3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

PietB

Citaat van: INFO op 11 oktober 2018, 12:48:28 PM
Het enigste gemis in de firmware van de ENDER 3 is dat het niet mogelijk is veranderingen voor instellingen op te slaan in de Eprom. (M500), die veranderingen moet je in het start script zetten.
Zo heeft iedere 'budget' printer iets wat te wensen over laat, Wim.

INFO

Piet, dat zelfde probleem heeft de standaard ANET A8 ook, die heeft die mogelijkheid ook niet. Die mogelijkheid heb je alleen als je Marlin installeert en die optie voor het opslaan in eprom activeert.
Je reactie geeft aan dat je daarmee niet op de hoogte bent. Waardoor je reactie eigenlijk nergens over gaat.  :o :o

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Maar goed tijdens de vele testen liep ik tegen een ander probleem aan met Cura, maar aangezien de reacties op mijn berichten meestal teleurstellend zijn.
Zoek ik mijn oplossing wel bij de makers van Cura, die geven mij denk ik wel een juist antwoord. Zonder berichten uit de fabeltjeskrant.

Groetjes

Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

#1263
Citaat van: INFO op 11 oktober 2018, 22:25:56 PM
Piet, dat zelfde probleem heeft de standaard ANET A8 ook, die heeft die mogelijkheid ook niet. Die mogelijkheid heb je alleen als je Marlin installeert en die optie voor het opslaan in eprom activeert.
Je reactie geeft aan dat je daarmee niet op de hoogte bent. Waardoor je reactie eigenlijk nergens over gaat.  :o :o
Ach Wim toch, slecht gedineerd vandaag.
Je reaktie is die weer van een hork, ik heb nergens gezegd dat een A8 die mogelijkheid wel heeft.
Dus over onzinnige reakties gesproken

Ik heb geprobeerd alle communicate netjes te houden, in jouw richting.
Maar jij moet en zal andere schofferen.

Citaat van: INFO op 11 oktober 2018, 23:25:40 PM
maar aangezien de reacties op mijn berichten meestal teleurstellend zijn.
die geven mij denk ik wel een juist antwoord.
Zonder berichten uit de fabeltjeskrant.
Wat ik niet begrijp is waar dat voor nodig is, maar kennelijk heb jij daar een goede reden voor.
Wat laat jij je in je kaart kijken man, als je dit zo'n slecht forum vindt waarom ga je dan niet weg?
Oh maar ik begrijp het als op de andere fora nemen ze je niet meer serieus.
Dus probeer je hier de boel te vergallen.
Nou Wim, dit is mijn laatste reaktie in jouw richting.
En ik zou het op prijs stellen als jij ook niet meer antwoord op mijn schrijven.



Metpetergaathetbeter

tja het leven is al zo kort, de hobby is leuk als iedereen het een beetje leuk houdt.  ::)

Vaak valt er te lezen dat mensen dingen lezen die er niet staan of denken dat er ze er zouden moeten gestaan hebben.  ???

Vandaar ook die bijna niet te vermijden aanvaringen of botsingen.Wat zou de wereld (en dit forum) toch mooi zijn als we een beetje leuker en aangenamer met elkaar zouden omgaan en het ook leuker zou zijn en blijven voor IEDEREEN!  >:(

raf

zelfs een niet budget printer heeft wel iets wat niet of slecht werkt

heb er hier twee mogen proberen en alle twee evengrote bagger
anetje snort weer naar tevredenheid en problemen ach das juist plezant dan hebben we hier op het forum iets om over te zagen
en dan kunnen andere daar weer hun gal over spuien en zo is iedereen weer gelukkig achter zijn eigen scherm

rije rudy rije er is weer een latje klinknagels klaar zie dus we kunnen weer plakken
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

ik ga een van de dagen wat lagers moeten vervangen want het begint aan alle kanten te rammelen
er zitten nog steeds de originele in maar ik heb die andere reeds liggen dus ombouw gaat snel gedaan zijn
als ik er tijd voor vind

nu deze week boot nummer 3 vertrekt heb ik een kleine opening en ik denk dat ik dan die lagers ga vervangen
hopelijk geen 12 uur rijden zoals verleden keer want dan zit het er niet meer in om ze die dag nog te doen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

vandaag weer shit en dat was niet de fout van anetje
maar er kwam wel bagger uit de printer
ik had een schoorsteen getekend en die kon niet anders dan in twee delen gemaakt worden wegens de afmetingen

deel A printe perfect alleen ???? er waren delen die ontbraken en da was raar want in de tekening staan ze wel en in cura waren ze ook zicht baar

bleek nadien dat de wanden te dun getekend waren en deze dus gewoonweg niet geprint werden
infill was 100% trouwens
met deel B hetzelfde alleen daar stonden de pillars wel maar ontbrak de volledige rest van de schoorsteen buiten de onderste rand waar de pillars op staan

ik vind het gek dat cura daar geen optie voor heeft om dit aan te geven van "hela dat gaat hier niet goed gaan "

of doe ik iets verkeerd met een instelling of zo

nu aangepast en nu print hij het dus wel
voor deel A heb ik dan de pillars appart geprint en deze er op gelijmd wat meer dan voldoende was want ze hebben voor de rest alleen een decoratieve reden van bestaan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

MoVi

gingen de ringen wel goed de vorige keer?

Ronald Visser
Ronald Visser

raf

hoi ronald 
nog niet toe gekomen
dat is het probleem met planning
als er iets niet gaat dan schuift dat gewoonweg achter aan de rij en komt het ooit wel eens terug aan bod
veel tijd is er niet om de blijven experimenteren tot het wel lukt

een tweede anetje bij kopen zou het kunnen oplossen hahaha maar dan heb ik teveel vrouwen in huis en das helemaal niet goed

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

MoVi

Anetje 1 t/m 7 moet ge geen filament te eten geven zeker.
En Anetje 8 staat te printen.

Ronald Visser
;)
Ronald Visser

raf

ne de eerste al helemaal niet
alhoewel ze kwam in de week af van
he da ding doet raar en hij print in het lucht ledige ??????
ok ze is blond en daarom het "luchtledige" met een korreltje zout genomen
maar ik was reeds blij dat ze gezien had dat er iets verkeerd ging
nu moet ik haar nog aan het opstarten van anetje kunnen krijgen dan word het helemaal plezant

moet ik het toch weer voor hebben zekers
filament breuk op de rol
het filament was gewoonweg gebroken en zat zo op de rol
het was een nieuwe dus het moet er opgezeten hebben

murphy was here zullen we het maar bij houden

anetje staat weer te snorren en hopelijk krijgen we geen rare dingen meer voor
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

MoVi

Ronald Visser

raf

60% van de 26 uren durende print rije rudy rije
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Groetjes, Peter