3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

raf

yep peter je hebt gelijk dat zijn echt klote rollen ik spoel ze over op kleintjes maar het blijft een pak werk voor bijna geen prijs verschil
ik ook de volgende keer allemaal kleintjes

daarjuist stond anetje in "idle" ??? en wilde niet verder printen terwijl ze nog maar 3 % gedaan had
herstart en een nieuwe print en nu gaat ze wel verder
heeft iemand dit reeds gehad
zo ja was de oplossing buiten resetten LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: raf op 14 september 2018, 08:12:46 AM
heeft iemand dit reeds gehad
zo ja was de oplossing buiten resetten LOL
Ja regelmatig.
Overgestapt naar Octoprint, mijn PC draait op W10 en zoals alle voorgaande Windows versies is de USB niet erg stabiel.
Zeker niet als de PC druk met wat anders bezig is.
Sinds ik Octoprint gebruik geen last meer van/mee gehad.

grt Piet.

raf

heu usb pc octo print ????? ik print van de sd kaart dus niks met alle voorgaande te maken en daarom vond ik het vreemd
dezelfde file deed hij verleden week wel goed
terug door cura gehaald en gesaved en nu doet hij ze weer wel goed

dus ????
maar rije rudy rije
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

OK gammele SD kaart dus, kan niet anders.

raf

dacht ik ook maar anetje staat nu met terug dezelfde kaart te printen en nu geen probleem

het zou kunnen dat mijn madam de fout is geweest
de sdkaart zit in een houder die verbonden is via een flat kabel naar die kleine kut sd kaart houder
en ze heeft haar naaimachine uit de kast willen halen en ik denk dat ze dat kabeltje los getrokken heeft want dat zit niet echt vast geklikt .
want ik ben nu zelfs aan nummer 2 aan het printen van de zelfde kaar en geen probleem meer
ik heb de machine er dan zelf mogen uit de kast halen en ik denk dat ik ze ook ga terug zetten LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Ja losse bedrading kan allerlei storingen veroorzaken.

doomslu

Citaat van: PietB op 14 september 2018, 21:42:20 PM
Ja losse bedrading kan allerlei storingen veroorzaken.
Madammen ook.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB


INFO

Madam is niet de schuldige, maar aan de knoeier die op deze manier een USB verbinding maakt.
Op je Madamboard zit gewoon een memoriekaart slotje.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

alee den intelligente heeft weer iet geschreven

het gaat NIET over de USB kabel maar het kleine stekkertje aan de flat kabel welk in het micro sd kaart slotje zit
dit klink NIET vast in dat slotje om de een of andere reden


maar hier een foto want Wim lezen kun jij toch niet
en je ging niet meer antwoorden dus een man van je woord ben je ook al niet maar ja dat had ik reeds 6 maand geleden al door

dus wat kun je nu meer doen dan dat stekkertje in pluggen en van de andere kant de dubbelzijdige plakband aftrekken en vast plakken

dus ik verwacht GEEN antwoord want het trekt toch steeds op niks

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: PietB op 14 september 2018, 10:19:37 AM
PC draait op W10 en zoals alle voorgaande Windows versies is de USB niet erg stabiel.
Zeker niet als de PC druk met wat anders bezig is.

Daar ben ik het niet mee eens !  Als je USB niet stabiel is dan heb je een onderliggend probleem in je PC.
Ofwel heb je een MoBo probleem en haalt het de correcte bus snelheid niet, ofwel staat je USB instelling in de bios niet goed kwa prioriteit.
Je kan ook eens proberen om extra RAM bij te pluggen of om een SSD drive te gebruiken.   Meestal zijn die 2 de bottle neck en niet de hardware op je MoBo  (USB) of software.

Check ook eens je virtueel geheugen instellingen en SWAP file .  Als je Windows die laat beheren loopt het voor de meeste toepassingen wel goed maar als je echt zwaar gaat hameren  met software in parallel, dan kan het zijn dat je manueel moet gaan tweaken.

Ik draai al jaren dingen via USB en nog bijna nooit dergelijke problemen gehad.  PC heeft   SSD, 32 GB RAM en  USB 3/2 poorten.   Ik gebruik vrij "belastende" software (Ableton Live) voor het interfacen met mijn diverse Midi apparatuur (time critical) en zelfs dan nog print de K8200 rustig voort.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

volledig eens met Dani
hier de reden dat anetje niet op de usb draait is dat door het vele printen de pc niet heel de tijd hoeft mee aan te staan .alle files staan op verschillende normale sd kaarten en zo kan ik dus gewoon door printen .
lange prints gaan s'nachts de printer in korte overdag zodat ik eventueel als nodig kan beslissen om andere zaken te gaan printen dan die op dat ogenblik gedaan zijn
moet ik Bv lasnaden hebben en ik ben klinknagels aan het printen dan is het na de print snel gewisseld naar las naden .
over dag zijn de printen dus max 1 a 1.30 uur

hier alleen usb 2 op de pc maar voor huis ,tuin en keuken gebruik onder W7 meer dan goed genoeg

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Ik heb andere ervaringen, met mijn Fujitsu op W10, die overigens gelijk zijn aan de ervaringen met mijn vorige PC een Lenovo op W7/8 en later W10.
Beide uitgerust met inderdaad 32Gb Ram en SDD.
De Fujutsu heeft 8 (4 in het front en 4 op het backpanel) USB poorten dus ik hoef geen externe hubs te gebruiken, die had ik wel bij de Lenovo nodig.
Op de USB backpanel heb ik 2 externe disken een stel Logitec boxen, de HP combi printer en een web cam.
In het front zitten 2 bluetooth dongels (muis en keyboard) en is één poort vrij(was voor de 3Dprinter) de andere is dedicated voor Arduino IDE.

En het 3D printen doe is zoals gezegd via Octoprint, lekker makkelijk het gcode bestand met darg and drop naar deOctoprint webinterface slepen en printen.

grt Piet.

INFO

Volgens mij hebben we dit zelfs in dit draadje al eens besproken.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Citaat van: raf op 15 september 2018, 08:35:02 AM
het kleine stekkertje aan de flat kabel welk in het micro sd kaart slotje zit dit klink NIET vast in dat slotje om de een of andere reden
Nou op mijn moederbord wel, ik moet hem er in drukken en om het evt los te halen nogmaals indrukken dan floept de stekker omhoog.
Maar dat zou bij jou betekenen dat als de X-as een beetje heftig beweegt de kabel er ook uit zou kunnen schieten,dan is het dus niet de madam, die de schuld krijgt.

grt Piet.