Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

raf

Ja Peter heb ik echt wel rekening mee gehouden hoor
en ik heb deze kaart gecontroleerd op slechte sectoren maar er zijn er geen op te vinden
ze waren allemaal groen dus met de kaart scheelt niets
ik vermoed dat het gewoon slecht contact geweest is in de adapter want tot nu toe heeft het zich niet meer herhaalt

gr raf ik ga nog een litertje epoxy aanmaken
ps ik moet inderdaad voor een nieuwe bril gaan alleen ontbreekt het me aan tijd

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

tot op heden is het probleem niet meer opgetreden
dank aan allen die mee gezocht hebben naar een oplossing
hopelijk was het een eenmalig gebeuren en komt het niet meer voor.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 26 februari 2018, 12:41:21 PM
tot op heden is het probleem niet meer opgetreden
dank aan allen die mee gezocht hebben naar een oplossing
hopelijk was het een eenmalig gebeuren en komt het niet meer voor.

gr raf
ik weet niet welke adapter je hebt, maar bij mij zit die Micro-SD stekker niet echt betrouwbaar vast. Tot nu geen probleem gehad, maar ik heb het wel in een houdertje gestopt en de lintkabel vast gemaakt.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

INFO

En PeterC is het nog gelukt om een behuizing te printen? Hier gaat het op massa-productie lijken.  ;)

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

Hugo bij mij is de lint kabel een verloop van Micro Sd naar Sd kaart
ik heb dus een grote houder die boven op de anet is gekleefd



dit is wel allemaal zeer stabiel en redelijk van kwaliteit maar ik denk dat de flat kabel langs de fet's laten lopen niet mijn beste idee geweest is
toen ik nog geen extensie kabel had was er geen probleem maar nu er dus over denk zou dat wel eens de bron van die storing kunnen geweest zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 27 februari 2018, 13:01:27 PM
Hugo bij mij is de lint kabel een verloop van Micro Sd naar Sd kaart
ik heb dus een grote houder die boven op de anet is gekleefd

dit is wel allemaal zeer stabiel en redelijk van kwaliteit maar ik denk dat de flat kabel langs de fet's laten lopen niet mijn beste idee geweest is
toen ik nog geen extensie kabel had was er geen probleem maar nu er dus over denk zou dat wel eens de bron van die storing kunnen geweest zijn

gr raf
ik heb dezelfde maar heb daar een kastje voor geprint dat bovenaan is vastgevezen.
En mijn Fets staan onderaan.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

Citaat van: INFO op 27 februari 2018, 12:48:27 PM
En PeterC is het nog gelukt om een behuizing te printen? Hier gaat het op massa-productie lijken.  ;)

Wim,

De eerste behuizing is gemaakt.
De rest volgt wel in de loop der weken.
Zeker geen massaproductie  ;)

Groetjes, Peter


PeterC

De printer is hier eindelijk een deftige steun voor de FET-modules aan het printen.
Ondanks alle brand waarschuwingen print ik nog steeds zonder die modules...

...En wie zijn gat verbrandt,...   ...mag blij zijn dat hij niet omgekeerd stond  :D :D :D

Groetjes, Peter


INFO

Zo eindelijk alle onderdelen binnen voor mijn tweede ANET A8 printer, die eerst als onderdelen bron fungeerde.

Maar inmiddels is het een geheel andere printer geworden.
Wat is er allemaal anders.

1 ander moederbord een Rumba
2 andere stappenmotor drivers TMC2130.
3 Ander display.
4 glasplaat.
5 bowden extuder (E3D V6)kloon.
6 ketting voor bedrading.
7 riemspanners
8 front brache
9 Fet voor hotbed.
10 BLTouch voor autoleveling.

Nu nog het proces van fine tuning, en hij kan meewerken in de productie.

Vooral de TMC 2130 motor drivers zijn een echte aanrader. Zelfs met de rollagers is hij fluisterstil, en maakt de ventilator meer geluid dan de bewegende printer.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Citaat van: INFO op 01 maart 2018, 00:42:34 AM
Zo eindelijk alle onderdelen binnen voor mijn tweede ANET A8 printer, die eerst als onderdelen bron fungeerde...

Wim, veel plezier met je productie!  Ondertussen is er nog een behuizing voor een LocoNet S88N module aan het printen.  Nog enkele te gaan en ze hebben allemaal een jasje.




