Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

gardevil

Na het afregelen, een eertse test met de Tevo tarantula:
Eerste print by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

PietB

Citaat van: gardevil op 04 oktober 2018, 19:34:29 PM
Na het afregelen, een eertse test met de Tevo tarantula:
Welke Slicer gebruik je Frank?
En wat zijn je software instellingen?

gardevil

Piet,

gebruik cura 3.5.0 voorlopig op automatisch. Geen aanpassingen aan de instellingen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

PietB

OK ken het programma niet, maar kijk eens naar je toplayer instellingen als je een gladdere bovenlaag wilt hebben.

https://www.reddit.com/r/3Dprinting/comments/7zo036/cura_ironing_feature_left_is_200%C2%B5m_with_ironing/

grt Piet.

INFO

Zo een uurtje schroeven, een kwartiertje knopen laten. Staat hij zijn eerste doggie testprint te maken.
Hij is na een uur printen al op 6,3 mm dus dat schiet echt lekker op. :o Hopelijk zit er voldoende PLA bij.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Na 2 uur printen verplicht moeten stoppen, want zonder PLA beweegt hij wel maar dat is dan ook alles.
Bij lange na niet genoeg PLA om de eerste testprint file te kunnen maken. Maar wat hij geprint heeft dat ziet er meer dan uitstekend uit bij een laagdikte van 0,2 en een snelheid van 60 mm/s.





Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

MoVi

Ik heb van RAF het bestand gekregen en nagelopen. Ook opnieuw getekend.
Volgens mij gaat het niet goed bij het slicen.

Tussen de verschillende programma's waarmee ik getest heb te slicen is er een wereld aan verschil hoe de route van de kop wordt gesimuleerd.
Wie heeft daar ervaring mee?

Ik heb zelf nog niet geprint omdat ik aan het voorbereiden ben voor de beurs in Gorinchem morgen.

Ronald Visser
Ronald Visser

PietB

Citaat van: INFO op 05 oktober 2018, 19:49:40 PM
Na 2 uur printen verplicht moeten stoppen, want zonder PLA beweegt hij wel maar dat is dan ook alles.
Geeft jouw slicer niet aan hoeveel meters er nodig zijn.........?
Citaat van: INFO op 05 oktober 2018, 19:49:40 PM
Maar wat hij geprint heeft dat ziet er meer dan uitstekend uit bij een laagdikte van 0,2 en een snelheid van 60 mm/s.
Het glimt heel mooi Wim.

INFO

Natuurlijk geeft hij dat aan, maar ik ga het stukje filament niet opmeten, ik ga er van uit dat het voldoende is voor de enigste testfile op de kaart. En als je geen slicer gebruikt en rechtstreeks van de kaart print heb je die informatie niet.
Dus helaas pindakaas.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Citaat van: MoVi op 05 oktober 2018, 22:06:41 PM
Ik heb van RAF het bestand gekregen en nagelopen. Ook opnieuw getekend.
Volgens mij gaat het niet goed bij het slicen.

Tussen de verschillende programma's waarmee ik getest heb te slicen is er een wereld aan verschil hoe de route van de kop wordt gesimuleerd.
Wie heeft daar ervaring mee?

Ik heb zelf nog niet geprint omdat ik aan het voorbereiden ben voor de beurs in Gorinchem morgen.

Ronald Visser

Tja heeft alles te maken met wand dikte , laagdikte en meer van de die ongein, en iedere slicer doet het anders. Ze vinden allemaal hun eigen wiel uit.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Citaat van: INFO op 05 oktober 2018, 23:29:08 PM
Natuurlijk geeft hij dat aan, maar ik ga het stukje filament niet opmeten, ik ga er van uit dat het voldoende is voor de enigste testfile op de kaart. En als je geen slicer gebruikt en rechtstreeks van de kaart print heb je die informatie niet.
Dus helaas pindakaas.

Meten is weten, open de gcode in je slicer en je ziet direct hoeveel meter filament je nodig hebt  ;)  ;D ;D ;D
Groetjes, Peter


INFO

Ja, Peter maar ik ben zo lui en naïef om te denken dat er voldoende bijgeleverd wordt voor die testprint. Dus gewoon helaas pech. Er weer met beide benen ingestapt.
Je weet het natuurlijk achteraf kijk je een koe in zijn ......

Groetjes


Alleen de waarheid ligt in het midden.

MoVi

Dat is met paard en wagen ook.
Alleen als je het paard achter de wagen spant, dan niet.   :D

Ronald Visser
Ronald Visser

Thommy

Citaat van: MoVi op 05 oktober 2018, 22:06:41 PM
Ik heb van RAF het bestand gekregen en nagelopen. Ook opnieuw getekend.
Volgens mij gaat het niet goed bij het slicen.

Tussen de verschillende programma's waarmee ik getest heb te slicen is er een wereld aan verschil hoe de route van de kop wordt gesimuleerd.
Wie heeft daar ervaring mee?

Ik heb zelf nog niet geprint omdat ik aan het voorbereiden ben voor de beurs in Gorinchem morgen.

Ronald Visser

Klopt. Ik gebruik altijd slicer zelf maar als ik vergelijk met de andere slice-programma's die ik heb staan, dan kom ik op verschillende lengtes en vooral op heel andere manieren van lopen uit. Zo wou ik recent iets printen voor m'n dochter, met de verschillende programma's kwam ik uit op een andere tijd, andere lengte filament,...
Greetz

Thommy

INFO

#1259
Zo een kleine week verder, vele meters filament. En ik mag zeggen ik ben super tevreden over deze printer. Wat een genot in vergelijk met het constante gezeik, met mijn 2 ANET A8 printers, eentje zelfs na vele upgrades en veranderingen.

Het enigste gemis in de firmware van de ENDER 3 is dat het niet mogelijk is veranderingen voor instellingen op te slaan in de Eprom. (M500), die veranderingen moet je in het start script zetten.

Groetjes

Alleen de waarheid ligt in het midden.