Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

raf

Hugo ik  heb een verloop kabel besteld naar gewoon sd en ik hoop dat deze binnen de twee weken gaat binnen komen
en nee een kruidvat hebben we hier niet en binnen kort ook geen carrefour meer LOL
wel een zeeman maar die heeft dat spul dan weer niet
en ik vind het dan weer zonde om een paar euro uit te gaan geven welke ik nadien toch niet meer gebruik

eens kijken of ik die adapter kan herstellen kan een losgekomen soldering zijn in het ding

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

#631
Ovalen cirkels.  Proberen oplossen
In eerste instantie heb ik het voorste stuk van de printer verstevigd.  En dan de Y-riem heel stevig aangespannen.

Foto: links voor het aanspannen van de Y-riem, midden na aanspannen van de Y-riem (cirkels worden reeds ronder), rechts na aanspannen van de X-riem (beter maar nog niet ideaal):



Met dergelijke kwaliteit kan ik nu een X- en Y-riem spanner maken.  De stukken die ik nu maak, passen.  Enige tijd geleden had ik heel veel moeite nodig om passtukken in elkaar te persen na heel veel vijlen en schuren.
Ik beschouw het als leergeld/leertijd.






Concentrische cirkels STL-file en de factory-file  ;)

Groetjes, Peter


PietB

Peter, dank voor het delen van de .stl.
Ga hem morgen printen, ben vandaag nog even bezig met een klusje voor mijn dochter.
Aan die kabelspanner te zien zit jij veel te vijlen en te schuren  ;)

grt Piet.

INFO

#633
Dit is mijn aangepaste montageplaat met aansluiting voor een 12mm sensor voor autoleveling.


Geeft meer ruimte, kan in hoogte lagere printen aan.
STLfile
Extrenderend with chain
STLfile





Groetjes

Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

#634
Wim je 2de link is een dode link.
Dank voor het oplossen

grt Piet.

Michiel

Jullie kunnen nu toch zowat de hele printer met al z'n onderdelen uit de print draaien, nee? Nog een auto-assemblage-eenheid erbij, en de printer kan zichzelf gaan vermenigvuldigen!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

Ik lees dit draadje met heel veel plezier telkens weer...

En dan bedenk ik me dat ik sinds het kopen en monteren van mijn OUDE  machine, nog niets heb vervangen, aangespannen of bij gemaakt. 
(behalve een houdertje voor de display print, een LED lichtbalkje en een "tuutje" voor op de fan.  dus dingen die eigenlijk zelfs niet nodig zijn)

Nu na enkele jaren is wel één onderdeeltje van de extruder aan vervanging toe maar het werkt nog wel.

De kwaliteit van mijn prints izs niet super, maar dat list in 80% van de gevallen aan de PLA  kwaliteit.


En ja, ik weet dat je geen appels met peren mag vergelijken, maar toch heb ik er elke keer leute in.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

Soms meer een geval van "pimpen" hé Dani  ;)
En sommige "verbeteringen" doen meer kwaad dan goed IMHO.
Ik heb met de standaardinstellingen geen problemen (meer). Een paar voor de hand liggende dingen zoals een spoelhouder en een draadgeleider zijn wel nodig.
Waar ik niet in geloof zijn die "rupsen" die uw bekabeling zo mooi begeleiden. Die maken dat de draden steeds op dezelfde plaats plooien, en we weten allemaal wat er dan gebeurt.  Wel mooi natuurlijk.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

buiten die rupsen ook niet niks veranderd
en die rupsen zijn eigenlijk bagger want ik heb er meer problemen mee dan dat ze iets oplossen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

De laatste door Wim gemaakte aanvulling/modificatie is om de zware filament feed motor van de printkop af te halen.
Deze massa van de kop af betekent een soepeler loop, wordt door veel duurdere merken standaard toegepast.
Dus waarom niet zelf gebouwd op de A8?

grt Piet.

philippe_007

Citaat van: dani op 04 februari 2018, 12:04:09 PM
Ik lees dit draadje met heel veel plezier telkens weer...

En dan bedenk ik me dat ik sinds het kopen en monteren van mijn OUDE  machine, nog niets heb vervangen, aangespannen of bij gemaakt. 
(behalve een houdertje voor de display print, een LED lichtbalkje en een "tuutje" voor op de fan.  dus dingen die eigenlijk zelfs niet nodig zijn)

Nu na enkele jaren is wel één onderdeeltje van de extruder aan vervanging toe maar het werkt nog wel.

De kwaliteit van mijn prints izs niet super, maar dat list in 80% van de gevallen aan de PLA  kwaliteit.


En ja, ik weet dat je geen appels met peren mag vergelijken, maar toch heb ik er elke keer leute in.

Id Dani,
uw printer heeft dan ook enkele 100€'s meer gekost he....

dani

daarom dat ik ook zeg dat ik geen appels met peren vergelijk.   

Maar ja,  toen was de Velleman K8200  kwa prijsstelling ook één van de goedkoopste op de markt.    Er was veel minder aanbod en keuze, dus als je wat wou, moest je dokken .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

id,
Maar geef toe, een goedkoop toestel upgraden is toch leuk, waarom doen we het anders :-)

We kunnen evengoed een nieuw alu-frame bestellen, maar dan is de kick er af he

philippe_007

Nog steeds aan het zoeken naar de instellingen,
als ik de eerste print met standaard instellingen en bijgeleverde filament bekijk:

 

tov het nieuwe filament dag en nacht verschil





de instellingen zijn momenteel:

Layer = 0.1
Shell Thickness = 1.2
Bottom/Top Thinckness 2mm
Fill 100%
Speed 40mm/s (als ik 80mm/s instel dan kan de extruder niet volgen)
temp 210°
bed 50°
min Layertime = 10



beertje

Philippe,
Ik print met pla op 225 graden en bed op 65 graden.
het bed afstellen dat met een papiertje dat de printkop een klein beetje druk.
mijn prints zijn heel goed.