Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

Gerolf

Ik heb mij ooit miskocht aan een fles resin voor laserprinters. Die heeft een pak meer energie nodig dan LED/LCD-resin.
Het stond niet echt duidelijk op de webstek-info ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Een leuk zelfbouw project gevonden.
Maak zelf je SLA printer.

https://www.thingiverse.com/thing:2490216


PietB

Een ander zelfbouw project deze week afgerond.

Dit is een all metal A8 clone met een grafisch display en een BigTreeTech SKRv1.3 logicboard met 5 super stille TMC2209 UART drivers.
Op dit board is Marlin 2.0.x firmware geinstalleerd.
De oude Anet A8 gaat de revisie in, want hij begint steeds meer lawaai te maken.
Ook die gaat Marlin firmware krijgen en een display control eenheid van de Anet A6, dan ben is van die onbetrouwbare druktoetsjes verlost.
Tevens wordt er 'Manual Mesh Bed leveling' in geconfigureerd.


De wat vreemde bed temperatuur komt omdat er geen bed aangesloten was op het moment dat de foto genomen werd.
Klus genoeg dus.

grt Piet.

PietB

Na bijna één jaar met veel plezier met deze printer te hebben gewerkt

Kwam 2 weken geleden mijn schoonzoon kijken hoe de printer geworden was.
Hij was best onder de indruk en vroeg me: "wil jij er ook één voor mij bouwen?"
Mijn reactie was: 'Neem hem maar mee' totaal verbluft stond hij me aan te kijken, hahaha.
Dus de kofferruimte van zijn auto ging open en daar ging het 'beest' zoals hij het noemde.
Nou daar zat ik zonder printer, nou dat was snel opgelost.
Vakantiegeld was binnen en we hadden besloten dit jaar niet met vakantie te gaan.
Het moest een precisie printer worden  die met een laagdikte van 0.08mm overweg kan.
Want N-spoor vergt nu eenmaal erg kleine details.
Dus de keuze was snel gemaakt.

Het is deze geworden, wil je de technische gegevens zien klik dan op de foto.

grt Piet.

Metpetergaathetbeter

amai gij moet diene jongen nogal graag zien !  ;D ;)

raf

hier staan er op het ogenblik 3
een anet a8 en de tweede is een anet a8+
de derde een anycubic photonS
alle drie voor andere toepassingen
de antjes dienen voor houders en dergelijke voor onder de baan of delen van boten en duikboten
de photon is om heel kleine gedetaileerde zaken te printen

de a8+ heb ik gekregen omdat hij na 2 jaar niet meer goed printe en ze kregen hem niet beter
dus mee gekregen en wat bleek ?? dat de riem wel gespannen was maar de houder waar de riem aan vast zat die was los gekomen op de printkop
nu nadat die vast staat print hij perfect
hun hebben nu een met een bet van 50X50
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Heb je hem al kunnen testen, Piet?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 juni 2021, 18:08:16 PM
amai gij moet diene jongen nogal graag zien !  ;D ;)
Ja hij zorgt goed voor mijn dochter Peter.

Citaat van: doomslu op 05 juni 2021, 19:38:15 PM
Heb je hem al kunnen testen, Piet?
Ja heel veel getest Luc, ben vooral onderdelen aan het printen voor de in aanbouw zijnde CNC machine.
https://www.thingiverse.com/thing:3833005



Het houd je van de straat. ;)

grt Piet.

PietB

Citaat van: raf op 05 juni 2021, 18:13:57 PM
een anet a8 en de tweede is een anet a8+
de derde een anycubic photonS
Raf ik ben een beetje uitgekeken op de Anet printers, vanwege de firmware.
Die is hopeloos verouderd, maar gelukkig voor A8 bezitters, je kunt upgraden naar Marlin.
Die A8+ is inderdaad een mooi machien vanwege het bouwvolume, maar ook hier is de firmware gedateerd.
Een neef van mij heeft een Anet ET5pro en ook daar hebben ze van Anet de zaak weer helemaal dicht gesleuteld.
En die resin printer, sja ik ben er geen fan van.
Vanwege de dampen en de giftige spullen die er bij gebruikt worden.
Mijn luchtwegen verdragen die niet, maar dat is een persoonlijke zaak.

grt Piet.

raf

Piet ik lees veel op andere forums en mijn ervaring met de anetjes is gebruiken zoals ze gemaakt zijn.
al de upgrades die maar 1% verbetering brengen zijn de moeite niet om te doen .
ook omdat die dingen daar niet voor gemaakt zijn .ga je de riemen extra spannen dan gaat er iets anders verbuigen en moet je dit weer gaan verstevigen .en zo blijf je bezig

aan de 6 vind ik die draai knop echt shit want ik heb liever die knopjes maar ok dat is een persoonlijk gevoel zeg maar.
bij de 8plus zit die draai knop er weer op
de kleine A8 heeft maanden aan een stuk geprint.en kilometers pla er door gedraaid .
wat kapot gegaan is zijn 2 verwarmings elementen en 1 moederbord .
ik ben zeer tevreden van dat ding wat nog minstens 1 keer in de week aan het werken is.
ik print er nu de houders voor de servo's voor die onder de baan de wissels aan drijven
meer dan goed genoeg hoor


wat de resin aan gaat ? giftige dampen ok het is een soort van epoxy hars en er komt damp vrij.
mijn printer staat op zolder en ik heb een houder geprint zodat ik een darm kon aansluiten zoals een dampkap maar dan kleiner en deze zit onder de pannen naar buiten (door een verluchtings pan)
dan de alcohol ik gebruik methanol en geen isoproanol in de w&c deze staat ook mee op de afzuiging .
dus het enige contact wat ik heb is als ik met handschoenen het deel na het wassen van de plaat haal
na het wassen heb je geen handschoenen meer nodig want er is geen niet verharde resin meer .

ik neem al die bla bla met een koreltje zout want amerikanen en giftig... daar is er zelfs bij een stukje hand zeep een handleiding met waar schuwingen bij

mijn idee wil je beginnen met 3d dan is een anetje geen slechte keuze maar zeker prijs vergelijken .toen ik de a8 kocht was het de goedkoopste in zijn soort
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.