Het levelen van het bed met een papiertje begint toch stilaan mijn kl*eurpotlod*en uit te hangen...  :(

Op zoektocht naar iets nauwkeurig en eenvoudiger, viel mijn Eurocent dat ik nog een pupitaster en enkele meetklokken heb en die liggen daar nu toch maar te liggen (veel te koud om voor de draaibank te staan).
Misschien 'iets' bedenken en tekenen om dergelijk meettoestel op de printer te bevestigen tijdens het levelen?

[Edit] Nog even beide meettoestellen bekeken en ik denkt dat ik voor de meetklok ga gaan (mijn ogen gaan achteruit en de schaal op die meetklok is veel groter)  :) :) :)

Groetjes, Peter


raf

de extra versterker voor het verwarmde bed heeft de geest gegeven om de een of andere reden
87 ° bed is iets te werm
blijkbaar blijft hij nu gewoon aan staan en schakelt niet meer uit
ik heb reeds een nieuwe besteld en heb die nu van de extruder op het bed gezet

blijft raar dat het zo maar kapot gaat
en ik heb de bedrading reeds na gekeken en daar is niet verkeerd mee
die is gesoldeerd en er is geen kabelbreuk  te zien
met het wisselen van de versterker van de extruder deed alles het weer zoals voor heen
het waren korte printen die ik aan het doen was van ongeveer een 4 minuten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: raf op 01 maart 2018, 21:05:55 PM
de extra versterker voor het verwarmde bed heeft de geest gegeven om de een of andere reden
87 ° bed is iets te werm

Raf, welk materiaal print je op die bedtemperatuur?  87° is veel te hoog voor een niet geïsoleerd bed.  Waar staat je printer?  In welke omgevingstemperatuur?

Ik heb mijn printer even buiten gezet (bij manier van spreken - in ons bijgebouw) in een omgeving van 10°C en ik had veel moeite om iets deftig te printen.  De printer staat nu terug in het bureel en ik moet toch de verwarming op minimum 20° zetten om iets deftig te printen.

Het feit dat die FET vermogenmodules (zijn in se niet echte 'versterkers' in de zin van het woord) de geest geven is niet echt normaal.  Die FET's kunnen meer aan dan het totaal vermogen van je voeding.  Controleer eens de soldeerverbindingen op die module?  Controleer of meet alle componenten op die module uit (ik vind niet direct een schema van die modules - iemand wel?).

Morgen ga ik (uiteindelijk) ook eens die FET-modules plaatsen.  Volgens Piet speel al ik de ganse tijd met vuur door die niet te plaatsen  :D :D :D
Groetjes, Peter


raf

Peter ik was niet aan het printen op die temperatuur hé
het bed had opeens die temperatuur
de in gestelde temp was een 20° hoger moet ik toch niet gaan met pla
bleek dat de fet gloeien heet was op die versterker print
ik zal straks de print eens na kijken of ik er iets aan zie
de printer staat gewoon bij mij in de kamer en daar is het altijd een 20° dus dat kon het probleem niet zijn

ik laat het wel horen als ik iets gevonden heb maar als die versterker echt kapot is dan heb ik geluk gehad want anders zou het moederbord ook defect geraakt zijn

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 02 maart 2018, 08:03:58 AM
Peter ik was niet aan het printen op die temperatuur hé
het bed had opeens die temperatuur
de in gestelde temp was een 20° hoger moet ik toch niet gaan met pla
bleek dat de fet gloeien heet was op die versterker print
ik zal straks de print eens na kijken of ik er iets aan zie
de printer staat gewoon bij mij in de kamer en daar is het altijd een 20° dus dat kon het probleem niet zijn

ik laat het wel horen als ik iets gevonden heb maar als die versterker echt kapot is dan heb ik geluk gehad want anders zou het moederbord ook defect geraakt zijn

gr raf
Zijn die dingen eigenlijk kortsluitvast?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Zo wat er gebeurt
extruder terug op zijn print aangesloten en het bed op die moeilijk doet

ik zet de printer aan zonder file en het bed begint meteen op te warmen en das dus raar
ik heb de stekker van het moderbord naar de versterker print uitgetrokken dus er zou helemaal geen sturing mogen zijn .
Maar alsnog warmt het bed op
Zou eens iemand dit kunnen proberen door de kleine stekker uit te trekken en dan te kijken of bij hem ook het bed begint op te warmen
dan ben ik dus zeker dat de versterker kapot is

hoe dit is gebeurt ???????? het gebeurde plots en ik heb nergens kortsluiting gemaakt want alles is geïsoleerd

gr raf en ik hoor het wel
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.