je word gevraagd om op de expo te exposeren je dan een vergoeding krijgt voor de gemaakte onkosten en de goodwill(lijkt me logisch). Vraag jezelf om met een of andere promotiestand (commercieel of niet) te mogen deelnemen lijkt het me logisch dat je moet betalen.
Nu kan ik er nog best inkomen dat men bij msm een uitzondering heeft willen maken voor het 0 forum en de stand gratis te geven. Daar de stand van het 0 forum tot doel heeft meer bekendheid te geven aan het bouwen in schaal 0. Tenslotte hoe beter bekend bij de grote massa hoe interessanter voor een magazine als msm.
Maar als je je sponser steeds bekritiseerd (en het liefst nog begeleid door de fanfare) lijkt het me niet onlogisch dat deze afhaakt. Maar je nog steeds de kans geeft om deel te nemen aan de expo wel onder andere voorwaarden.
Roland speelt nu wel de grote onschuld en zegt om in eigen naam te spreken en niet in functie van het 0 forum en als penningmeester van de pijl. Wel hij haalt de twee dingen steeds doorheen en het is mij niet duidelijk wanneer hij in eigen naam spreekt of voor andere. Mijn conclusie, wel Roland je hebt de mensen van msm in zo'n hoek gedwongen dat ze niet anders kunnen reageren.
Wat voor de een recht voor de raap is is voor de andere een onbehouwen manier van reageren door een gebrek aan communicatievaardigheid.

Verder helemaal eens met locomotion en ik zou het zeer spijtig vinden mocht het 0 forum afwezig zijn.

Erik

martintje

Nu snapt ik hem helemaal, en ik had het zelf niet beter uit kunnen leggen als Eric.
Nu is het wat makkelijker oordelen als je 2 kanten van het verhaal kent, al hou ik mijn oordeel deze keer lekker voor mezelf.
Wijzelf staan op Rail met een grote info stand met wat wij allemaal doen als internetvereniging, en ik zou het niet kies vinden om mensen af te branden die het voor ons mogelijk maken om daar ons kunstje te laten zien, zelfs al zou ik er alle reden toe hebben.
Maar niet alleen roland is welkom voor een bakkie hoor, dat is iedereen natuurlijk [:D]

tss lijkt wel of ik van de gelegenheid gebruik maak om voor onze eigen parochie reclame te maken.....[:I]
Mvg Marty

janjozef

Wat ik erg vind in heel de zaak dat de woorden van Roland hier bestempeld wordt als het woord van het 0-forum. Uiteindelijk zal het bestuur van het 0-forum en De pijl uit meer mensen bestaan als Roland en is Roland meer als het 0-forum of de pijl. Als bestuurslid van een vereniging moet je soms meningen verdedigen die niet de jouwe zijn, maar dat je nooit meer als individu kunt spreken lijkt mij iets overdreven.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

--------------------------------------------------------------------------------

Dag,

MSM 51 doorgekeken en wat valt op:

- Schrijffouten die in het meest onnozele damesblad niet voorkomen (hebben ze bij MSM geen spellingscorrector of kunnen ze hem niet bedienen)

- lijst met clubs: iedereen werd toch gevraagd om zijn coordinaten te controleren ? Hoe komt het dan dat 0-Forum er niet bijstaat ?

- reeds 3x de data voor Exp-0-Forum doorgegeven, en nog steeds niet hernomen !

-wel een goede mop gelezen: een baanplan was bijgevoegd maar Nico had te weinig tijd (moet hij dat overtekenen misschien) Het feit dat een baanplan ontbreekt werd al meerdere malen als negatief gemeld, maar blijkbaar deert het de "heren" van de redactie niet.

Maar ja, 't is zoals de eigenaar van het nummer dat ik doorbladerde zei: 't is MSM dat is de bijbel, gelukkig is vandaag ook het nieuwste nummer van de ARGE aangekomen.

Gelukkig zijn er de artikels en besprekingen van de modelbouwers. Hoed af.

Roland



Jan,  

Hier boven zo'n voorbeeld van een interventie van Roland. Spreekt hij nu uit eigen naam of in naam van het 0-forum.
Het lijkt me nogal logisch dat ieder persoon zijn eigen mening mag hebben en zelfs verkondigen. Maar dan moet je het wel correct doen zodat het duidelijk is voor ieder ander. En dit is bij Roland voor mij nu niet altijd duidelijk.
Ik ken Roland niet persoonlijk en kan dus ook geen probleem hebben met de persoon zelf. Maar de wijze waarop hij soms reageert daar heb ik het soms wel moeilijk mee. Ieder zijn ding natuurlijk.[;)]

Erik

Brunel

Hmm, het is toch echt Roland aan het woord (op zijn geheel persoonlijke wijze) en niet de andere 30 leden van het 0-forum. Ik had me nog kunnen voorstellen dat msm nog eens achter de oren krabte over een volgende keer. Maar terugkomen op gemaakte afspraken met een hele club is een tikkie kinderachtig.

n/a

Dat ben ik volledig met je eens Erik.
Een paar pagina's geleden was ik nog in discussie met Roland over artikels in schaal 0 en ik ging er echt van uit dat ik met iemand van het 0-forum te doen had. De context gaf daar ook alle aanleiding toe want hij schreef dat hij artikels schrijft voor het het 0-forum.

Ook over de wijze waarop hij reageert ben ik het ook met je eens. Die is immers nodeloos grof en provocatief. Je doet dat sowieso al niet op een forum en anders trouwens ook niet, en zeker niet wanneer dan nog blijkt dat je van gunsten geniet.
Dat je ze dan kwijtspeelt door dat gedrag lijkt me niet meer dan logisch. Ik vind de reactie van Modelspoormagazine zelfs nog zeer gematigd. Zoals ik al eerder aanhaalde, zou ik dit forum allang gesloten hebben mocht ik zo grof behandeld worden op mijn eigen forum. En om reacties voor te blijven: grof zijn is niet hetzelfde als kritisch zijn. Je kan ook kritisch zijn zonder grof te zijn.

Een artikel over elementaire beleefdheid zou daarom misschien niet misstaan in het volgende nummer van het 0-forum.

Andre Van Moerkerke

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door andre

Dat ben ik volledig met je eens Erik.
Een paar pagina's geleden was ik nog in discussie met Roland over artikels in schaal 0 en ik ging er echt van uit dat ik met iemand van het 0-forum te doen had. De context gaf daar ook alle aanleiding toe want hij schreef dat hij artikels schrijft voor het het 0-forum.

Ook over de wijze waarop hij reageert ben ik het ook met je eens. Die is immers nodeloos grof en provocatief. Je doet dat sowieso al niet op een forum en anders trouwens ook niet, en zeker niet wanneer dan nog blijkt dat je van gunsten geniet.
Dat je ze dan kwijtspeelt door dat gedrag lijkt me niet meer dan logisch. Ik vind de reactie van Modelspoormagazine zelfs nog zeer gematigd. Zoals ik al eerder aanhaalde, zou ik dit forum allang gesloten hebben mocht ik zo grof behandeld worden op mijn eigen forum. En om reacties voor te blijven: grof zijn is niet hetzelfde als kritisch zijn. Je kan ook kritisch zijn zonder grof te zijn.

Een artikel over elementaire beleefdheid zou daarom misschien niet misstaan in het volgende nummer van het 0-forum.Andre Van Moerkerke




Voor deze zin krijgt Andre van mij een staande ovatie!!!!!!!!
Dat artikel zou overigens hier ook wel eens mogen geplaatst worden.[:D][:D]


Gerrit Van Roy